Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Klockan - helt ok att vara gnällig! Det är jag med. Jag går upp vid 6-7 men lägger mig en timme eller så på förmiddagen medan kotte sover.

Vi har varit på 8 mån - kontroll i dag, kolla syn och hörsel osv. Jättekul tyckte kotte, men blev lite purken nör hon inte fick behålla de fina sakerna hon fick titta efter och hålla i.

8240 g och 68 cm. Inte konstigt hon börjar bli minst sagt tung att bära på. Hon dippar lite på längdkurvan men ingen fara alls. (-1sd)

Frågade om maten också i och med att jag inte tycker hon bli mätt av ersättningen, men inte vill ha mer heller. (Glömde svara på det innan som jag tror majola skrev -att sover hon så är hon nog mätt men det är efter en hel flaska + annan mat en timme senare). Bvc-tanten tyckte iaf att jag kan fortsätta ge vanlig kvällsmat och komplettera med flaska sen. Hon trodde lite som jag att hon snarare blir mätt på all vätska än just mätt och nöjd.

Ingen risk att hon svälter i alla fall ;)

Ahaaaaa! :p
Fint namn .. eller rättare sagt: bra grejer. :o (känns som jag får mitt liv tillbaka i takt med att halten av litium stiger i blodet)

*kl*

Stackars Tabea är jättesjuk nu... :( Kräks och kräks och är slapp och blek med kall hud. Hoppas verkligen att hon slutar kräkas snabbt åtminstone...
Ska googla lite nu medan hon sover på min arm. Och förbanna det faktum att vi inte har någon vettig sjukvårdsrådgivning. Ringer man jourhavande läkare säger de i 99 fall av 100 att man ska komma och jag har känslan av att de av princip (eller av försäkringstekniska orsaker) inte ger råd utan att ha sett patienten...

*kl*

Micks: Ett tips om du funderar på bröstförstoring eller liknande är att kolla lite utomlands. Framför allt om ni är sådana som brukar åka på semester till lite varmare länder!
Nu minns jag inga exakta priser, men tror att en bröstförstoring i thailand gick på under 7000 kr tror jag det var... (resa inte inräknat, men tar man en semesterresa samtidigt så gubbe och unge kan bada och ha kul så är det ju lätt värt de pengarna! :) )
Har inte gjort någon själv (och kommer troligen aldrig göra), men fick i början också lite panik över hur brösten såg ut :meh:

Hmm.. nu när jag funderar så minns jag inte vad jag kollade upp :eek:
Mina bröst är väldigt olika i stl (skiljer 1-2 stl), var kanske bröstförminskning jag kollade...
hmm

Ja, i varje fall, kolla utomlands, det kan bli billigare haha :D

Tack för tipset men nej det skulle jag aldrig våga :)
Vi reser inte utomlands heller och har inga planer på det.

Nej, absolut inte!
Vill bara att du ska veta att du absolut inte är ensam om att känna så. Och jag trodde aldrig att det skulle kännas bättre, men det gör det faktiskt.
Men jag kommer aldrig att använda mig av resonemanget "att det var ju värt det, jag fick ju världens bästa barn", SJÄLVKLART är det så. Men för min del går inte de tankarna ihop eller det gör liksom inte saken bättre för mig. Jag var ju fortfarande lika missnöjd med hur det förändrade min kropp, även om det är värt det ALLA gånger. Låter kanske knasigt, men det har varit svårt att acceptera den nya kroppen och jag är ännu inte där..
Och även om jag verkligen saknar mina former så överväger jag inte operation. Men det är ju upp till var och en i dagens samhälle :)

Men usch vad läskigt :eek: . Låter inte bra alls. Speciellt att hon är slapp, blek och kall. Blir hon inte piggare snarast skulle jag nog överväga akuten. Kanske behöver hon dropp om hon kräks så mycket.

Senast ändrad:

Majola - hoppas det har gått bra i natt och att T mår bättre. Vi ska åka till ikea för första gången på många år i dag och jag har knappt sovit... Tänkte på er ett par gånger i natt när jag låg vaken.

(Ska hålla ett öga öppet efter den där ramen)

Den där appen ska jag kolla upp! :) har funderingar på att se över kosten ordentligt och stoppa i mig typ smoothiefrukost, salladsluncher osv en tid för att kickstarta kroppen. Det har nog inte hjälpt med de där cupcakesen jag fläskat i mig några dagar här ;) ska be sambon kasta dem idag om han inte äter de sista. Kanske läge att dra igång träningen igen. Fick motivationsbrist när jag fick ont i knäna.

Majola: hu vad läskigt! Hoppas att hon piggat på sig.

Lew: syn och hörsel kollade de inte här på 8mån-kontrollen :o

Kl
Dags för passvända på jobbet igen. Kunde naturligtvis inte sova inatt och tös bökade i morse ;) men, finns massa kaffe på jobbet. Alltid samma veva första passet. Ikväll kommer jag att vara så trött att jag däckar tidigt i alla fall.

Nej men precis, jag håller med - det är två helt olika saker som inte hör ihop riktigt. Man kan må dåligt och må bra samtidigt.

Gör det! Jag gillar den som sagt. Väldigt lätta och korta övningar till att börja med. :) kostar några kronor, 20 tror jag. Men det är ju en engångssumma

*kl*
Jag håller på att bli knäpp här, denna jäkla sömnen. Sista veckan har viktor bestämt sig för att han ska sutta var 20:e minut, hela natten *galen*
Kom på för någon dag sedan att min mjölk håller på att sina = ger välling numera på kvällen/natten också. Trodde ju i min enfald att det skulle göra att han sover bättre, men tvi fick jag... :meh:
Även om där inte är så mycket mjölk så måste man sutta lite tycker han, får han inte blir han fruktansvärt arg. Suck.

Men har bestämt mig att natten till fredag är sista natten med amning. From fre-lör natten så kommer jag sova i gästrummet. Amning blir på morgonen och innan nattning. Så får jocke ta nätterna tills viktor vant av sig med suttandet...

En till som inte längre vet sömn är! *räcker upp handen*
Jag har ärligt talat ingen aning om hur många gånger Tova väcker mig varje natt längre… Lägger ju henne i spjälsängen på kvällarna, hon gnäller oftast 2-3 gånger fram till 23-tiden, då räcker det att smeka lite, vända på henne, men sen är det liksom kört. Då tar jag in henne till mig och sen är karusellen igång… Det kan vara 4-5 gånger, det kan lika gärna vara 45. Mitt psyke är totalt havererat och tålamodet obefintligt… :( Rev åt mig mina peltorlurar idag när jag skulle byta på henne och hon bara skrek, då blir det lättare att uthärda… Lägg till konstant värk i hand och rygg och så en liten tjej som vill underhållas konstant…

Hur länge orkar man? :(

*kl*

Tabea är med i racet igen, lite hängig fortfarande bara. Men det var jobbigt för henne igår och väldigt nära att vi åkte in till sjukhuset.

Man orkar inte med att inte få sova, jag hade inte pallat. Underhållningen gör jag gärna på barnvänliga platser utanför hemmet, då ordnar tösen det själv så att säga. Det verkar ju lite som om du provat allt så jag vet inte ens vad man kan säga för att stötta dig. Kan du inte släppa iväg henne till dina föräldrar en natt så du kan få sova ut? Låta maken ta ansvaret och sov med någon slags hörselskydd? Ta in på hotell?

Majola: Skönt att det blev bättre. Det såg lite oroväckande ut det du skrev igår. Jag hade varit livrädd.

Zewz: Sök hjälp för att åtminstone kunna utesluta fysiska orsaker! En bekants dotter vaknade minst 20 gånger varje natt tills de kompå att hon var allergisk.

Här har T precis kräkts upp lunchen (ca 6 penne och 80 ml ersättning) och har nu däckat i min famn igen (väldigt otypiskt för henne) så nu väntar jag på att vår läkare ska öppna igen efter lunchen. Måste få lite rådgivning nu. :(

Kräkningar och diarré är i alla fall bekanta biverkningar (ja hon har fått diarré nu också, varför inte liksom) och hon blev ju helkass i magen förra vaccinationen så jag misstänker det...

Tillägg: Faktiskt är det vanliga biverkningar (1 av 10 fall) för såväl Prevenar som Infanrix såg jag nu i Fass.

Senast ändrad:

Hmm... De kunde inte göra någonting (hon är för liten för all medicin) utom att göra en bedömning om hon behöver läggas in eller inte. Ska fortsätta med vätskeersättning under eftermiddagen och hoppas på det bästa typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 668
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar