Sv: Vårföräldrar 2013 #7
Kl
Pust. Äntligen få sitta och vila en liten stund medan Tor sover ute i vagnen där snön faller.
Fullt upp med kalasförberedelser nu. Idag ska det bakas och imorgon blir det storstädning.
Här har vi ett smakprov på kalasdekorationen som jag gjort själv. Eller ja i alla fall målat och dekorerat själv
Igår var verkligen inte Tors dag.
Den började med att vi var tvungna att ha sängkammarn tänd hela natten för annars blev det läskigt tyckte Tor. Inte ville han bli lämnad ensam ens en liten stund på hela dagen heller.
Sedan när vi varit ute på den vanliga promenaden och sedan åkt pulka så hade jag mage att bära in honom och då kom de besvikna krokodiltårarna för det var ju så roligt ute. Tyckte dock inte jag med iskall snålblåst som bet sig fast i kinderna.
När han stod och skulle klappa katten som satt på en bänk så tappa han balansen och fick tag i kattens svans. Men hon satt ju inte fast så båda druttade i golvet och Tor slog i huvudet och blev såklart rädd.
På kvällen när han skulle äta middag serverade jag kidneybönröra som han inte är så förtjust i och denna gång var det så äckligt att stackarn kräktes. Då fick han gröt och frukt istället. Men när han nästan ätit upp så råkade han sätta i halsen och kräktes igen. Och han som var så hungrig fick tom mage igen.
Eftersom han luktade kräk hela han så blev det bad som han älskar men denna gång råkade han trilla framåt och få en kallsup så han blev jätterädd och fick panik. Vi fick ta till ipaden och hans favoritmusikvideo babblarna för att lugna ner honom och sedan gick som tur var att bada igen.
Eftersom vår middag blev försenad av allt detta så åt sambo och jag i omgångar och när jag åt blev det skrik och gråt igen för Tor ville också ha (då hade han redan ätit en stooor flaska ersättning) . Men det jag äter måste ju vara fantastiskt gott
. Fast detta var inte lämplig bebismat.
Och vid läggdags så trillade det grejer inne i sovrummet så han vaknade och fick sövas om två gånger....