Jag hade sökt upp en gynmottagning och bokat tid där. Så slipper man gå omvägen via en vc läkare :-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade sökt upp en gynmottagning och bokat tid där. Så slipper man gå omvägen via en vc läkare :-)
Aha. Det var smart att fräsa ett spår. Kräver dock verktyg vi inte har
Vart hittar man rostfri plåt i rätt storlek?
Ja har märkt att barnvänliga speglar är svårt att få tag på i större storlek. De enda i akrylplast jag har hittat finns på Ikea och är alldeles för små och heller inte lämpliga ute på grund av ramen. Jag vill ju ha helkroppsspegel.
Min make har också lite svårt att vara hemma på heltid, vi har löst det så att han är hemma på 60% sista halvåret och det blev en lösning vi både är nöjda med. Det kräver ju dock att båda har jobb som det funkar att jobba deltid på, dvs att man inte har lika stor arbetsbörda oavsett jobbad tid.
@Micks glömde ju gratulera Frun! Stort Grattis! Hade ni en bra dag?
@Micks Trist, att han inte vill vara hemma mer
Här blev det också lite diskussioner Dock kom vi fram till att det han ville är att vara hemma på halvtid, heltid är han är rädd han blir knäpp över (han måste träffa folk/få jobba ect ect ect). Men ja, nu får vi väl se hur det blir. Som det ser ut nu så blir jag arbetslös när jag går tillbaka då chefen inte lyckas hitta något uppdrag till mig. (jobbar som konsult)
Så, jag letar jobb - och tills jag hittar något så är jag troligen föräldraledig. Är där dagar kvar får han ta dem...
Trist, men att vi har jobb båda två är viktigast...
Åh nejSuck... min unge ramlade nyss ner från barnstolen - trots att hon var fastspänd. Hjälpte bara storebror snabbt på toa och så hörde jag världens duns... Det verkar ha gått bra i alla fall, hon lugnade sig snabbt och lekte en stund innan det var dags att sova (planerad sovning).
Men för säkerhets skull hade hon provätit fisk till lunch, så nu måste jag förstås till läkare med henne ifall hon börjar kräkas, eftersom jag då inte kan veta om det är av fisken eller från fallet. Det måste ju hända förr eller senare - hon ställer sig upp överallt: på gungälgen, på bobbycaren, på trehjulingen... Jag blir tokig.