Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Så skönt det måste varit med en bättre natt! Alla knep är bra utom de dåliga när det gäller sömn:D
River sover fortfarande med oss på heltid:o

River ammar fortfarande fritt både natt och dag. Oftast ammar han dock bara en gång klockan 22 och sedan vid 3-4 tiden på morgonen. Längtar också till han slutar men har absolut inte hjärta att neka honom. Han ÄLSKAR tutten!

Vi spolar näsan med bröstmjölk. Fungerar super för oss!

Min gamling bestämde sig också för pensionärslivet när hon blev avställd under min graviditet. En kompis dotter tänkte sätta igång henne nu i höstas åt mig (jag gick upp 40!!! kilo med River och blev för tung) ) men hon hade ingen som helst lust så det fick vara. Visst är det skönt att man kan ge dem det. Alla hästar som trivs så borde få chansen att vara pensionärer. :D

Gud så skönt det måste varit! Sover hon i vagnen på natten? River vägrar sova i vagnen. Fram tills han var ca 5-6 månader åkte han inte ens i den.

På tal om annat.

Jag fick en förlossningsdepression som missades för vi flyttade och bytte bvc och en massa annat strul. Så det gick ganska långt. Jag ville inte ha mediciner för då ville de att jag skulle sluta amma och det har gått ganska bra. Eftersom jag inte haft depression tidigare bedömde de mig som att det skulle hjälpa med samtal och akupressur. Trodde jag var frisk men igår fick jag ett återfall. Allt blev bara nattsvart och jag orkade inte mer. Är det någon av er som haft förlossningsdeppression och om det är det hur blev ni bra och hur länge tog det?

Gud så skönt det måste varit! Sover hon i vagnen på natten? River vägrar sova i vagnen. Fram tills han var ca 5-6 månader åkte han inte ens i den.

Dagtid sover hon bara i vagnen och bara utomhus (eller i bilen). Inomhus vaknar hon efter max 15 minuter. På nätterna går det att flytta över henne i hennes säng efter ett par timmar när hon sover djupt. Sedan är det lite olika hur länge det dröjer innan hon vill in till oss...

T har haft lite hård mage ett par dagar, så igår blötlade jag ett par aprikoser och mixade ihop imorse och gav henne ngn matsked av. Jo, det hjälpte kan man ju säga...

@Vindvissla: Jag är också svårt Pinterest-beroende! :D (jcurrlin heter jag där)

Knapplån

Åh jag är så irriterad!
Min bror bjöd in oss till deras 1-årskalas för sonen och nu är vår bil sönder. Iom inbrottet och en massa andra utgifter vi haft så har vi liksom inte råd att bara akut boka tid för reparation. Den delen är tydligen rätt dyr också.
Då blir han sur och tycker att vi ju kan låna pengar av honom. När jag förklarar att vi inte kommer hinna få en tid på verkstan och att de inte kommer få hem delarna innan lördag så menar han att vi borde hyra en bil för att komma på kalaset.
Sorry men vi betalar inte 600 spänn för att gå på kalas. Glöm det!
Detta tycker han är konstigt! Och han har ju faktiskt räknat på tårta till oss så det kostar ju pengar.
Okej så två extra tårtbitar är katastrof rent ekonomiskt men 600 spänn för att hyra en bil för att åka på kalas är rimligt?

åååh! Idiot :mad:

dessutom blev han sur när vi inte ville köpa hans jeans för 1200 kr och hans dator för 12000. Ingenting vi bett att få köpa öht utan något han bara försökt pracka på oss för att han är i behov av pengar.

Senast ändrad:

Oj! :crazy: Det är ju nästan Familjeliv-poäng på den (där företrädesvis mammor gråter över att företrädesvis farmödrar inte skickar sms till ettåringen på födelsedagen, trots att det kommer på kalas till helgen typ...)

Och lite som min svägerska som var förnärmad över att vi inte ville åka 40 mil på konfirmation fyra dagar efter T:s bf.

Men gud! :eek: vad är det för stil? Jag hade erbjudit mig att betala de två tårtbitarna. Vad kan det ha kostat? 50:-? Jösses!

Amiesangel: ja, verkligen! Passar det hästarna så visst är det bra med pension.

Jobbigt med depression. Jag var väl nedstämd i somras men det var väl inte nödvändigtvis fl-depression utan troligen andra orsaker så jag vet inte alls hur jag kan tipsa dig. Är det bättre nu så kanske det bara var ett kort bakslag? Du kan inte finna något som utlöst bakslaget som är möjligt att ändra? Om du inte redan gör det så tror jag att det är viktigt att fortsätta hos psykolog en lång tid framöver just för att kunna fångas upp innan man faller. Det kanske känns onödigt men om man faller tillbaka är det så värt att inte falla så långt så att säga.

Hoppas att det löser sig till det bästa.

Jo! Jag trodde att förlossningsdepression alltid yttrade sig i att man inte gillade barnet. Och jag blev tvärtom. Helt besatt, jag vaktade honom dygnet runt för att han inte skulle dö och litade inte på att någon annan skulle göra det bra nog. Ingen fick komma och se honom heller. Sov ca 1-3 timmar per dygn när jag helt enkelt slocknade. Borde vara bättre upplysningar om fd det är ju trots allt rätt många som drabbas enligt statistiken men jag har aldrig hört någon som haft det.

+DS
Japp! Familjeliv it is! Han är alltid så här så jag borde vänja mig, men åh jag blir så provocerad!
Han skulle aldrig betala de pengarna för att gå på kalas hos oss så. Däremot sms-lån för att köpa märkeskläder... så koll på pengar har han ju uppenbarligen inte och han mår säkert inte så bra men det är ingen ursäkt.

Men jag fick, kors i taket, medhåll av mamma som annars håller honom om ryggen!
Tack för medhållet här med. Nu känns det inte som att jag överreagerar ;)

Tårtan gör han själv och den blir nog uppäten. Glöm att han får pengar för den. Han är redan skyldig mig.

Kl

Pust. Äntligen få sitta och vila en liten stund medan Tor sover ute i vagnen där snön faller.

Fullt upp med kalasförberedelser nu. Idag ska det bakas och imorgon blir det storstädning.

Här har vi ett smakprov på kalasdekorationen som jag gjort själv. Eller ja i alla fall målat och dekorerat själv :p

image.jpg

Igår var verkligen inte Tors dag.
Den började med att vi var tvungna att ha sängkammarn tänd hela natten för annars blev det läskigt tyckte Tor. Inte ville han bli lämnad ensam ens en liten stund på hela dagen heller.
Sedan när vi varit ute på den vanliga promenaden och sedan åkt pulka så hade jag mage att bära in honom och då kom de besvikna krokodiltårarna för det var ju så roligt ute. Tyckte dock inte jag med iskall snålblåst som bet sig fast i kinderna.
När han stod och skulle klappa katten som satt på en bänk så tappa han balansen och fick tag i kattens svans. Men hon satt ju inte fast så båda druttade i golvet och Tor slog i huvudet och blev såklart rädd.
På kvällen när han skulle äta middag serverade jag kidneybönröra som han inte är så förtjust i och denna gång var det så äckligt att stackarn kräktes. Då fick han gröt och frukt istället. Men när han nästan ätit upp så råkade han sätta i halsen och kräktes igen. Och han som var så hungrig fick tom mage igen.
Eftersom han luktade kräk hela han så blev det bad som han älskar men denna gång råkade han trilla framåt och få en kallsup så han blev jätterädd och fick panik. Vi fick ta till ipaden och hans favoritmusikvideo babblarna för att lugna ner honom och sedan gick som tur var att bada igen.
Eftersom vår middag blev försenad av allt detta så åt sambo och jag i omgångar och när jag åt blev det skrik och gråt igen för Tor ville också ha (då hade han redan ätit en stooor flaska ersättning) . Men det jag äter måste ju vara fantastiskt gott ;) . Fast detta var inte lämplig bebismat.
Och vid läggdags så trillade det grejer inne i sovrummet så han vaknade och fick sövas om två gånger....

Det där med att vara i stora sängen skulle jag gärna vilja kunna göra på morgonen. Hade varit så skönt att kunna flytta över Tor dit och få småslumra medan han bökar omkring. Men eftersom han ännu inte är tillräckligt försiktig vid kanter och sängen är hög och sängramen sticker ut en bit utanför och är hård med en vass kant så vågar jag inte riskera något. Sängaveln är dessutom som en hylla som Tor gärna klättrar upp på och trillar han ner på sidan blir det ett väldigt högt fall.
Man skulle ha uppfällbara spjälor på den :D

Det där pinterest vet jag inte ens om jag vågar kika på. Har ju så väldigt lätt att fastna :o :p

Har tyvärr inte någon erfarenhet av förlossningdepresion. Jag är faktiskt förvånad att jag inte råkade ut för det med tanke på allt jag fick gå igenom. Så har tyvärr inga råd. Men klockmalvan här fick det har jag för mig. Men hon skriver inte så ofta längre.

Hoppas att du får bra hjälp och att du har någon att prata med

Micks. Dåligt av din bror. Kanske blev han besviken att ni inte kan komma och inte vet hur man hanterar det? Men förstår att ni inte vill lägga ut massa pengar bara för att gå på kalas. Det finns ingen ni kan låna en bil av?

Oj oj oj vilken dag! Stackars lilla Tor :(

Ja, klart min bror blev besviken. Det får man bli. Men man kan hantera det på bättre sätt.
Han är som sagt alltid så här men det är jobbigt att aldrig kunna tacka nej utan att han blir sur och ska börja tjafsa.
Det är väl mest rättvist av mig att nämna att han har en diagnos... men en lätt sådan och jag tycker att han gömmer sig bakom den för att kunna bete sig hur han vill.

Ingen bil att låna tyvärr.

Skönt att er mamma höll med dig för en gångs skull då. Jag hade inte heller åkt och betalat så mycket pengar för en vanlig födelsedag.

Vad fina dekorationer!
Ska bli så spännande att se allt du pysslat ihop sedan.

Stackars stackars Tor. Fy vilken jobbig dag.
Hoppas han haft en bättre dag idag!

Ja de sa till mig att det var väldigt vanligt vid svåra förlossningar.

Vad fint det blir!

Stackars Tor, det var mycket otur på en och samma dag. Det där med lämplig bebismat har aldrig intresserat Tabea heller...

Vi har förresten ingen aning om vad nya bebisen ska heta. Har ni några tips?
Hittills har vi alltså Julian LEANDER och TABEA Jasmin, och vi vill gärna ha liknande namn. Bli ju rätt konstigt att kalla bebisen för Tomas eller dylikt liksom. :D Vi har funderat på Matteo för en kille och Alina, Emilia och Saskia för en tjej, men inget känns som en fullträff (alltså, jag gillar Matteo skarpt, men maken är inte lika säker).

Dilemma nr 2: Jag har sedan nyligen ett Instagramkonto. En släkting till mig är svårt sjuk och det enda hon kan göra är i princip att ligga och titta på bilder på Instagram på telefonen och hon har önskat många bilder på barnen. Jag är ingen stor fotograf och har aldrig känt behov av Instagram tidigare (vem är intresserad av mina mobilbilder liksom?). Men nu är det ju ett annat läge och då tvekade jag förstås inte att registrera mig. Döm om min förvåning när en gäng Facebook-vänner nu följer mig på Instagram och gillar mina bilder bilder till höger och vänster. :crazy: Jag tittar knappt på deras bilder och har väl hittills gillat en bild på mitt kusinbarns häst eller så. Är det dålig netikett? Borde jag engagera mig mer i detta???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 656
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar