Nja, jag kan vänta till torsdag men sen så....Ring och storböla i telefonen så får du kanske en tidigare tid. Det fungerade ju tydligen för mig *noll stolthet kvar, men det bryr jag mig inte om )
Dessutom, vem bryr sig om stolthet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag kan vänta till torsdag men sen så....Ring och storböla i telefonen så får du kanske en tidigare tid. Det fungerade ju tydligen för mig *noll stolthet kvar, men det bryr jag mig inte om )
@FengurLaugar wohoo grattis, måste varit en underbar känsla!
Tanken är att katterna ska tycka att det är otäckt när de hoppar upp på folien och därmed ska avstå från att göra det sen när bäbisen ligger där. Fascinerande att nästan alla "uppfostringsmetoder" som rör katter handlar om att skrämma, avskräcka eller använda deras i regel inneboende avsky för vatten...
(Och nu ska jag sluta OT:a om min bitterhet rörande folks attityd mot katter... )
Fast jag tror katten överlever det, men det är nog inte så bra för en bebis att bli hoppad eller soven på.
Hur kommer ni med katter att göra med bebisen och spjälsängen? Jag har börjat bli väldigt fundersam på om risken faktiskt är ganska stor att vår lilla ligistkatt kommer gå och lägga sig på bebisen. Han har blivit mer och mer som ett plåster sista tiden och vill vara nära, helst på och tar inte ett nej utan är envis som synden.
Nu har vi inte bäddat klart spjälsängen än just för att vi inte vill vänja katterna vid att det är deras plats. Men hur gör man sen egentligen? Stängd sovrumsdörr nattetid visst, men annars? Har sett att det finns någon form av "kattnät" man kan ha på sängen, någon som har ett sådant eller en annan lösning?
Sårig bröstvårta trots ammingsnapp, suger hon fel då?
Då fortsätter vi kämpa på :-)Finns väl inte så många sätt att ta tag när det är en amningsnapp på. Jag hann få sår innan jag började med amningsnapp och det tog länge innan de läkte helt. Varvade med amningsnapp och utan, smörjde med bröstmjölk och purelansalva. Så fortsätter du använda amningsnapp borde det inte bli mer sår iallafall. Men visst, bröstvårtan är ju inte van misshandeln så det kanske kan bli lite sår i början ändå
Ogilla på den, när var det igångsättning? Fredag?Ingen bebis här inatt, hoppas någon anan haft bättre tur
Yey!!!! Jag har ridit för första gången på typ 5 månader! Eller, jag har skrittat ett varv runt huset Lever länge på detta. Min fina fina häst som är den absolut största energikällan i mitt liv
Det var egentligen min man som skulle rida så jag tog barnen i vagnen och följde med till fots sen Nu har äldsta dottern lagt, mannen gått ut i vedhögen och jag sitter och matar lilla fröken
Om sanningen ska fram så tog jag också mig en liten ridtur för ca en vecka sedan, dottern skulle åka lite häst och någon behövde ju rida hästen innan för att säkerställa att den var lugn
Ingen bebis här inatt, hoppas någon anan haft bättre tur