Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Jag har varit/är i samma situation och upplevde det som du riktigt, riktigt jobbigt när jag slutade att amma.
Men det går faktiskt att träna bort mkt av degmagen! Jag har nyligen börjat (dottern är 2 1/2, så det tog tid för mig att få tummen ur) och väntar nu ivrigt på resultat. Visst brösten blir inte större men de kan upplevas större om magen blir plattare och sen kan man ju även träna en del av bröstet vilket kan göra att man upplever dem som lite större.
Jag tycker du ska avvakta operation, mycket kvar som kan/ska hända med kroppen innan du bör göra ett sådant ingrepp.
Jag vill nog mest bara säga att jag känner med dig, jag tyckte också det var sjukt jobbigt!! Självklart är det värt det och allt sånt, men det var ändå sjukt jobbigt att acceptera att det blev sådana förändringar .. Dock upplever jag att det med tiden känns lite bättre och att jag nu äntligen hittat tid till att börja träna ordentligt så hoppas jag på en förbättring även fysiskt.

Grattis på födelsedagen Tor! Jag blir helt tårögd av att läsa din berättelse Solvind, trots att du ju har skrivit om det flera gånger.

Men nu måste jag flika in - GRATTIS TOR!!!!!! :love:
Vilken nagelbitare det var i vintras!!
Vad fint kalas! Jag blev riktigt inspirerad nu... får se vad jag "orkar" dra ihop men det där var jättefint! har du gjort tårtan själv?

/Klockis med nytt nick (igen :o (fråga inte))

Vad förvånad jag blev av att se mitt användarnamn på ett annat ställe skriva i tråden! O_o :D

Britax two way finns för 1595 på jollyroom, fraktfritt :) kanske kan vara något?

Vi har den och är jättenöjda, så kika på den om ni behöver en till Vilse.

Micks - det är samma här. Tuttarna mindre än innan graviditeten, och rätt mycket längre ner dessutom :( Operation har funnits i mina tankar också men är verkligen inte ekonomiskt försvarbart för oss.

Magen går tillbaka, jag tyckte det "gick av sig själv" när jag slutade amma, har inte haft ork att träna men har försökt äta ordentligt.

Tack för ditt svar.
Ja alltså, vänta kommer jag behöva göra ändå. Har absolut inte råd nu och det blir nog iaf ett barn till innan en ev. operation.
Magen vet jag att jag kan träna bort men brösten kommer inte att bli större och även om jag kan lära mig att inte bry mig så mycket så kommer jag aldrig igen kunna se mig i spegeln och känna mig sexig. I synnerhet inte nu när jag fått prova att ha de där perfekta brösten.
Ett i-landsproblem, jag är medveten om det. Och klart att min fina familj är såklart värt en förfulad kropp... men varför kan jag inte få både och? :(

Det är inte heller så att jag har höga krav. Jag kände mig som miss super sexy amerika typ bara när jag ammade - mage och ränder till trots. Jag vill bara få bli proportionerlig.

Jag pratar mest fritt ur tanken nu, så jag hoppas att du inte känner att jag riktar något negativt åt dig personligen eller så.

Amiesangel: Marius gillar jag också, men min man säger bestämt nej. Det är också ett namn som börjar bli ganska vanligt tror jag. Jag har inga problem med vanliga namn i sig, men ibland känns det som om vissa namn är "låtsasovanliga" så att säga, namn som man väljer för att vara originell - men i själva verket är det värsta modenamnen! :p Fast å andra sidan...Leander hade vi bara hört i 1-2 sammanhang tidigare (en bekants kollegas barn och min mormors morbror) - och nu har vi bara i vårt bostadsområde en Leandra (något år äldre än vår son) och en Leandros (tonåring)... Tabea hade min man aldrig hört och jag visste om två människor som heter så - och nu är det inte ens osannolikt att det blir två Tabeor i klassen, då det föddes en till i vår lilla stad bara 11 dagar efter vår lilla tjej!

Lithonit/Klockan: Välkommen tillbaka. Tänker ofta på er! Tabea säger bara mamma hittills, men hon ör desto mer framme motoriskt istället. Och har ett galet temperament. Idag morrade hon så ilsket åt en pappa som hade råkat ta "hennes" boll när hon var med på L:s gympa att han såg helt förskräckt ut och snabbt lämnade tillbaka den. :devil:

Solvind: Det kommer ju många födelsedagar. Bra bra med fler tips ju! Nellie tycker jag också är jättefint. Det hette en stallkollegas barn och jag gillade det skarpt redan då. Men det passar inte bra till vårt efternamn heller.

DS: Tack för att du kollade! Kom på att jag ju kan lägga en bevakning på Blocket också. Har redan bevakning på syskonvagnar där, så jag är ju ändå inne varje dag.

