Hmm, mitt blodtryck har visst gått upp igen, 135/101 igår. Har dessutom spår av äggvita i urinen, samlar sjukt mycket vatten, jag kräks mer än någonsin och den där livmodermätningen har visat samma siffra i över två veckor. Har jag otur sätter de igång förlossningen för att han inte får nog med näring, får veta mer i morgon och på måndag har jag ett ultraljud för att kolla tillväxt.
Är inte speciellt orolig, men jesus vad jobbigt det är med all vätska! Jag har typ gått upp 6 kilo på två veckor, känns inte riktigt klokt. Mina fötter är som (onda!) bollar och jag vaknar varje morgon av att det bara dunkar i dem och händerna. Konstigt att jag ändå kände mig ganska rörlig och smidig för typ 14 dagar sedan, det har verkligen varit nu på sluttampen som all vikt/vätska kommit.
Jag HAR känt mig sexigare, om vi säger så...
Är inte speciellt orolig, men jesus vad jobbigt det är med all vätska! Jag har typ gått upp 6 kilo på två veckor, känns inte riktigt klokt. Mina fötter är som (onda!) bollar och jag vaknar varje morgon av att det bara dunkar i dem och händerna. Konstigt att jag ändå kände mig ganska rörlig och smidig för typ 14 dagar sedan, det har verkligen varit nu på sluttampen som all vikt/vätska kommit.
Jag HAR känt mig sexigare, om vi säger så...