Vad härligt! Vi har haft en helt ok dag här med. Höll på att rinna bort i värmen dock. Vi besökte en "ny" lekpark och där fanns ingen skugga. Till slut lockade jag med isglass för att få hem barnet. Visade sig när vi gick att hon var lite överhettad så jag fick hälla vattenflaskan över huvudet på henne för att hon skulle bli något sånär närvarande igenJag har testat det med, med nya lite med avancerade böcker men det blir nästan ännu mer "varför?", "vad är det?" osv. Så jag håller mig till de kortare böckerna än. Det är alltid jag som nattar och jag är rätt trött på det, i ärlighetens namn, så då vill jag mest att det ska gå fort
Idag har vi dock hållt igång tillsammans med lillasyster så jag tror hon blir trött snart. Plockat klarbär och kokat saft, städat två badrum ihop ("åh, ska vi STÄDA mamma? Vad kul! Taaaack!!" ), varit och badat halva dagen och sen gjort trädgården med studsmatta och inspektion över vad som mognat i träden och inte... En riktigt bra dag utan osämja och vredesutbrott, skönt att det kommer såna också ibland
Koka sylt gjorde vi med. Dags att plocka nya bär. Varken blåbär eller hallon i frysen nu ju
Btw, lämna karln med barnen och gå på jätte viktigt uppdrag hos grannen sådär varannan kväll?