Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Jag tänkte försöka synka det med sambons Dreamhack när man ändå är i området om det finns möjlighet men är flexibel.

Lew: har du möjlighet att mötas upp på astrid lindgrens värld eller blir det på tok för långt?

Tack :)
ja vi vill också till Astrid Lindgrens värld! :D eller mest jag för jag fick aldrig åka dit när jag var liten ;)

*kl*

Någon som vet en del om allergier? T har spydde förra veckan, och idag var det samma visa igen. Första gången tänkte jag inte så mycket på det - barn kräks ju ibland liksom. Men idag funderade jag på vad hon ätit, och mycket riktigt var det fisk båda gångerna... :(

Vi är helt oallergiska mot livsmedel och känner oss lite förvirrade just nu.

Grattis Micks! Bra beslut!

Vårt "frieri" (vi hade varit förlovade länge) var också tämligen oromantiskt. Vi stod och lagade mat i köket när jag sa "jag tycker att vi borde gifta oss!". Varpå min man ilsket sa: "men det ville ju jag precis säga!". (Det fanns dock en allvarlig och sorglig bakgrund: min svärfar låg i koma och vi fick klart för oss hur snabbt livet kan ta slut och att man inte ska skjuta på viktiga beslut!)

Senast ändrad:

Hade varit jätteroligt om vi var några härifrån som kan tänka sig att ses framåt sommaren. Jag och Micks har ju nämnt Astrid Lindgrens Värld och min sambo ville med dit så där kommer åtminstone jag att vara i sommar, sluter gärna upp med några där, men visst är det väl några i norra delen av landet också? Lew vet vi ju, Klockan bor väl också norröver och kanske någon mer? Kanske vore bättre att satsa på mittendelen av landet och sluta upp om det finns intresse från fler håll?

Men vad är det för skräckinjagande idéer du har? :eek: :nailbiting:

Men ja det vore roligt. Vet inte vart Astrid Lindgrens värld ligger. Måste googla.

Angående klättring så pågår det här hemma också. Senast idag hittade han två nya ställen att testa. Vände bara ryggen åt honom några sekunder och svisch så var han uppe. Som tur är har han inte lärt sig öppna lådor och skåp ännu. Men hittar däremot sladdar överallt som tydligen är jätteroliga att skaka och tugga på.

Måste nog ta en tur till Ikea och köpa barnsäkringsgrejer. Behöver hörnskydd och lådspärrar. Sätta upp en grind till vardagsrummet som vi har ståendes och så måste vi hitta något att gömma sladdarna i. Kontakter kommer han som tur är inte åt än på ett tag då de sitter ganska högt upp eller gömt under möbler.

Här monterades trappgrind uppåt idag... Storebror hade en kompis här och de lekte på övervåningen medan vi mammor försökte fixa lite föreningsarbete på nedervåningen. Tre gånger fick jag kasta mig iväg och hämta ner henne från dem nedre trappstegen för hon ville absolut upp till killarna. Alldeles tyst smög hon iväg hela tiden den rackarungen. :crazy:

Någonting säger mig att det ligger i Vimmerby/Småland men jag minns inte helt.

Sladdar var väldigt poppis här ett tag och jag försökte sätta fast dem men det höll inte så länge. Vi har en hdmi-kabel som ligger synligt men hon har hittat andra saker nu. Hoppas inte att hon upptäcker sladdarna igen nu när hon har tänder.

Majola: jag vet andra barn som varit allergiska mot fisk som kräkts när de ätit det så nog kan det vara så. Jag har fått för mig att det är en sån allergi som växer bort i många fall.

Sladdar har varit poppis här sen hon kom på hur hon ska ta sig nånstans. Vi har petskydd i kontakterna och spärrar på skåpluckor men tyvärr ligger sladdarna till surroundsystemet längs väggen fortfarande. Måste verkligen sätta upp lister snart. (Pågående renovering i hela huset)

Vi kanske kan komma på en annan plats att mötas upp som ligger mer på mitten också så det blir mer rättvist även för de som bor aplångt åt något håll. Från Stockholm blir det ju bara skitlångt om man ska typ till supernorrland eller längst ner i Skåne eller så. Alltså är jag ändå ganska flexibel. Värt att tänka på :)

Det var väl lite samma här. Det var efter Ninnururs tråd som jag kände att nu får vi faktiskt sätta fart. Annars har jag tjatat rätt länge :)

Vill alla till Astrid Lindgrens värld så ska ni ju åka dit :) Jag har ju skitlångt överallt, drygt 100 mil till Stockholm liksom ;)

Hej!
Får jag vara med i er tråd fast jag ansluter jättesent?
Jag fick också barn våren 2013 och tänkte hoppa in förra året men jag var lite blyg och visste inte riktigt vad jag skulle skriva.
Har alltså följt er ett tag men inte vågat vara med. Är ny på hela bukefalos så kanske gör lite fel :-/

Ni har varit lite "hemliga kompisar" till mig då jag varit rätt ensam under graviditet och mammaledigheten.
Jag har väldigt långt "hem". Hihi! Ni har ju till och med varit så hemliga att jag inte vågat prata med er : )

Jag vet ju rätt mycket om er då jag läst trådarna men ni inget om mig. Jag berättar gärna så mycket ni vill men antar att det kommer fram så småningom ändå.

Min lilla kille är helt fanatisk när det gäller sladdar, eluttag och lådor. Spännande saker!
Hans pappa har dock varit duktig och gömt de flesta sladdar, pluggat igen eluttag och spärrat lådor.
Han har dock ett himla humör och blir jättearg när han inte får upp lådorna längre.
Brukar era bebisar bli väldigt arga eller fick jag bara mycket humör i min?

3 veckor? Jisses. Här tror jag de sätter igång 2 veckor över tiden, men inte där du bor kanske?

Nä de gjorde inte det med mig iallafall. :(
Fast jag är inte nöjd med mitt födselställe alls så jag kanske inte skulle fått gå så länge.

Oh vad roligt :D Välkommen hemliga kompis.

Det har dröjt många år innan jag vågat skriva något på bukefalos och jag skrev väldigt sällan i början i den här tråden så jag förstår dig precis. Nu känns de däremot som jag babblar mest av alla här :o

Tre veckor över tiden låter jobbigt. Men hellre det än tre månader för tidigt ;) . Synd att du inte var med och skrev här då så hade du haft något ställe att klaga av dig på. För jag antar att de inte var så roligt just då med att gå och vänta.

Och angående att lillen blir arg när det inte går som han vill så känner jag väl igen det. Tor blir likadan och de kan bli små ilskeutbrott så fort han inte kan göra det han tänkt. Till exempel satte vi upp grind till vardagsrummet idag samt rensade bort sladdar och han var jättearg för att han inte fick leka med sladdarna och sedan för att grinden var i vägen där han skulle ut. Fast han lugnar sig fort och nu senare på kvällen har han och katten lekt med varandra på var sin sida om grinden och hade jättekul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar