Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jo den dynan köptes också. Men den täcker inte ryggen så när han vinglade till så stötte han huvudet i ryggstödet = ledsen bebis.

Skulle nog behövt två. Nu idag satte jag dynan så att den täckte sitsen och ryggstöd och handdukar på sidorna som stöd. Stolen är redan nerkladdad med majskrokar :p

Japp. Hänt ett antal gånger nu med sådana små olyckor. Fast denna var nog värst.

Men jag glömde berätta det trevliga som hände där. På skötbordet fick Tor något slags skrattanfall och skrattade massor. Det var tydligen jätteroligt där :laugh:

Kl
Har börjat besöka öppna förskolan (kyrkans) här. Gick andra gången idag och tös verkar ha fått en kompis. En liten pojk som var superspännande. Roligt att hon har glädje av det.

Vet inte om det var en tillfällighet men igår var vi ju också där och idag fick jag sovmorgon. Härligt!

Kl

Hej igen! Det var ju länge sen jag följde med här. Men nu har jag läst ikapp! Som ni vet var min pappa sjuk i somras och i mitten av augusti gick han bort. Även om man visste att det måste bli så var man ändå inte beredd. Men jag försöker fokusera på de fina minnena och tänka på att vi fick en fin sommar tillsammans allihopa. Han njöt av att se hur Linnea utvecklades och hade roligt ihop med Nisse. Jag tänkte på vad ni sa och tog mycket bilder.

Nu är vi hemma igen och hösten verkar har kommit. Linnea leker mycket med sina leksaker och stoppar allt i munnen. Hon vänder sig från mage till rygg, men inte tvärtom ännu. Vi har börjat med morotsmos och brödkanter, men tror inte hon kommit underfund med riktigt hur hon ska svälja ner det. Hon tuggar och smackar men det mesta ramlar ut till slut... Vi har börjat nalla på stl 74 i kläder, men 68 funkar också för det mesta. Hon är en tumsugare av stora mått. Försökte förtvivlat få henne att ta nappen istället, men fick ge upp till slut. Försöker tom smussla in tummen medan man ammar om man inte passar hennes händer :D

Vi har förresten samma problem med antilop-kudden som ni, Solvind. Får ha en liten kudde bakom huvudet. När jag tänker efter tror jag vi satte kudden runt ryggstödet för storebror när han inte behövde kudden runt sig längre (ser att jag sytt fast en tryckknapp för att fästa den). Så två kuddar kanske vore bra?

DS, vad skönt att det verkar fixa sig utan op. Har du hört något mer om kudden?

Zewz, verkligen surt att det tog sån tid att få handen fixad. Hoppas att du kryar på dig så snart som möjligt!

Klockan, härligt att höra att medicinen verkar funka. Även om det är lite upp och ner är det väl bra att ha fått en diagnos och hjälp.

Finns ju egentligen massor mer att kommentera, men det får bli en annan gång. Linnea börjar få långtråkigt!

Usch, man kan aldrig vara beredd på hur det kan vara att leva utan någon som funnits där. Min egen pappa gick bort december 2004 och den saknaden är fortfarande enorm trots att det snart är 9 år sedan. Tillåt dig att vara ledsen, skjut aldrig sorgen åt sidan. Jag försökte med det ett tag och blev helt knäckt.

Kudden har vi här hemma. Använder den då och då, mest på kvällen och så ligger hon utan efter nattmålet. Hon ligger ju för det mesta på bakhuvudet dagtid då det är uppåt allt händer liksom. Nattetid sover hon ju hos oss och när vi ligger bredvid lutar ju madrassen en aning. Att hålla på att flytta runt henne är sällan värt då hon vaknar och så får man börja om. Enligt bvc hade det blivit någon form av skillnad sedan vi sågs sist trots att jag knappt gjort något för att rätta till det så jag tror att det rättar till sig med tiden.

Men gud!!!! Jag hoppas hon polisanmälde? Jag hade fått tokspel om nån skulle försöka sno Nån av mina barn!!
Jag drömmer fortfarande mardrömmR om när jag skulle gå på toa på Bb och sköterskan försvann med sonen....så jävla fult gjott och jag som knappt kunde gå...

vi har också Ikeas dyna, flera stycken, praktiskt när är i tvättmaskin....

Ang dynan förresten så sydde jag en egen just för att hon inte ska slå i huvudet. Ska försöka komma ihåg att fota den, det var inte speciellt krångligt.

Apropå vad vi pratade om innan... Läste precis i tidningen:

En barnvagn med en pojke i tvåårsåldern i kom på eftermiddagen i rullning och hamnade i Fyrisån i Stadsparken i Uppsala.

Jag uppmanade henne att anmäla, vet inte om det är gjort. Sa att det lär finnas film och polisen kan ju kännaigen kvinnan.

Vad fräckt att försvinna iväg med barnet när du var på toa! Jag som ogillar när tösabits farmor går till ett annat rum med henne hade blivit väldigt upprörd om en okänd gick iväg med henne. Hoppas att personalen fick höra det?

*kl*

Jag beklarar sorgen, Leia. Tänkte på dig häromdagen och undrade hur det gått för er.

Min barnvagn "försvann" faktiskt också igår. Hade inte slagit i bromsarna och släppte handtaget för att hämta sonens trehjuling. Plan väg, men plötsligt kom en stark vind och fick tag i sufletten så hela vagnen rullade iväg och nästan hamnade i diket! Som tur var bromsade den i gräset så jag hann ikapp.:o

Den här veckan har det varit fullt program. I måndags började vi på PEKIP och idag startade den svenskspråkiga lekgruppen. Kul båda delarna, men det är ju lite som uttåget ur Egypten när man ska iväg en eftermiddag med båda barnen.

T har nu börjat med "mat". Hon "äter" smörgåsrån med förskräckligt god aptit. Kom på att jag skulle inför gluten så länge jag hade några droppar mjölk kvar så jag hivade upp flickebarnet i barnstolen och satte en bit rån i handen på henne och hon fattade galoppen direkt. Första dagarna sög hon mest på det men idag ville hon verkligen äta. Ska prova lite morotspuré till helgen tänkte jag.

Hon intresserar sig mer och mer för leksaker och kan bli riktigt ilsken när hon inte når dem. Har börjat med ålningsförsök med hittills var de inte så framgångsrika. Är lite kittlig på magen och älskar när man kittlar henne med näsan.

Storebror är största idolen och han förklarar allt för henne. ("Tabea, ät! Med munnen! Tugga!" lät det ikväll vid matbordet)

Är det förresten någon som ver hur det är med Panacea?

Kl

Jippi. Klockan är fyra och här sitter jag med glad och klarvaken kotte som tydligen har sovit färdigt. De senaste nätterna har hon vaknat och velat äta kl 00, 01, 03, 05 och sen har jag gått upp vid 07. Nu har hon iofs bara ätit vid 00 och 03 men nu var det såna protester vid mina försök att somna om att jag fick ge mig. Tur hon har roligt med sina fötter i alla fall...

Sovit 3 - 4 timmar sedan kl 1 natten till igår. Underbart.... Detta trots att sambo tog ledigt igår för att jag skulle få sova. :mad:

Våra kottar verkar vara dåliga på det här med sömn :cautious:
Tova har blivit klart sämre på det sen jag opererade handen och hon fick sova i sängen igen.. Har fortfarande svårt att få henne i och ur vaggan, så jag har inget val… Okej att hon äter några gånger per natt, men hennes morgon börjar oftast runt 5-5:30… :arghh: Sen sover hon knappt på dagarna heller, och blir övertrött på kvällarna…
Jävla gipsade arm, förstör allting… :rage:

Och jag hade så sett fram emot att kunna köpa lite fina kläder nu i höst (förra hösten var man ju på väg att bi rätt stor…) men så går det inte i år heller. Bläääääääääääh. Har fått klippa sönder massa gamla kläder istället, hur snyggt är det?

Ja fy. Hoppas att det vänder för oss alla nu snart! Och fy så eländigt, jag lider verkligen med dig! :(

Du får köpa fina byxor så länge, Zews. Jäkla skitarm som skulle komma i vägen i smällen :(

Majola: pan verkar ha fullt upp om man läser på facebook.

Kl
Såg att polisen i Kalix varnar för misstänkt barnarövare också. Förstår inte vad det är för fel på människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar