Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Tack!
Blir så glad att ni vill vara mina hemliga vänner.

Jo, jag skulle ha skrivit då men blev bara aldrig av.
Mycket bättre med 3 veckor efter än 3 månader före.
Jag låg faktiskt inlagd med värkar redan i vecka 23 och blev sjukskriven och beordrad sängläge redan då. Typiskt att han skulle vänta så länge då. Eller ja han kanske hade väntat än för han blev utplockad med snitt till slut.
Jag tror han blev sur när han inte fick komma ut när han ville och tänkte att då kommer han inte ut alls.:p

Kanske humöret har med namnet att göra för min gosse heter Tor i andranamn. Vi får väl skylla oss själv när vi väljer åskgudens namn:D

Roligt att leka med katten. Brukar de leka med varandra?

Välkommen! Då är ju våra små nästan precis jämgamla.

T har massor med humör. Inte så mycket om hon inte fixar något, då smågnäller hon mest frustrerat. Men jädrar om man tar ifrån henne någonting (eller som igår när jag satte upp trappgrinden så hon inte kunde smita upp till killarna)... :devil: Då blir hon helt bindgalen.

DS: Tack för infon. Så trist, för vi äter jättegärna fisk. Men storebror önskade fiskpinnar idag och hon verkar inte må dåligt av att andra äter fisk i alla fall.

Hehe ja men i så fall är det nog bra med lite humör om han blev sur för att han inte fick komma ut tidigt och därför stannade längre. Födas i v 23 hade ju inte varit kul. Ännu mindre än min lille plutt.
Låg du i sängläge hela den långa tiden från vecka 23 tills han föddes?

Angående katten så var det första gången de busade med varandra men har märkt tidigare att de två gillar exakt samma saker. Till exempel har jag fått skydda babygymmet från katten för hon tyckte det var så fantastiskt roligt. Men hon litar inte tillräckligt på Tor ännu för att busa. Så med grinden i mellan vart det väl tryggare.

Majola. Haha jaså så det finns en till som blev arg när en grind kom i vägen :p

Senast ändrad:

Apropå grind.
Den vi satte upp idag tillhör huset. En gammal hembygd trägrind som användes när min arbetsgivares och ägare av husets barn var små för snart 30 år sedan. Fortfarande i bra skick men låset är en vanlig skjuthasp som satt mitt på grinden precis i lämplig bebis-pill-höjd. Tog inte många minuter innan Tor kommit på hur den fungerade. Hur lyckades de stänga inne sina småttingar med den kan man undra :confused:
Skruvade loss och flyttade haspen längst upp i stället.

Välkommen hit! :) tråkigt att vara ensam om graviditet och föräldraledighet. Jag hade det problemet också men det har släppt lite nu när tösen är äldre och har ut något av öppna fsk och liknande aktiviteter.

Solvind: mysigt att katten verkar komma överens med Tor. Alva är för hårdhänt för Kissens smak här.

Kl
Det är nå galet med mig. Har börjat göra extramackor på morgonen och ge till gubben med skägg och rullväska i tunnelbanan. Igår när jag berättade om mina tokerier för en på jobbet sa hon att det säkert är modersinstinkten som gör att jag tar hand om alla andra också xD hoppas inte att jag börjar ta hem folk på middag och sådär, sambon skulle bli tokig om jag gick runt som någon slags Maria och ta hand om alla... :p

Blev bjuden på ölkväll med kollegor ikväll. Mysigt med egentid men undrar jag hur länge jag hänger i xD man är trött efter 3 dagars 12h-pass ;) får bli mycket kaffe under dagen känner jag. Roligt att träffa dem i alla fall. Det är sällan man möter dem iom att vi jobbar ensamma hos kunderna för det mesta. Skulle komma några från huvudkontoret också.

DS och Majola: Tack tack!

Majola: Hihi! River vill inte heller dela med sig av saker. En kompis till mig har en bebis som är 4 månader äldre och han har varit givmild hela tiden. Skönt att höra att det inte bara är min som är en snålis.

DS: Jo det var tråkigt och jobbigt men nu de sista månaderna har vi varit uppe hos min mamma och gamla vänner. Det är trevligt.

Så roligt med ölkväll. Jag har inte tagit mig iväg just alls ännu:o

Roligt att du vill ta hand om alla. Snart har ni huset fullt till middagarna:D

Solvind: Absolut! Jag hade hellre gått över ännu längre än att han hade kommit ut då. Chansen att han hade överlevt är ju rätt liten. Sa de då iaf:(
Jag fick kliva upp igen i vecka 37. Då var det ju helt ok om han skulle komma.

Måste ha varit otroligt jobbigt för er med Tor. Förstår verkligen oron.
River fick ligga på nyfödd intensiven ett tag när han kom ut och han såg ut som en gigant mot alla prematurer. Andreas kallade honom för Colossus babyrex för att han var så stor:)

Konstigt med grinden men kanske sidan med haspen var från bebisen?

Vad roligt! Välkommen! :D var i Norge bor du? Tänkte om du bor nära gränsen och mig ;)

Tack!
Vi bor i Asker, en mil sydväst om Oslo.
Vi gör som alla norrmän och åker på harrytur (handlar) i sverige så vi brukar åka till gränsstäderna där omkring. Nu har vi inte gjort det i det sista. Allt blev så mycket svårare med bebis O_o

Okej :) ja somrarna här är det minst sagt fullproppat med norrmän ;)
Ja visst blir det bökigare med bebis! Men hojta om du närmar dig Uddevalla ;)

Ska jag göra.
Grattis till det framtida bröllopet förresten! Har ni några idéer än hur ni vill ha det? Spännande att välja kläder och allt möjligt sånt.
Skulle också vilja gifta mig men det måste vänta. Vi behöver köpa bostad först men det är nästan omöjligt i det här landet. Har vunnit budgivningar men sedan tappat det på något som heter förköpsrätt. Skitdumt!

Tack så mycket :)
nä vi kommer ha det så enkelt som möjligt. Gifter oss borgerligt på rådhuset och sen äter vi lite ihop med vittnena (våra föräldrar). :)

vad tråkigt med budgivningarna! Vad innebär förköpsrätten?

*kl*

Och jag kommer hit och gnäller lite... :(
Sjukstuga här igen tror jag.

Är bara 8 dagar sedan han blev friskförklarad från dubbelsidig öroninflammation (efter 2.5 kur antibiotika.....), idag är här feber igen. Och kan ge mig f-n på att det är ont i öronen denna gången med (väldigt mycket kliande över öronen - som försvann när han fick alvedon tyckte jag).
Ovanpå allt så har stackaren frossa nu :(
Ingen feber, men fryser som tusan. Så nu har han fått flytta ut i vardagsrummet (varmaste rummet i huset) och ligger under två fleecefiltar. Han som ligger utan filt annars för att inte bli för varm... (vi har mellan 20-23 grader varmt i huset - så inte direkt att vi har kallt här heller...)

Vi sov sittande i soffan inatt, och lär väl bli samma nu... Om inte annat så för värmens skull...
Misstänker att det även blir en runda till vc imorgon igen.... :(

Urk och blä säger jag.

(och för att göra allt ännu värre så har min mens kommit igång nu igen, 8 månader höll den sig borta. Och det tar den igen nu med råge *blodbad* :wtf:Slog rekord idag, blödde igen "super super" tampongerna på 30 minuter :rage::rage::rage: )

Det är verkligen inte min dag idag...

*färdiggnällt*

Åh, men det låter ju också jättemysigt. Blir ju väldigt personligt, intimt och dessutom överkomligt.

Förköpsrätt innebär att när budgivningen är klar får medlemmar av en form av borättsföreningar köpa bostaden till det segrande budet och den med längst ansitet vinner. Det superdumma är att du kan ärva ansitet av t ex din farmor. Allt detta gör att det är väldigt svårt att vinna som utländsk.

Ja det blir trevligt men framförallt billigt ;)

Så dumt system! Tror vi stannar i sverige hehe ;)

Åh nej!
Det låter jättejobbigt. Fy man får ju så ont i hjärtat när de små inte har det bra och att inte få sova gör det ju inte bättre. Hoppas det går över fort. Stackars liten och stackars mamma! Krya på er!

Jo det är otroligt dumt. Vi vann ett jättefint hus med bästa uteplatsen, stort badrum och ett litet rum till River vägg i vägg med vårt sovrum som vi sedan förlorade. Fy vad ledsen jag var.

Men usch vad jobbigt :(

Hoppas han inte blir ett öronbarn som får massa öroninflammationer hela tiden. Och frossa vet jag personligen är jättejobbigt. Man bara fryser och fryser och inget riktigt hjälper och kroppen blir spänd och man får ont överallt :crazy:

Fått upp värmen nu i varje fall, 39.8 graders feber :meh: men han är pigg och glad i varje fall :-)

Jag var själv öronbarn, hoppas verkligen han slipper det

Förstår att han är glad. Det är så fantastiskt skönt när man äntligen är varm igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar