Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gubben här hemma fick också panik bara av tanken på att vara hemma på heltid i flera månader - vi kom fram till en kompromiss om att han tar lika många dagar, men delar upp det så att han bara är hemma 50 % (dvs hemma under en längre tid). Nu blev det ju inte riktigt så lång tid som det var tänkt iom att jag inte fick något uppdrag och därmed inte kunde gå tillbaka till jobb (hade blivit arbetslös i så fall). Men han kommer vara hemma på halvid från 18 aug till 31 januari i varje fall.(heltid 3 veckor över jul). Något sånt hade inte passat din gubbe?Ang förskola har vi alltid sagt att vi vill ha en sen start runt 3 ungefär. Men eftersom maken inte vill vara pappaledig så lutar det åt att det blir tidigare för jag behöver få komma ut och jobba snart (dålig mamma som inte älskar sitt barn blahablaha).
Det roliga är att vi skulle få en bättre ekonomi om jag jobbade och han var hemma så det är ju verkligen inte ett argument. Jag är besviken och ledsen för jag trodde att han ville... Dessutom får han full uppbackning från sin mor.
sagt att det inte blir fler barn om han inte ändrar sig.
Dessutom pushade svärmor på om att ska hon börja dagis måste hon gå 5dgr i veckan för att få rutin på det och jag känner att det är för mycket. Inget hon bestämmer men övertygar hon maken så.... jag är lite less här hemma nu
Fast krasst sett... funkar inte hans tjänst på 50 %, så får de ju ta in en annan som också går på 50 %, så de delar på den tjänsten under tiden din man är hemma...
Ni söker en plats på förskola, såvitt jag vet. Hur många timmar per vecka det rör sig om är irrelevant för man tar ju upp och betalar för en plats oavsett om barnet nyttjar den 12 eller 45h i veckan. Är du arbetslös måste ni väl dessutom ha en förskoleplats för att du ska kunna stå till arbetsmarknadens förfogande och få a-kassa?
What she saidNu har ju micks och min karl inte samma typ av jobb men även för min sambo blir det svårt att vara hemma deltid. Det är klart att jobbet skulle få fixa det men hans tjänst måste bemannas (inga större problem egentligen) och båda måste skriva programmen på samma sätt (inte praktiskt möjligt, alla har olika sätt att programmera). Det tog sambon några dagar att läsa in sig på vad kollegan gjort när sambon var hemma 5 månader så en av dem kommer ju att få sitta sysslolös så att säga.
Vissa jobb är helt enkelt inte sjysst mot arbetsgivaren att ta deltid på även om man har rätt till det. Enligt egen erfarenhet vinner man också mycket på att hålla sig väl med AG. Hur det ser ut på micks makes jobb vet jag egentligen inte men ärligt talat är jag rätt säker på att även där är det svårt att ta deltid om man inte hittar en ersättare som tänker lika.
Fortfarande lika jävligt att han inte vill vara hemma dock. Det kan jag tycka är en del i det hela med att vara förälder.
Edit:just ja, hon kan ta på sig hatt/mössa, vantar, skor, strumpor helt själv. Nästan jackan också men blir jättearg när den vrider sig i ryggen
Halsband är poppis här med
Det var du som hade en hjälpreda ja.. Vad härligt! Kotte hjälper gärna till att slita ut tvätt ur maskinen, plocka ur diskmaskinen osv... fast bara när jag försöker FYLLA PÅ dem förstås Sen är det ju himla kul att klättra in i diskmaskinen också förstås (kollar alltid innan jag stönger/startar den... Mitt vad det är så sitter hon där )
Just ja... Toaletten. Den är till för att kasta ner saker i va?
Veckans lärdom här - sitter man i wokpannan och gungar så händer det att man välter och slår sig.