Skönt att höra att inskolningen går bra för alla! Jag är så glad att T också gärna går till Rövarkulan nu- och extremt glad att vi inte forcerade något när hon inte vill innan sommaren! Häromdagen utspelade sig nämligen följande scen vid vårt matbord:
L: Mamma, var var du??
jag:
När då?
L: När jag sov och du var på lekplatsen.
jag:
L *mycket anklagande*: Mamma, var var du? Jag ropade, men du kom inte!
jag: Öh, det har du nog drömt...
L: Mamma! När vi var med Tim och hans mamma och pappa på lekplatsen och grillade! Och sedan skulle jag sova och jag ropade på dig, men du kom inte! Var var du? Jag ropade på dig!
Och då förstod jag vad han menade...
Förra sommaren, då han var två år, var vi på en grillfest med en förening. Vi grillade på en lekplats i närheten och när det blev dags för barnen att sova gick min man upp med L. Han ville dock hellre gå och sova med mig den dagen och min man berättade att han hade varit lite ledsen men att det gick över sedan. Men det störde honom alltså fortfarande att jag inte kommit trots att han hade ropat.
Nu till något roligare. Ikväll var vi ute på en liten promenad. Tabea åkte bobbycar och vi stannade för att prata lite med en granne. Plötsligt började hon dra i sin blöja och när min man tog av henne den och höll upp henne vid ett träd så kissade hon!
Och så har hon börjat använda tecknet för "mer" de senaste dagarna, säger "trinken" ganska tydligt och i morse var hon lite ledsen när min man åkte iväg på ett ärende. Det gick dock över när hon fick vinka i fönstret och sedan sade hon "Papa winken" flera gånger.
Har en kul film på henne på bloggen nu, men lyckas inte kopiera in den här.
@deathslyna : Du ville ha en likadan klätterställning som vi va?
http://currlin.blogspot.de/2014/08/vilda-hilda-och-apan-apansson.html