Micks: Trist att du känner så! Jag tycker att du är skitsnygg (fast jag har ju ärligt talat inte spanat in dina bröst på bilderna utan mer sett till helheten). Skulle just skriva att det kanske inte måste bli likadant efter nästa graviditet, för min bröst har inte blivit mindre änn innan graviditeten med T (efter L gick de tillbaka rejält)...men så kom jag på att jag ju visst är gravid igen, så det lär väl bero på det... O_o

Ja bra med fler tips. Men dem kommer jag ändå ha hunnit glömma bort till nästa år :o ;)

Skulle just skriva att det kanske inte måste bli likadant efter nästa graviditet, för min bröst har inte blivit mindre änn innan graviditeten med T (efter L gick de tillbaka rejält)...men så kom jag på att jag ju visst är gravid igen, så det lär väl bero på det...

Hi hi :D

Rundpaddocken är som en bur. Barnsäker och hästsäker :p dessutom är vi ju inte två där samtidigt annat än nödvändigt av förklarliga skäl så det är nog ingen fara så. Nu har jag dock fått ett sms att den har drabbats av tövädret så underlaget är superskit. Problemet är löst, jag får åka dit på eftermiddagen och öva på annat medan sambo och barn är hemma :) har gjort ett slarvjobb med araben som jag ska ta ifatt nu när ridmotivationen är i botten ändå.

Micks: var säker på att det inte blir fler barn innan så du inte behöver göra om allt men mår du så dåligt av det så träna bort degmagen så gott det går och om du fortfarande mår dåligt av lös hud och minituttar så tar du tag i det då :) när du piffar till dig kanske du kan fylla upp bh:n lite så det ser ut som om formerna sitter ändå, tills vidare?

Mm ja det KAN ju bero på det *fniss* ;)
Jag har inte tagit en enda bild på mig själv sen tuttarna försvann.
Och tack för komplimangen :) :o

Ja vi sa väl det igår också. Vi har ju sagt 2 barn och kanske en sladdis, när sladdisen kommer vet vi ju inte om ens någonsin så OM jag skulle operera blir det efter tvåan. Men får ju rådgöra med läkare och så med givetvis om hur det skulle bli efter en ev graviditet till.
Magen försöker jag träna så smått redan. :)

Tänk på att träna de sneda magmusklerna, inga raka situps eller dylikt, det kan göra det hela värre! Fast det kanske du redan visste.

Vi ska snart åka och vaccinera T. Hoppas hon inte får så hemsk diarre den här gången!

Haha är du lite vimsig? Tala om att ha nåt att skylla på, två barn under tre och ett i magen! :love: (ang. boobsen alltså) hoppas vaccinationen går bra!

Micks: fy vad jobbigt att vara i sånt olag med kroppen!! :( jag har lite motsatt problem... alla medeciner jag äter nu gör att jag gått upp nästan tio kg, så nu väger jag mer än innan graviditeterna. :(
Ta lån låter ju som en pissdålig idé och sen kanske du ska amma fler och så, men jag har två kompisar som är jätteglada efter att ha "fyllt på" just efter graviditet.
kan du göra nåt annat för att må lite bättre om kroppem tror du?

DS: haha, jag hänger inte med, ska du stänga in A i rundpadocken? ;)

*kl*
Grymma värld ... maken och Lu. kom precis och väckte mig. Jag hatar att jag sover så mycket.... men jag stiger upp med familjen vid sex och äter frukost numera i allafall. :)
Löjligt gnäll va? när jag var hemma med dottern klev jag upp vid sex varje dag och höll igång...gissar att ni har det så också..

Ja, jag är helt väck! :crazy:

Vaccinationen gick bra i alla fall. Hon var lite ledsen precis när de stack förstås, men det gick snabbt över. Hon väger 7730 gram nu.

Pratade även med läkaren angående hennes matvanor. Han är tömligen helcool när det gäller sånt. "Ja, det finns barn som tidigt vet vad de vill" sa han bara och tyckte att hon skulle få äta vad hon ville. Lite järn ett par gånger i veckan var väl inget fel, men annars gick det bra med bröd, potatis och pasta tyckte han.

Nä, tvärt om ;)

Inget gnäll är löjligt gnäll men vissa saker låter nog som lyxproblem i andra öron :) vi går ofta upp runt 8-9. T.ex stallägaren häromdagen som hade för många hästar.

Kl
Just nu är jag en otrevlig kärring som åker till stallet när sambons mamma ska komma :p har 2 timmar på mig nu men det är vad som går i resor. Får väl se om hon blir längre än en timme så man kan vara trevlig och säga hej i alla fall. Stallet kändes viktigare idag ;)

Ja det vet jag :) jag har laddat ner en app, mamma-mage tror jag den heter, som innehåller ett träningsprogram just för att bli av med mammamagen. Där står det också vilken träning som är olämplig och så. Faktiskt väldigt bra app :)

Tack för alla snälla kommentarer. Det känns så skönt att få ha den här tråden att spy lite i :)

Vad jobbigt för dig också klockan! :(

Ja nej lån/kredit kom vi väl överens om här hemma att det är dumt...
Ja tills en ev operation så får jag väl fokusera på annat och försöka tänka positivt ändå. Och fylla ut bh:n med något när jag vill vara fin. Sex har vi ju knappt ändå så där behöver jag inte känna så mycket... :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 658
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar