Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Ja, de ät härliga de små liven :love:

Igår körde vi lååångt för att hämta hem en nu bil. Trevligt med ny bil men drygt att köra..

Sen verkar jag fått mjölkstockning igen... Mjukt bröst men så satans ömt :(

Knapp

Någon ville ha en bild på den där åkpåsen jag gjorde. Blev klar igår! :D
Den är inte vacker men den är varm! :rofl:

12066314713_cb974bf0c6.jpg

Haha tack, men jag tycker den är skitfuuul! :D
Två lager fleece, vändbar. Men den rosa sidan lär aldrig se dagens ljus ;)

Spännande med ny bil. Vad är det för någon.

Usch för mjölkstockning. Blivit för kall kanske? Jag tålde inte alls att bli nerkyld när jag hade mjölk. Hoppas det inte blir värre.

Apropå bröst så upptäckte jag idag att jag måste skaffa nya bhar. Jag använder fortfarande amningsbh fastän jag inte ammat sedan oktober :o . De sitter helt enkelt bäst. Men nu när det blivit lite mer hängigt och inte mjölkfyllt längre ger de inte en så fin form eller stöd och mina bhar som jag hade innan graviditet passar inte. De är för små. Speciellt omkretsen.

Jag har varit ledig från jobbet några dagar vilket resulterat i att jag varit hemma och myst med tösabiten :love: hon är sååå fin och så rolig att ha med att göra just nu så jag är helt upptagen av henne på dagarna och hinner inte riktigt med buke. Kikar in på fb ibland bara :p

Vi har de här dagarna varit på öppna förskolan en massa. Tösen har nämligen börjat fara omkring som ett litet troll på dagarna. Helt galet! Jag kallar hene för bordercollie i människoformat, haha. Hur kul som helst och verkligen fullt upp :D igår när vi kom från öppna fsk skulle vi klä av henne medan hon sov i vagnen. Vi råkade böka för mycket så hon kvicknade till och Innan hon ens slog upp ögonen hör man "dadadadadada!" :rofl: så rolig hon är, haha.

Nu ska jag börja jobba, tittar in och svarar lite på inlägg när jag får tid :)

Det vart en BMW 530d xdrive touring. Inte helt ny, vi skiter inte pengar tyvärr :D men från 2010 tror jag.
Så nu ska vi bara byta ut min xc70 mot en snål småbil med, kan nog bli kul :)

Har säkert blivit kall, eller så är det att bh:n suttit åt, det är på undersidan av bröstet... Tyckte det blev bättre igår men nu är det duktigt ömt igen :( Tova verkar nöjd över att få ligga och småäta hela nätterna iaf :rofl:

Zews: Vad jobbigt med mjölkstockning. Hoppas att du får styr på det.

Låter ju som en halvflådig bil ändå, eller?

Micks: Åkpåsen verkar mysig ju :) Inget fel på den!

Lew: Vilken iskyla ni har! :o Verkar inte ett dugg lockande att kliva ut i det där. Hoppas att det har blivit lite varmare nu.

Kl
Glömde, igår på öppna fsk klättrade Alva för första gången. Det finns som sittkuddar där och hon klättrade upp på en (25 cm hög kanske) och sen 2 som låg på varandra (ungefär stolshöjd) så nu kan vi inte ha något framme som kan agera pall åt henne :p Rackarunge vad fort det gick helt plötsligt!

Det känns lite bättre nu, efter några tabletter. Mycket amning nu med… Lär ju aldrig kunna sluta… :cautious:
Bilen är en ganska angenäm uppenbarelse. Både jag och min man gillar BMW så det var kul att vi kostade på oss en sådan :)
Men det känns märkligt nu att sitta och titta på billigare småbilar/små kombis av andra fabrikat, där man får en bil av samma årsmodell för 130 000 kronor mindre… Men en rejäl sak med fyrhjulsdrift kostar ju lite mer. Vår ”andra-bil” kommer ju inte vara riktigt lika rolig :D

Klättrande troll! Jag ser fram emot det, med skräckblandad förtjusning… Sitter och kollar trappgrindar nu, maken tycker det räcker att ha en uppe, men jag vill ha både uppe och nere… Det är ju på nedervåningen vi är hela dagarna, och det är där man inte kommer kunna ha koll hela tiden (matlagning, toalett osv..) och rätt som det är kryper hon väl halvvägs upp för trappen och trillar ner igen...

Trappgrind uppe och nere är nästan ett måste om man har trappor. Är inne på att sätta en sådan till toaletten då rackarungen har upptäckt att även insidan av kattlådan är intressant :meh: Så får Kissen lite gymnastik också. Jag har barnsäkrat överallt hemma, tillräckligt bra för att kunna ha tös i ett annat rum. Sen får man ju ha öronen med sig. Tyst brukar vara dåligt, haha. Min mamma hade aldrig grindar. Hon tog alla tillfällen hon kunde till att öva på att gå i trappor när vi visade intresse men jag skulle nog ändå ha trappgrind och öva alla tillfällen OCKSÅ.

Tips när det gäller grindar är att ta grindar som man har som en "dörr" man kan öppna till dem så man inte behöver mecka loss hela grinden om man vill passera. Bra om den stänger sig själv också. Brukar iofs ta typ en vecka så kliver man över dem som värsta atleten ändå. Vi hade grindar när Zorba var valp. Hennes andranamn var "pesten" då hon ställde till med oreda varje möjligt ögonblick så grind var ett måste.

Ja det är den! :D sambon tyckte den var bökig men jag vill undvika att sätta Ylva i bilen med den tjocka overallen på så då får det vara lite bökigt då. :)

Delvis knapp
Om jag inte sagt det redan så säger jag det nu.
jag och sambon gifter oss äntligen i april! :D
beställde ringar igår :)

Vet att du nämnde det i fb-chatten men minns inte om du sa något datum där. Grattis och roligt med giftermål :D

Kl
Hade varit jätteroligt om vi var några härifrån som kan tänka sig att ses framåt sommaren. Jag och Micks har ju nämnt Astrid Lindgrens Värld och min sambo ville med dit så där kommer åtminstone jag att vara i sommar, sluter gärna upp med några där, men visst är det väl några i norra delen av landet också? Lew vet vi ju, Klockan bor väl också norröver och kanske någon mer? Kanske vore bättre att satsa på mittendelen av landet och sluta upp om det finns intresse från fler håll?

Snabbt kl

Jag måste också köpa nya bh:ar... Alla är för stora :(

Ang trappgrind så blir det både uppe och nere här med. Hittills har hon hållt sig från hallen där trappan är men det är väl bara en tidsfråga.

Oj redan klättring!? Hur gammal är hon nu DS? Kotte sitter stadigt, och så charmar hon alla genom att vinka och flina :) I övrigt är hon ganska jobbig nu måste jag erkänna. Enda sättet att få henne att somna på kvällen är att själv gå och lägga sig. Inte jättekul och noll vuxentid, men det går väl över.

Mycket varmare här nu, rena lyxen med bara -16 som i dag :) Kotte får myror i brallan av att bara vara inne (öppna förskolan öppnar äntligen igen på måndag!). Jag måste ju dessutom ut lite oftare när det är snorkallt för att se till hästar och höns, ge dem vatten, se till att de har mat osv.

Grattis till bilen Zewz! Och grattis till det kommande bröllopet Micks!

+ solvind och ds
tack! :D
blev tidernas mest romantiska frieri; satte papper om hindersprövning i nävarna på sambon och sa: Här! Skriv på!
:p

Tösabit är 9 månader. Hade väntat mig lugn och ro ett tag till men i och med att hon övar på att gå längs bordskanten och soffan och allt annat i lämplig höjd (och rota i skåpen...) så har man väl förstått att det inte är så långt borta. När jag pratade med farfar igår kväll mitt i bullbaket lät det väl ungefär såhär: "Nej Alva, inte in i diskmaskinen!" "Nej *suck* inte skåpen också!". Höll på att plocka i diskmaskinen, baka bullar och mota bort bebis samtidigt. Känner att simultanförmågan får övas ordentligt men jag bad faktiskt sambon att gå och köpa spärrar till lådor och skåp så hon inte river ut allt och får tunga saker på sig. Jag har förstått att det är helt galet spännande men tyvärr är skåp en bristvara hos oss så det är tveksamt om det går att göra ett Alva-skåp med egna köksprylar åt henne. Det får nog bli när vi flyttar i så fall. Hon är ju onekligen hur söt som helst när hon liksom öppnar skåp och liknande och ser helt råkoncentrerad och och med spänning undersöker vad som finns bakom luckorna.

Jag är nästan lite ledsen för att den här mysiga tiden med henne snart tar slut. Jag blir lite sugen på en till som ska utforska världen ;) Får väl se om sambon tycker att det är bra med en till snart. Han är inte lika livrädd för att ha "riktigt" oskyddat sex längre och kör lite då och då på avbrutet. Innan klartecken därifrån försöker jag att inte fundera för mycket på om jag vill eller inte.

Grattis Micks! Vad kul :)

Astrid Lindgrens värld vore jättekul. Vi har bara 5-6 mil dit dessutom :D

Imorgon är det babysim igen. Alla andra i gruppen är 4-5 månader bara, Tova känns som en skolflicka nästan :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 651
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar