Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Rackarns, nu kräktes hon igen. Det har gått så bra under dagen med miniportionerna och vid 17:30 vågade jag ge 30 ml ersättning som också gick bra och var "pigg" (relativt sett) och glad. Gav därför 60 ml ersättning vid 19 med det gick alltså inte...

Stackars. :( Men att hon fått i sig under dan, betyder kanske att det är
på väg att bli bättre. Håller tummarna!

Stackars liten :( .

Skönt ändå att hon fått behålla lite under dagen.

Kommer hon och du få sova något i natt?

Vätskeersättning är jätteäckligt men man kan tydligen blanda den med koncentrerad fruktjuice så går det lättare. Hoppas verkligen att ni slipper sjukhuset. Stackars :(

Tack för alla tummar. Efter en jobbig natt där faktiskt båda barnen kräktes två gånger i sängen :crazy: - ergo väldigt lite sömn efter klockan 3 - bestämde sig min man för att stanna hemma och jag skulle åka med T till sjukhuset. Hon kräktes även på morgonen. Hade börjat förbereda en övernattningsväska och försökte nå vår barnläkare per telefon för en sista bedömning. Där var et dock upptaget och medan jag ringde började ungen käka bröd som om hon inte sett mat på flera dagar (vilket ju stämmer rätt bra iofs). Hon har ätit rätt mycket bröd, lite fruktpuré och druckit vatten och det verkar gå utmärkt. Och ffa pratar hon igen och skrattar och kryper omkring.

Storebror har som tur var inte heller kräkts något mer och känner sig frisk. Kan inte alls förstå att han inte fick gå till dagis eller leka med kompisar idag. ;)

Skönt att det blev bättre! :)

Dagen D (jaja, natten) är här!
Idag är första natten på flera evigheter som jag ska (teoretiskt sett) få sova en hel natt! :eek:
Är med skräckblandad förtjusning jag ser framemot detta.
Ska bli helt uuuunderbart att få sova själv - men samtidigt, sova själv?!?! :crazy:
Gästrummet är fullt med flyttlådor, ni skulle bara veta hur mycket spöken och monster som kan gömma sig där! :p

Läskigt detta :D

Ha nattlampa! :D

Jag har sovit ensam ett par nätter och det är galet läskigt att inte ha nattlampa om man har haft det i 2,5 år!

Sov så gott!

Vad skönt att hon blev bättre idag :)

Vilse. Lycka till med sovandet. Imorgon natt ska jag också få sova ostört och dessutom få sovmorgon. Då sover jag i extrasängen nere i källaren. Fullt med grejer och blir kolsvart. Läskigt, läskigt :p
Sambons tur denna natt så jag är helt själv med Tor på ovanvåningen vilket också är lite läskigt ;)

Kl

Var på BVC idag och som nybliven ettåring är lillen 70 cm lång och väger 8 kg. Jag kan nog nästan slå vad om att era kommer att slå det när de är ett år. Flera har väl redan gjort det :D .

Men det som är bra är att Tors båda kurvor nu är väldigt nära varandra. Han har ju en som är från när han är född och en som är från när han skulle ha fötts. De kurvorna var låååångt i från varandra i början men nu är han nästan ikapp sig själv. Nästa gång om ca två månader ska han få ettårskontroll och ska klara massa saker som jag nu har glömt men det som hon nämnde kan han ju redan.

Pratade lite om mat och våran bvc-sköterska är så väldigt bra. Hon tyckte inte att det var något problem och vi skulle köra på det Tor vill ha så kommer det igång av sig självt med maten senare. Han går ju upp bra i vikt.

Men så var det vaccinering sedan. Stackarn blev så ledsen. Men gick över snabbare än förra gången i alla fall. Däremot har han varit otroligt gnällig sedan vi kom hem. Och väldigt klägnig på mig, jag har inte kunnat gå ut ur rummet ens utan att han blir helt förtvivlad. Sele har inte gått att ha honom i som han brukar sitta i när han somnar. Det verkade göra ont. Så han fick bäras utan selen. Och han blev bara mer och mer ledsen ju tröttare han blev. Stackarn grät sig till sömns i famnen på sambo när jag var och tog in hästarna :( . Får hoppas han sover gott i natt och att det känns bättre i benen i morgon.

Nu har de gått och lagt sig! :eek:

Nattlampa behövs inte - iom flyttlådorna så kommer jag inte åt fönstret = det lyser in på mig :meh: Och jag ooorkar inte börja "möblera" om bland lådorna, de är skittunga (massa böcker).

Nu ska jag lägga mig. Även om Viktor inte väcker mig inatt så gissar jag på att jag ändå kommer vakna ca 4-5 gånger inatt :p
Ny rapportering imorgon :D

Vad bra att hans kurvor närmar sig varann!

Charlie vägde 10 kg nu på 10 månadersbesöket och var 75 lång. Han har börjat släppa taget när han står upp så det dröjer nog inte länge innan han börjar gå. Härligt, tycker jag, då kam de få börja vara på marken ute snart. Och får mer frihet.

Jag har varit på konsert ikväll, kom hem till tre sovande barn och en sovande sambo :D

Var på BVC idag och som nybliven ettåring är lillen 70 cm lång och väger 8 kg. Jag kan nog nästan slå vad om att era kommer att slå det när de är ett år. Flera har väl redan gjort det :D .

T kan nog ligga däromkring när hon är 1. Igår vägde hon visserligen bara 7370 g men hon borde ju hämta upp sig rätt snabbt igen.

Tänk att det redan gått ett år :)
Ylva är 8 månader nu och 72cm och 9565g :)

S var på kontroll i veckan, 10,5 månad så var han 74 cm och vägde 9 kg, han följer sin viktkurva som är en under "normal"kurvan.

Ang mat så kan det vara så att de tycker att det blir lite konstigt med bitar i puré, de är ju sen innan vana vid att det är slätt och plötsligt måste man tugga. Jag har gjort lite egen mat som är väldigt uppskattad, dels köttfärs med krossade tomater, rivna morötter och örter tillsammans med spaghetti. Kycklingfilebitar med krossade tomater, ärt/majs/paprikablandning och couscous, smaksatt med örter. Jag har även gjort kycklingfrikadeller som är mycket uppskattade, serveras med pasta och plockvänliga grönsaker oftast.

Trevligt med konsert :)

Roligt att han snart är på väg att börja gå. Håller med om det där med frihet. Bara att lära sig krypa gjorde Tor mer nöjd eftersom han kunde bestämma själv vart han skulle (nästan) och det blir ju ännu mer när de kan gå.

Kaktusblomma.
Det där lät gott. Vattnas i munnen :d

Jo du har nog rätt i att det var den tjockare purén med små bitar som han protesterade emot. Får köra slät puré och ge plockbitar att tugga på i stället. Så han inte blir överaskad, sätter i halsen och blir rädd.

Kl
Han är i alla fall nöjdare idag och verkar inte ha så ont längre. Men är fortfarande väldigt mammig vilket han inte brukar vara.

Och vart tog amiesangel vägen?

Natten gick överdrivet bra för Viktor :D Tog flaska alla gånger, och skrek inte en gång. Lillskiten saknade inte mig ett dugg :D:cautious:

För mig gick natten också bra ;) Kände mig nog lite ensam misstänker jag, för jag vaknade av att jag låg och kramade mig själv :p

Vad skönt att det gick så bra! Första gången jag sov själv för att jag höll på att gå under av sömnbrist och maken tog S så sov jag inte så mycket, andra natten däremot, då sov jag som bara den!

Solvind, det är säkert en fas, S blir också galet mammig och lite gnällig när han är i faser, och en sån solstråle när han är ur dem.

I veckan började jag jobba tre dagar i veckan, så numer delar vi på föräldraledigheten. Väldigt skönt tycker jag. Dessutom ska jag på en jobbintervju på måndag, vet dock inte om jag är så intresserad av jobbet.

*kl*

Nu behöver jag tips. Denna natten gick väl egentligen också bra, men han är tillbaka i sin vana att vakna varannan timme :( Äter ca en halv flaska välling vid varje uppvak.
Hur får man honom ur denna vanan? Trodde ju det skulle försvinna av sig själv nu när han fick välling = mer mätt.
(jag sover fortfarande i gästrummet)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 670
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 532
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar