Dagens stora överraskning:
Det alla gravida tar som största tecknet på att det snart drar igång har hänt!! (att förlossningspersonalen inte ens ser det som ett tecken struntar vi i
Känt ett annorlunda tryck neråt idag. Tryck ner mot underlivet och/eller ljumskarna har jag haft länge, men detta sitter lixom mer i mitten. Muttrade lite för mig själv om att det fan aldrig kan vara samma så man vet vad man kan förvänta sig
Gick på toa, och av ren tillfällighet kollade jag ner i trosan (jag har slutat leta efter slemproppen då jag gett upp tanken om att den ska släppa), men nu fanns det slem i trosan. Och massor på pappret - tjoohoo skrek jag till gubben
10 min senare är det toadax igen, och då sitter delar av slemproppen på pappret. Erbjöd maken att komma och kolla, men han avböjde av någon anledning
Så, något har hänt faktiskt! Tror fortfarande på att det blir igångsättning på fredag, men förhoppningsvis kanske jag är så pass mogen då att det räcker att de tar hål på hinnorna så kan det dra igång av sig själv
Vill minnas att slemproppen tas upp som ett tecken i boken Att föda så lyssna på den i stället ;-)
Heja bebis!