Sv: Vårföräldrar 2013! #6
Kl
Hej igen! Det var ju länge sen jag följde med här. Men nu har jag läst ikapp! Som ni vet var min pappa sjuk i somras och i mitten av augusti gick han bort. Även om man visste att det måste bli så var man ändå inte beredd. Men jag försöker fokusera på de fina minnena och tänka på att vi fick en fin sommar tillsammans allihopa. Han njöt av att se hur Linnea utvecklades och hade roligt ihop med Nisse. Jag tänkte på vad ni sa och tog mycket bilder.
Nu är vi hemma igen och hösten verkar har kommit. Linnea leker mycket med sina leksaker och stoppar allt i munnen. Hon vänder sig från mage till rygg, men inte tvärtom ännu. Vi har börjat med morotsmos och brödkanter, men tror inte hon kommit underfund med riktigt hur hon ska svälja ner det. Hon tuggar och smackar men det mesta ramlar ut till slut... Vi har börjat nalla på stl 74 i kläder, men 68 funkar också för det mesta. Hon är en tumsugare av stora mått. Försökte förtvivlat få henne att ta nappen istället, men fick ge upp till slut. Försöker tom smussla in tummen medan man ammar om man inte passar hennes händer
Vi har förresten samma problem med antilop-kudden som ni, Solvind. Får ha en liten kudde bakom huvudet. När jag tänker efter tror jag vi satte kudden runt ryggstödet för storebror när han inte behövde kudden runt sig längre (ser att jag sytt fast en tryckknapp för att fästa den). Så två kuddar kanske vore bra?
DS, vad skönt att det verkar fixa sig utan op. Har du hört något mer om kudden?
Zewz, verkligen surt att det tog sån tid att få handen fixad. Hoppas att du kryar på dig så snart som möjligt!
Klockan, härligt att höra att medicinen verkar funka. Även om det är lite upp och ner är det väl bra att ha fått en diagnos och hjälp.
Finns ju egentligen massor mer att kommentera, men det får bli en annan gång. Linnea börjar få långtråkigt!