Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

När det är dags för lite större portioner så tycker jag avents burkar vi nu har bröstmjölk i är bra :)
Annars har ica små platta matlådor som tar väldigt lite plats i frysen!

För små smakportioner funkar väl iskublådor och sen knäcka ut dem i en påse eller större låda?

Vi kör nu med muffinsformar i silikon när vi lagar mat och fryser in. Än har det bara varit rotfrukter och plommon, men ska väl bli annat också. Vi blandar med burkar också.

Klockan, vad härligt att läsa att medicineringen funkar så bra!

Man kan köpa fem liters plastpåsar, stoppa i lagom portion, sätta en klämma, lagom portion, klämma. osv. :)
det jag tyckte var så smidigt med fryst mat var att om man skulle iväg nånstans var det bara att ta en frys portion, så var den lagom tinad till att värma till lunch.
Dottern gillade inte burkmaten så det var smidigt. :)

jag har bröstmjölken i istärningspåsar men fryspåse med klämma var ju smart. Annars får jag gå in på ica och leta burkar :)

Jag har en väldig massa småburkar som vi fick med oss från sjukhuset att lagra bröstmjölk i. Passar utmärkt att frysa in matportioner i också :) . Har än så länge endast matat med burkmat (och fryst in det som blir över) förutom att han fått slicka lite på fingret från våran mat (som verkar godare) som ju är salt i så det blir bara pyttelite. Men planerar att laga egen och frysa in någon gång där jag får tid och har ingredienser. Tror det är bra att växla. Egengjort är troligtvis godare men är ju bra om burk också fungerar i nödfall.

Tor har blivit helt matgalen. Så fort han ser att jag äter eller dricker något blir ögonen stora som tefat, gapar med munnen och sträcker fram armarna och gnäller :D

Grattis till första skrattet föresten :)

Senast ändrad:

Plastpåsar körde jag en vända men tyckte att det går åt så många. Efter det började jag smörja en form med rapsolja och klickar ut portioner där och in i frysen.

Lew: mysigt med första skrattet! Det är juså gulligt!

Klockan: vad skönt att du fått bra hjälp! Hoppas att du snart kan värda föräldraledig också :)

Om tös är underbarn vet jag inte. Ludd kan säkert massor som hon inte lärt sig än :)

Kl
Här spenderas dagarna med en tös som babblar konstant! "Bdadadada" låter det med polika ton och styrka :) fortfarande lite trögt med krypning. Hon har bra bakbensteknik som vi hästfolk säger, frambenen ska bara övas lite.

Idag ska vi till bibblan på babysång. Lät som ett lagom projekt i stället för tillhörande lattedrickande blöjsnack på öppna förskolan. Jag har inte alls förutfattade meningar!

Haha jag hade nog föredragit kaffedrickandet, tänk om man måste sjunga själv?! :o

Om en timme åker vi till första träffen med föräldragruppen. Känns nervöst och läskigt men det ska bli roligt för kotte. Hon träffar sällan andra barn och har aldrig träffat på nån i sin egen ålder. Vi är ju en så liten kommun också att vi kommer att stöta på de andra föräldrarna under åren i alla fall.

Knapp

- älskling, kollar du blöjan innan hon somnar?
- den är tom.
- HELT tom?
- jaaa. Det är inget i den.
- inte ens Ylva? :eek:

*asgarv*
Sambo skakade bara på huvudet ;)

Har jag nämnt att båda mina föräldrar är göteborgare? :angel:

Det är minst en till som ska dit och jag har varit förkyld så min röst är trasig ;) Iofs gillar jag att sjunga.

Micks: Haha! Joo, du har ju det ;) Glenn x2

Nivån blir bara lägre och lägre ju tröttare jag är. .. ;)

Glad idag för jag tävlade i en blogg för ett tag sen och såg imorse att jag vunnit! :D
Lite babyprodukter, massageolja och så. Kul! Jag som aldrig vinner i vanliga fall :)
Kanske skulle köpa en lott nu då? ;)

Haha är det därifrån jag fått min humor som min sambo också skakar på huvudet åt :p . Min pappa är (var) göteborgare :D

Grattis till vinsten. Alltid roligt även om det bara är något litet.

Asså sambo har också rötter i Göteborg men han måste vara felinställd eller nåt! :D
Bästa humorn ju ;)

Tack! Ja eller hur, det gjorde min morgon :)

Föresten... Om någon här är bra på inredning så får ni gärna kika i min tråd jag precis startade på Hem & Hobby . Vårt vardagsrum är kaotiskt och hoppas få lite tips där. Det ser ju helt hemsk ut :o

Kl

Så, hemma från föräldragruppen. Det var bara jag och en yngre tjej som var förstagångsmammor, och de övriga var ju typ i min ålder tror jag. Skönt! Inga lattemorsor heller verkar det som så det ska nog gå bra. Kotte var helt fashinerad av de andra bebisarna och det blir helt klart fler gånger med gruppen och kanske besök på öppna också nu när jag har varit där en gång.

Micks haha skitroligt ju! Den ska jag försöka sno ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering