Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Micks
Visst är det! Gått så sjukt fort!
Så pass fort att jag funderar på en liten till (tankarna sitter kvar ;) ) bebistiden går ju så fort så jag jag står nog ut en gång till - när det börjar hända saker är det ju underbart :love:

@vilse
Ja, bebissuget finns väl här också. Men jag har sagt till maken att det blir inga fler om inte han tänker vara ledig något mer än varje torsdag för det orkar jag inte. Måste få komma ut och jobba också...

@Micks Trist, att han inte vill vara hemma mer :(
Här blev det också lite diskussioner:crazy: Dock kom vi fram till att det han ville är att vara hemma på halvtid, heltid är han är rädd han blir knäpp över (han måste träffa folk/få jobba ect ect ect). Men ja, nu får vi väl se hur det blir. Som det ser ut nu så blir jag arbetslös när jag går tillbaka då chefen inte lyckas hitta något uppdrag till mig. :( (jobbar som konsult)
Så, jag letar jobb - och tills jag hittar något så är jag troligen föräldraledig. Är där dagar kvar får han ta dem...
Trist, men att vi har jobb båda två är viktigast...

Kul med nytt forum och att ni, @Micks och @vilse, är sugna på en till!
Här känns det som att vi är kompletta som familj, är inte sugen på att börja om en gång till. Dottern på 4 är helt fantastisk och man slipper det konstanta passet. S? Han är glad och i gasen dagtid, hittar bara på en massa bus och kräver verkligen konstant passning, men utvecklas i en himla fart. Till natten, när man ska sova, då är det dock bara pappa som gäller av någon anledning. Dagtid hänger han helst på mig, men när det är dags för nattning duger bara pappa. Jag kan försöks lägga honom i ett par timmar utan resultat, för maken går det på ett kick för det mesta, om inte annat så ligger de och myser så S är lugn, med mig skriker han och stretar för det mesta. Rätt knäckande för mammahjärtat.

@Micks Trist, att han inte vill vara hemma mer :(
Här blev det också lite diskussioner:crazy: Dock kom vi fram till att det han ville är att vara hemma på halvtid, heltid är han är rädd han blir knäpp över (han måste träffa folk/få jobba ect ect ect). Men ja, nu får vi väl se hur det blir. Som det ser ut nu så blir jag arbetslös när jag går tillbaka då chefen inte lyckas hitta något uppdrag till mig. :( (jobbar som konsult)
Så, jag letar jobb - och tills jag hittar något så är jag troligen föräldraledig. Är där dagar kvar får han ta dem...
Trist, men att vi har jobb båda två är viktigast...

Min make har också lite svårt att vara hemma på heltid, vi har löst det så att han är hemma på 60% sista halvåret och det blev en lösning vi både är nöjda med. Det kräver ju dock att båda har jobb som det funkar att jobba deltid på, dvs att man inte har lika stor arbetsbörda oavsett jobbad tid.

@Micks glömde ju gratulera Frun! Stort Grattis! Hade ni en bra dag?

Man är nog knäpp i roten för jag är också sugen på en till… Men kroppen måste nog läka ihop först.
Kan upplysa om att Ataraxen inte biter alls… Testat fem dagar nu, inatt var hon vedervärdig. Nu ska vi hålla upp två nätter, och sen köra fem nätter igen. Får se om jag träffar på grannen (barnläkaren) under helgen, om han har nån idé. Hon får ju en myr-dos nu, kanske kunde man testa att öka en ml eller så.

Man är nog knäpp i roten för jag är också sugen på en till… Men kroppen måste nog läka ihop först.
Kan upplysa om att Ataraxen inte biter alls… Testat fem dagar nu, inatt var hon vedervärdig. Nu ska vi hålla upp två nätter, och sen köra fem nätter igen. Får se om jag träffar på grannen (barnläkaren) under helgen, om han har nån idé. Hon får ju en myr-dos nu, kanske kunde man testa att öka en ml eller så.
Men vad trist att inte ataraxen fungerar :( hade ju varit något om ni hade fått sova. Det tär så sjukt mycket att inte få sova.

@Zewz
Hade jag varit du hade jag tagit kontakt med bvc igen och krävt en allergiutredning. Barn skriker inte så utan anledning kan jag tycka.
Försök uppbåda lite extra kraft och kräv att du får hjälp...

Du har ingenstanns du kan lämna bort tösen 2-3 dagar? Dels för att du ska vila - men även för att bryta alla rutiner för henne. Från början kanske hon hade ont/var orolig, men sen har det kanske bara gått över till en dålig rutin att skrika om natten? Lämnar du bort henne och alla hennes andra rutiner bryts, kanske även denna bryts?

@zews
Säger också att du borde kräva en allergiutredning. Låter väldigt konstigt att hon skriker som hon gör utan direkt anledning.

Glad påsk till er :)

Nu hittar jag knappt här inne längre. Och jag hinner ju aldrig skriva nu för tiden heller känns det som. Sist jag hade tid över var hela denna sida nere.
Tor tränar och tränar flitigt på att gå så jag får knappt sitta stilla plus att vi är ute mycket mer nu.

Hinner inte riktigt med i vad ni har skrivit. Men grattis till de som har fyllt ett år. (Och tycker ni är lite dåliga på att skriva idag eller imorgon fyller xxx år så att man kan säga grattis ordentligt ;) )
DS. Tycker hon om att leka i tältet? Eller är hon lite liten ännu? Funderar på om ett liknande kan vara kul ute eller om det kanske ska dröja lite.

Zewz. Vad tråkigt att medicinen inte verkar fungera. Hoppas verkligen att ni hittar någon lösning. För sådär kan ju varken du eller Tova må bra av i längden. Känns som att det redan är på gränsen till längden nu.

Sv: Vårföräldrar 2013 #7
Oavsett så börjar det nog bli hög tid att ta tag i sexbiten... Antar att jag/vi är sist ut med att ännu inte haft sex? :o :o Jag har ju iofs en del gammal problematik iom vestibuliten, men ja, det börjar nog bli hög tid :o

Nej du är inte ensam. Här har det inte heller blivit något sexande ännu. I alla fall inte regelrätt samlag. Lite annat mys kan man ju ha ;) . Men riktigt sex har vi inte haft sedan någon gång runt v 20 i graviditeten. Det har helt enkelt gjort för ont på mig och gör det fortfarande. Något jag tänkte ta upp med barnmorskan men fegade och sedan hann jag inte.

Börjar nästan misstänka att jag har liknande problem som du. Nu får jag dessutom svamp vid varje mens :crazy: . Ett problem jag hade för flera år sedan men som försvann av en behandling av barnmorska på vårdcentral. Har dock alltid varit känslig. Slemhinnorna där nere är oerhört sköra för tillfället och tål inte ett samlag utan att det känns som sandpapper och bränns. Inte skönt. Och eftersom jag nu kopplar samman sex med ont så är lusten inte på topp heller.

Skulle behöva en undersökning och hitta vad som är fel så att det förhoppningsvis kan fixas. Men vet inte vart jag ska vända mig. Till vårdcentralen (som jag inte har så stor tillit till) eller direkt till gyn på sjukhuset där jag vet att de är bra då jag fick hjälp för mina mjölkstockningar av dem. Men vet inte om mitt problem kan gå direkt dit.

Oh, ang gåendet. Det går i räcerfart här hemma nu! Idag gick Viktor mer än han kröp :nailbiting: Både inne och ute. Var till och med så han tog en av mina hinkar och gick iväg med :D
Grindarna måste också stängas nu, annars är han ute på vägen med en gång.
Min lillebebis börjar bli stor :love: (1 år den 13 maj)

@Solvind
Mitt råd är att ta tag i det med en gång. Drar du på det får du bara jobbigare att komma tillbaka- oavsätt vad felet är. (Det psykiska är sjukt jobbigt att bli av med....)
Är det vestibulit kan jag inte annat än beklaga - ingen vet egentlingen vad det beror på, och ingen vet hur man botar det. En del blir botade av en vaginal förlossning så där ligger mitt hopp...

Sandpapper, brännande och svampinfektioner låter dock väldigt mycket som vestibulit, tyvärr.
DOCK (!!), har du en lång och envis svampinfektion kan du få liknande symptom - och då löser du allt med hjälp av 1 (!!) tablett som du får utskrivet av doktor...

Jag gick till en gynekolog och fick min diagnos.
http://www.vestibulit.se/

Blir nästan lite avis på er som har småttingar som börjat gå själva. Tor är ju äldst och borde vara bland de första. Men ja han har ju inte riktigt samma stabilitet i kroppen som en fullgången bebis. Och i korrigerad ålder är han heller inte riktigt ett år ännu. Jag själv gick vid 14 månader. Han är nu 14,5.

Ibland är det jobbigt att vara premaurmamma. Man får ju vänta så mycket längre på allt :arghh:

@vilse
Ja bör nog ta tag i det ja. Vill ju ha en liten till så småningom, vilket är omöjligt så som det är nu.

Får hoppas att det "bara" är envis svamp.

Lite lustigt när jag läser att flera av er försöker få era små att börja sova mer i sina egna sängar nu.
Vi har nyligen vågat börja låta Tor sova i våran. Det är jättemysigt men jag sover visserligen inte lika bra själv då. Han vill nämligen helst ligga på min kudde :p . Ibland tar han sambons också.

Så då undrar jag också. Nu när alla är eller närmar sig ett. Har ni börjat använda kudde i sängen igen?
Tor har sin kudde han hade som liten i våran säng. Men den årsåldern tunn och knölar sig bara. Han har ingen i sin egen. Men jag är övertygad om att han skulle klara att ha kudde utan att kvävas nu. Men vilken? Funderar nästan på att köpa en tunn fast vuxenkudde istället för en liten bebiskudde. Vad har ni förnågot?

Ps. Gillar att slippa skriva KL inför inläggen som inte är riktade till någon speciell :)

@Solvind
Ytterligare ett tips. Om det är vestibulit du har - använd inte de receptfria salvorna för svampinfektioner. Hjälper oftast inte - och i många fall gör de bara saken värre. Doktor och tablett är det som gäller för att inte störa balansen där nere mer än nödvändigt.

@vilse
Tack för tipset. Jag har endast använt det en gång i höstas och tyckte inte att det hjälpte speciellt även om symtomen blev mildare gången efter. Och vet att det inte ska användas ofta så har inte använt det mer. Använde det en gång för många år sedan och då hjälpte det bättre.

Finns det gynekolog på vårdcentralerna eller är det kvinnokliniken på sjukhus som gäller?

@Solvind
Hon är inte så mycket i tältet än. Jag la in alla gosdjur och dockor där så det skulle bli lite som en myshörna men det gick väl sådär ;)

Angående sova i egen säng så har hon ju gjort det tills nu. Gör väl fortfarande men hon har flera gånger trillat ner nu. Någon gång fångad mellan spjälisen och stora sängen, någon gång slagit i golvet, någon gång på nattduksbordet osv. Det kommer alldeles säkert att bli skador om vi inte bryter detta. Hon kryper ju iväg i sömnen. Jag har ju lagt en beställning på hängmatta så får vi se om det blir något bra av det. Om hon inte finner sig i det så får vi väl se vad nästa åtgärd blir. Skrikmetoder blir det i alla fall inte :)

Vad jobbigt ni har det med vestibulit och ont :(
Jag har inte de problemen, men har istället haft lite problem med min hormonspiral gjort att jag blött konstant i tre veckor, om än väldigt lite. Jag var till gyn i veckan och fick blödningshämmande tabletter för att försöka få ordning på det. @Solvind, jag bokade själv till den gynmottagning som låg närmast mig. Vi har även några privata alternativ att välja på (som är anslutna till landstinget). Du kanske kan googla din ort+gynekolog?

S går inte heller på heltid än, han tycker inte att det går tillräckligt fort ännu och vill inte gå med skor på fötterna. Jag hoppas att han snart vill gå mer ute, blir så kladdigt när de bara kryper där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 532
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar