Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Åh så svårt med namn till 3 barn och helt otroligt att du orkar vara gravid och få ett till litet troll redan. Är du superkvinnan?

Matteo var ett av våra val till River, det tycker jag är superfint. Är så himla vanligt i Norge just nu så då var det inte lika roligt. Jag har ju ett väldigt populärt namn för min årgång och det var inte roligt att vara 4 stycken i klassen med samma namn. Marius tycker jag också är fint men norrmännen gillar det också:p

Fina tjejnamn också:)

Stort Grattis Tor!
Tänk att det har gått ett år redan och jag kan fortfarande inte ens förstå vad ni gick igenom då. Tur att allt ändå gick så bra! Vad fin han var på sitt kalas och vad fint ni hade gjort det :)

Vad fint det blev! Nu är ribban lagd för oss andra, minst sagt. :D Han verkar ha fått fina presenter också.

Idag har jag bokat biljetter till Sverige för mig och barnen. Blir sista veckan i februari, efter det är jag nog för tjock för att få plats med en bebis i knäet i en flygplansstol! :p Ska bli kul i alla fall. Hade ju 100€ i rabatt sedan sista flygningen. så det blev inte allt för dyrt heller.

Har en efterlysning: Vi har fotografbilder på L och T när de bara är en dag gamla i varsin Ikearam "Erikslund" i björk med plats för tre bilder. När vi nyligen var på Ikea och ville köpa en till så tillverkas de inte längre!!! :eek: Finns bara i svart och vitt nu och det passar inte alls i vårt vardagsrum. Är det någon som har en av dessa ramar och vill sälja, alternativt ser en restpost på något Ikea runt om i Sverige och är beredd att köpa den till mig??? Jag betalar nästan vad som helst (nåja, i alla fall priset, porto och "hittelön"!)

Men klockan då. Hur har du lyckats med att behöva skaffa nytt nick igen? (Ja jag måste fråga ;) )

Ja tänka sig att den lilla plutten från förra vintern lyckades överleva. Och dessutom utan några men av att komma för tidigt.

Ja jag har gjort tårtan själv. Nog den finaste jag gjort. För en gångs skull även gjort botten själv (naturligtvis även chokladtåget ovanpå). Och det är ingen barnlek att dela den i tre lager kan jag meddela. Sitter ett plåster på tummen med ett ganska djupt skärsår under som bevis. Fyllde den med babyfruktpurreer vilket visade sig passa mycket bra.

Majola.
Ja ribban är satt. Fast hoppas lite i hemlighet att inte någon av er kommer på någon genialisk idé som jag hade velat ha med ;)

Spännande med en sverigeresa igen. Får se hur det går denna gång...

Tyvärr vet jag inte någon som har tavelramen du söker men kan hålla utkik.

Och jättefina namnförslag du har. Gillar det första bäst. Som förslag till flicknamn har jag Nellie. Heter ett kusinbarn och jag tycker det är så fint och aldrig hört förr. Men kanske inte riktigt passar ihop med dina andra barns namn.

DS.
Stackars kisse att bli fasthållen på kattlådan. Tor kan inte komma in i vårt badrum och kan därmed inte komma åt kattlådan. Vi har nämligen satt en hasp på dörren som gör att dörren står öppen på glänt så katten kommer in men hunden kan inte gå och hämta smaskens från lådan och därmed inte Tor heller.

Vi har "tränat" honom i att klappa försiktigt men han har aldrig försökt jaga efter djuren och kan tänka mig att det blir svårare då. Men det kommer nog med tiden.

Amiesangel.
Tackar :)

Vad var det för behandling River fick eftersom ni inte fick bo i samma rum? Och varför behövde han den? Minns inte om du skrivit det :o

Nej Tor är inte ikapp sin ålder ännu. Han är mer som en 8 - 9 månaders. I alla fall motoriskt. Tycker att han ligger lite före mentalt. De räknar med att han kommer ikapp sig ungefär vid två års åldern.

Ja han var en riktigt liten plutt.

Tänka sig att den här
image.jpg

Blev den här
image.jpg

På bara ett år :eek:

:D

Vad roligt att du är tillbaka, klockan! :) står du ut med att bli kallad klockan fortfarande eller ska vi öva in ditt nya nick?

Solvind: här är det ju bara en bebis som kan hämta mums ur lådan, eller kunde. Vår "spärr" blev riktigt bra faktiskt ändå :)

Vad stilig han är, Tor.

Amiesangel: en vecka på varsitt håll? Huu, jag tyckte att två timmar på uppvaket var mer än nog. Iofs saknade jag sambon mest då känslorna för lilla knytet inte väckts riktigt än då :p

Jag har kammat av tradera utan att hitta något, tyvärr, men om jag var du skulle jag ta med mig ramen du vill ha "kopia" på ner till någon som gör tavelramar för den ser ju himla enkel ut. Det borde inte vara några problem att göra en ny och det går på ett par minuter. Gallerix här i Solna gör egna ramar, även ett tryckeri jag praktiserade på i lilla Åtvidaberg. Jag röstar på att du tittar runt :)

Nej det där är inte samma two way. Den det har pratats om här är av märket britax. Den du har länkat till verkar inte bra alls. Den är ju bara bakåtvänd upp till 13 kg precis som ett babyskydd.

Oj, viktgränserna fram/bak hade jag missat helt :eek: Tur någon annan är vaken :p

Den lär mao inte köpas, synd, för det var ett bra pris annars för stol 2 :p

Nä, fråga inte så mycket :angel:

Helt otroligt! Det har han gjort bra, din fantastiska son!!

Jag är grymt imponerad av tårtan. Jag har försökt göra egna tårtor (var
på kurs tom)- men det gick inget vidare...

Majola: åh nej med ramen!! Sånt kan man ju få nervsammanbrott på. Kan man ringa IKEA och kolla om de kan kolla hela Sverige ....? Vi bor för långt från IKEA...

Angående klappa fint ...
det övar vi också på med låne-vovvem som är här ibland. Lu. är
väldigt glad i henne så han anstränger sig allt han kan för att klappa fint, gör han inte det går vovve iväg, praktisk pedagogik. ;)

*kl*
kanske ska vara lite ego och uppdatera er om mitt liv osså ....? :)
Lu. pratar osunt mycket för sin ålder. Titta, den, mamma, pappa, syrrans namn, vovve- sånt säger han "rätt" men han. härmar ord hela tiden också.

Det är kul att se honom och hans syster leka. De gillar varann. Storasyster hämtar bitringen i frysen, lillebror ropar på henne :love:

Jag är ff. deltidssjukskriven... och ... ja det var det.
Får se om det blir någon fart på mig med att skriva här nu... har smygläst ett tag. ;)

Håller med om att det var ett bra pris. Hade den varit något att ha så hade nog jag med slagit till och stoppat in den i lillbilen ;)

Hm, här går Kissen i vilket fall så det är kanske bäst att hålla hårt ;) Hon högg tag i mammas stackars godtrogna katt och drog ner den i knäet, haha. Stackars kissen blev ju helt förskräckt.

Vilse: hi-way är inte såååå dyr (tycker jag..) och klassas väl som en bra stol. Inte så ombonad som vissa andra iofs men det kanske man kan leva med. Jag vet inte, det är svårt det där med stolarna. Bäst är ju att hugga tag i någon man känner och se om de har en beggad man kan få köpa lite billigt.

Kl
Dubbelbokad i morgon så tös får träffa pållarna :) Räknade med att sambon var hemma då han är fl men jag hade helt fel och han är borta ett par timmar från ungefär 10:40. Undrar om man kan låta tösen leka i snön och sitta i vagnen/på hästtäcke en halvtimme medan jag försöker få ordning på problemet med hästen eller om man ska satsa på att åka mycket tidigare än planerat och försöka tajma in att hon sover när vi jobbar pållan. Tänkte försöka få ihop det trots att tösen är med nu när hon börjat tycka att det är okej att leka lite själv med :)

Vad roligt att han pratar så mycket redan. Hur långt har han kommit med det motoriska? Och hur gammal är han nu?

Britax two way finns för 1595 på jollyroom, fraktfritt :) kanske kan vara något?

Där har han släpar lite, tog jättelång tid innan han satte sig upp själv- men nu verkar han vara hyffsat i fas. Drar sig upp, tar saker, lägger ifrån sig och så ... :) han är tio månader!! vi är chockade över språket (på ett bra sätt ;). Dottern var ganska sen.

Knapp

Deppade ihop totalt idag. Nej, jag har fortfarande inte släppt mina boob issues.
Nu verkar all storlek från amningen ha försvunnit och mina gamla bh:ar i strl 75A är alltså för stora. Brösten är med andra ord MINDRE än innan graviditeten! Jag är nästan helt platt och har inte längre något behov av bh... och skulle jag ändå vilja köpa en riktig bh så är alla i min storlek chockrosa och fulla med glitter och hello kitty. :cry:
Magen putar ut dubbelt så mycket som brösten och jag känner att jag förlorat all kvinnlighet.

Fan vad jag hatar det här! :cry:

Spännande att träffa hästar :) .
Om jag var du så skulle jag nog försöka tajma in sovning.
I alla fall Tor skulle aldrig stanna kvar om jag satte honom på en filt på marken. Han skulle följa efter mig :p . Sitta själv i stillastående vagn är heller ingen hit. Sele skulle jag haft med så kan liten sitta där om det skulle krisa.

Men hon kanske är mer nöjd för sig själv än vad Tor är

Vad tråkigt :( Förstår att du är besviken. Är själv inte heller nöjd med hur magen putar. Och vet inte vad jag ska göra åt det heller för jag orkar inte träna.

Finns det något du kan göra åt det?

Ja, det känns tråkigt. Jag har alltid gillat mig kropp och innan graviditeten hade jag en riktig bikinikropp med platt mage, sexiga höftben, ypu name it. Det gjorde att jag inte brydde mig så mycket om brösten. Och att gå från det till att se ut som ett prepubertalt barn med pösmage och ränder... det bekom mig inte så mycket när jag ammade för då hade jag de sexigaste brösten jag någonsin kunnat tänka mig.
Men nu har jag ingenting känns det som.

Jag har övervägt att operera. Men 40-55000 är ju inget jag har i bakfickan precis och även om jag hade haft det så finns det andra hål att stoppa dem i.
Avbetalning finns, men jag är inte säker på att jag vill sätta mig i den sitsen heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 658
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar