Väldigt vad ni skriver här nu då
Har nu jobbat tre halvdagar och känner mig redan slutkörd i kroppen och dessutom uttråkad på jobbet. Ska jobba imorgon också och sedan vara hemma fredag till måndag när sambo åker bort på kurs och sedan kör jag igång med fulltid. Tycker synd om min kollega som sedan när jag slutat kommer bli själv medans de andra är familjemedlemmar. Han klagade lite på idag att hon som ska ta över mitt jobb nästan alltid är sur och går dessutom inte att prata eller samarbeta med. Så ett litet nedkröp gör de nog. Men hon har skött grisarna bra i alla fall. Stället är välskött. Annars brukar det bli kaos när jag inte är där.
Sambo och Tor var hemma hos hans föräldrar igår och kikade på ett lass begagnade skrock kom hem med ett par fina kavatskor och ett par kavatsandaler. Sandalerna kunde han ha (bara lite för stora) men de andra skorna får vänta till i höst då de var stora. Så nu behöver det bara letas vanliga skor i helgen.
@leia Hans första par beställdes via nätet men de finns nye i större storlek längre.
Tråkigt med din häst förresten. Fång är verkligen inte kul. Tog bort mitt gotlandsruss på grund av det för några år sedan. Hon fick tillbaka det hela tiden och vantrivdes och blev deppad i gräsfri liten hage. Hon älskade mat och mådde inte bra av att det hela tiden var begränsat. Hon fick en fin sista sommar på bete med sina kompisar och jag tog bort henne i slutet när fången kom igen. Ett tråkigt beslut men då var jag beredd och bestämt att chansa med bete och en glad häst och ta bort henne om fången kom tillbaka.
När man såg hennes blick visste jag att det var rätt beslut för så fort hon fick fången igen så försvann glansen och livsgnistan och hon brydde sig inte om något. Inte förrän jag tog henne till platsen där hon skulle avlivas så piggnade hon till och gnäggade på ett speciellt sätt ett par gånger. Jag tror hon visste vad som skulle ske.
Min shettis jag har nu är också en fånghäst men med en stor skillnad. Dels är han inte matgalen och dels så är han nöjd med allt. Visserligen är det ju roligast att gå på bete med kompisar men han är nöjd och glad även ensam i sjukhage. Livsgnistan finns alltid där, även när han har haft som mest ont.
@deathslyna . Spännande med resa
. Men krångligt ja med barnvagn och bilbarnstol. Ett tips om du inte kommer på något annat är att köpa en billig begagnad hiway att ta med som det inte gör så mycket om de inte är försiktiga med den. Det är bättre än framåtvänt i alla fall.
Angående vagn (som är så spännande
) så är jag inte så insatt i resevagnar då vi inte har haft något behov av det. Men personligen hade jag velat ha en med liggläge, stooor sufflett och vändbar. Skulle inte vilja ha ett litet barn framåtvänd på ett så stort ställe med massa intryck som disneyworld.
Kan dock vara svårt att hitta en bra för bara en femhundring.
Chicco ligthtway som
@Apollo 13 rekomenderade googlade jag lite bilder på och den ser ut att ha en löjligt liten sufflett som knappt kan skydda alls. Men kanske har den något utdragbart som inte syns?
@lewellyn . Hoppas det kommer kännas bra med hästen mitt i sorgen ändå. Skickar tröstkramar.