Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Man engagerar sig så mycket man vill. Jag har perioder där jag nästan inte gör något alls på fb eller när jag bara bryr mig om mitt. Nu är en sån period, det är mysigare att titta på tösabit än mobilen ;)

Namn är jag jättedålig på men jag gillar namnförslagen du hade :) ni har superfina namn på barnen.

Micks: ibland kommer diagnoser vid fel tillfälle i livet och att man sätter en ovana att skylla på dem. Jag har umgåtts med de som gjort så och jag blir gaaalen ;) tråkigt för både dig och brodern att det är på det viset. Har du vid tillfället förklarat för honom att det inte är ett ok beteende? För vissa går det in lättare när man säger det direkt, andra kanske behöver lugna sig innan man för det på tal.

Solvind: vilka fina ljusstakar!

Stackars Tor, vilken dag. Kan tänka mig minen på katten när de drog i backen. Klappar han fint på katten? :)

Kl
Fick ett (kanske uttänkt) sms från planeraren som frågade om jag tänkte vara ledig i helgen med. Jag tog ju semester mån-ons för det låg för mycket folk över. Svarade att jag hade tänkt jobba men skulle nog kunna unna mig ledigt i helgen med om någon ville jobba. Visst, nu är jag ledig i helgen med. Fredag förra veckan-onsdag nästa vecka blev det visst totalt :o onsdag måste jag gå på som vanligt igen, annars kommer jag att bli försoffad, sa jag.

Jo det är väl så!
Jajamen, jag har nog sagt till honom på alla möjliga sätt. Han har bestämt sig för att han har rätt och att alla som inte stryker honom medhårs är dumma i huvudet och nu ger jag upp. Jag har liksom bättre för mig än att slita mitt hår för hans skull. Skabbara lära mig att inte ta åt mig också

Skönt att er mamma höll med dig för en gångs skull då. Jag hade inte heller åkt och betalat så mycket pengar för en vanlig födelsedag.

Ja det var väldigt skönt! Har känt länge att hon liksom bara stått upp för honom när vi har grälat och att jag blivit åsidosatt lite... väldigt tråkigt.

Oftast klappar han fint nu för tiden. Han har äntligen lärt sig att vara lite försiktig med djuren. Men glömmer bort sig ibland och kan bli hårdhänt. Och han vill gärna försöka klättra på hunden om man inte passar. Tur att de är så snälla och försiktiga med honom. Både hunden och katten vågar nu vara nära till skillnad från tidigare. Började förändras när han började krypa.

Jättekul att de alla börjar få roligt tillsammans :)

Ett gemensamt intresse. Snören...

image.jpg

Här testar han om hunden kan klappa händerna :D

image.jpg

Men så sött! :love:

Micks - tycker du reagerar helt normalt. Han får väl komma och hämta er och skjutsa hem er om det nu är så viktigt.

Vad roligt att han klappar fint. Alva är så himla envis med att dra i djuren och jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska lära henne så jag har börjat ge upp och har väl tänkt att det får vänta så kommer det väl när tiden är inne. Jag har försökt visa och sådär men det har liksom blivit att katten drar sig undan och tösen jagar efter. Igår hittade sambon tösabiten i badrummet när hon höll stackars Kissen (som för övrigt försökte satt på lådan) i ett järngrepp. Får väl sitta en dag med Kissen i koppel och ha hårdträning med klappa fint :p

Kl
Idag har jag varit sååå rackarns uttråkad. Hade tänkt gå till simhallen med tösabiten och sambon gick med på att följa med. Då ville han inte bada och det finns inga sittplatser vid barnpoolen och jag kände hur energin bara dalade så det blev ingen simhall, trots att väskan är packad. När han är uttråkad vilket han är när vi går längre sträckor eller när han inte har något att göra sprider sig den där negativa energin i rummet och jag orkade inte riktigt med det idag. Samtidigt hade det varit trevligt med sällskap och jag känner ju inte så mycket folk med barn här. Eller.. Typ en. Jag skulle ha varit på jobbet idag men fick ledigt (ångrar mig jättemycket nu) och hade stora planer och nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig till längre. Var ute i typ 5 minuter i sällskap med en (uttråkad och oengagerad...) sambo och tösen i pulka innan hon somnade så fick vi gå in igen. Får väl se om hon vaknar snart så jag kan hitta på något. Tror att det blir en tur till centrum för att tröstshoppa skalbyxor till tösen och kanske leta upp en lekpark med något sånär torra rutschkanor/gungor.

Yeez, jag behöver ett helgöppet öppna fsk. Tösen stimuleras, jag stimuleras och man behöver inte oroa sig för genomblöta kläder/fötter ;)

Tror att det blir en tur till centrum för att tröstshoppa skalbyxor till tösen och kanske leta upp en lekpark med något sånär torra rutschkanor/gungor.

Ta med ett par gamla handdukar och torka av grejorna bara. Det är ju enklare när de är lite större och har överdragsbyxor som håller ute lite, men så gör vi om de bara har jeans eller mjukisar på sig.

Köpte ett par lite för stora skalbrallor från pop (planerat sedan tidigare då hon verkar vara på g med att gå och vi räknade ut att det behövs framåt vårkanten ändå) så nu kan hon kräla omkring i blötan om hon vill också. Hon sov nämligen lite för länge så det hann bli mörkt innan vi kom iväg.

Man blir lite gladare av att få komma ut en sväng i alla fall och se människor så nu har jag handlat onyttigheter till diverse bakverk jag ska göra ikväll.

Det blir nog så :) det känns lite tråkigt då han ju är föräldraledig men helst verkar stanna hemma vid datorn oavsett vad jag kommer på. Någonstans hade jag hoppats att vi skulle umgås som familj nu när jag är ledig men jag får helt enkelt finna mig i att det inte är så. Det är ju inte så jag brukar dra i honom heller. Öppna fsk 3 gånger och ett par turer till ica hittills. Nåja, det är som det är, inte mycket att göra. Han får mycket egentid i alla fall ;)

Kl

Jaha. För ett år sedan låg jag och sambo på förlossningen. Jag kände mig allmänt sjuk, mådde illa och hade en hemsk huvudvärk. Läkarna tittade bekymrat på mig och vi fick veta att de skulle bli tvungna att plocka ut bebis de närmsta dagarna. Några timmar senare blev det så akut att de bestämde sig för att ta ut honom direkt.

Jag blev aldrig rädd eller nervös eftersom jag var lite borta av sjukdomen. Kräktes flera gånger på väg till operationssalen. Väl framme gjorde de i ordning mig och jag fick en gudomlig ryggbedövnng. Var helt fantastiskt att känna sig så avslappnad och så försvann huvudvärken tillfälligt en stund. Enligt sambo rann det ut massa blod på golvet när de skar upp mig. Men tror det var mest blodblandat fostervatten.

Fick aldrig se lillen när han kom ut då de tog honom till ett annat rum för att få liv i honom. Men vi hörde sedan ett litet skrik. Och så fördes han snabbt upp till neo och sambo följde med.

Själv hamnade jag på intensiven full med slangar och den hemska huvudvärken kom tillbaka. Inget av de smärtstillande de erbjöd hjälpte riktigt. På grund av huvudvärken var jag ljuskänslig och fick då ett eget rum där jag nedbäddad under massa filtar fick återhämta mig. Då och då kom det in någon och kände på bröstkorgen för att jag inte syrsatte mig ordentligt.
Första dagen där är som i en dimma. Natten som kom var jobbig då det gjorde så ont i snittet att jag inte kunde röra mig och fick be om hjälp för att byta sovställnng.

Dagen efter började det gå upp för mig att det var en förlossning jag varit med om. Jag hade en bebis. Jag var en mamma.
På eftermiddagen fick jag se honom för första gången. En liten röd och spinkig utomjording med en så liten hand att han inte nådde runt mitt finger.

Grattis på födelsedagen Tor min lilla starka kämpe :love: :bow: :banana:

Grattis Tor!
Kanske inte riktigt den förlossningen man drömde om, men det blev ju bra till slut :)

En solskenshistoria men så obehaglig på samma gång. Tänk hur illa det kunde ha gått för er båda men så gick det så himla bra :love: Grattis Tor!

Tackar för era grattis åt Tor :)

Nu har kalaset varit. Det blev riktigt bra även om det blev väldigt trångt. Jag är extra nöjd över hur fin tårtan blev. Och som tur var blev den god också. Fast Tor tyckte bäst om kivibitarna som var på sidan. Men lite av det andra slank också i. Roligt att få göra en nyttig tårta. Bara dekorationen ovanpå som inte är den allra nyttigaste.

Han tyckte först det var lite läskigt med alla människor som kom men sedan var det istället roligt. Och alla ballonger och dekoration var ju också spännande. Vi hade fullt schå med att hålla reda på katten och Tor medan vi fixade innan kalaset för båda skulle pilla och smaka på allt :D

Efter fikat var det paketöppning vilket var spännande men samtidigt började han bli trött så vi la undan några paket som han får öppna senare.

Sambo och Tor vart så trötta så nu ligger de båda och sover. Dessutom för sent på eftermiddagen så det kommer vara en liten piggelin som vill vara uppe sent ikväll ;) .

Ska bildbomba er lite också.
Det tråkiga är att hur mycket man än städar och pyntar i detta hus så ser det ändå ganska förfärligt ut eftersom huset i sig självt inte är så fint. Det är nackdelen med att inte äga det själva, man vill ju inte lägga ut massa pengar på att fixa något som inte är ens eget. Fördelen är ju att om något går sönder slipper man betala för det själv. Och så bor vi otroligt billigt här.

Dagen började med att Tor hittade massa ballonger i sin myspool.

image.jpg

Vagnen som inspirerat till färgvalet fick agera som dekoration nedanför trappen.

image.jpg

Vardagsrummet där paketöppningen var

image.jpg

Dukning och ballongdekoration i fönstret

image.jpg

Servetter och tallrikar. Var även matchande muggar till

image.jpg

Tårtan :love:

image.jpg

image.jpg

Presentöppning

image.jpg

image.jpg

Förstår att det är tråkigt att han inte har lust att hitta på saker. Det blir ju liksom inget kul om någon följer med för att den "måste"

Stort GRATTIS Tor!

Så fint du hade gjort till kalaset. Har du bakat tårtan själv alltså? Vad duktig du är.

Usch ja visst är det hemskt när man inte får vara tillsammans när de nyss kommit ut. Vi fick inte heller det vi blev också inlagd på varsin intensiv. Fast vi fick flytta ihop efter ca 1 vecka. Mest för att jag grät så otroligt mycket tror jag. De förklarade iaf för mig att de inte ville skriva ut mig.

Tur att det gick så bra. Är Tor ikapp sin korrigerade ålder? Tänk att han fyllt ett år fast han bara skulle varit ca 9 månader. Det är stor skillnad! Svårt att förstå hur liten han var.

Men nu måste jag flika in - GRATTIS TOR!!!!!! :love:
Vilken nagelbitare det var i vintras!!
Vad fint kalas! Jag blev riktigt inspirerad nu... får se vad jag "orkar" dra ihop men det där var jättefint! har du gjort tårtan själv?

/Klockis med nytt nick (igen :o (fråga inte))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 656
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar