Hej, här var det inte mycket liv. Jag har börjat minska min aktivitet även här. Tycker att jag tittar i olika trådar och ser mer och mer familjeliv över det hela och familjeliv är ju mer mitt kvällsnöje. Läsa om alla troll och konstiga bekymmer
jag tänkte dock titta in i vårtråden ibland tror jag.
Det är fullt ös här. Grannarna har börjat visa sig och grannflickan (1 månad äldre än min tös) och min tös är jättebra vänner. De tittar efter varandra och leker ofta ihop. Jag som inte trodde att det där med att leka ihop kom än på länge. Leka bredvid varandra har man ju sett men de här två leker verkligen tillsammans! På gatan finns även en pojke som är en månad yngre än min.
Jag känner mig så himla glad att vi kunnat flytta hit till ett sånt mysigt område. Som det ser ut nu kommer det att bli suveränt för dottern. För mig som förälder blir det lite intensivt ibland då lekdejterna fortfarande är med föräldrarna som alla pratar mycket och gärna men det är roligt samtidigt
de är goda och fina människor, det jag har sett. Avslappnade, som jag
jag har ju saknat vänner och nu är vi 3 familjer med jämnåriga barn som kan umgås. Jag har även bestämt mig för att bli politiskt aktiv i kommunen. Jag vill ju göra nåt viktigt och det här kan nog vara en kul grej och lärorikt åtminstone under en period. Också ett sätt att knyta kontakter.
Började förresten med matkasse den här veckan. Har haft svårt att få tös att äta de nyttiga delarna av maten och trots veg-kasse åt hon 2 portioner idag. Det trodde jag aldrig! Det fortsätter vi nog med för att få idéer. Även sambon åt trots att det var linser i maten
Hade förresten en bensinläcka på en dunk idag. Stod som en fontän ut över sandlåda och allt. Är väldigt osäker på när jag vågar låta tösen få sitta i sin älskade sandlåda igen. Tänkte spola ordentligt men sen då? Fritt fram? Hur vet man?
@majola: stort grattis! Såg i en annan tråd att det gått bra