Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Vet hur det är, min pappa var veckosluts-alkoholist förut... jätte jobbiga helger och semestrar. Min pappa kunde dock vara ett riktigt prakt-svin. Hoppas verkligen det löser sig för er på ett bra sätt! Jag känner med dig!

ursäkta orden, men ditt praktarsle till man förtjänar inte att kallas pappa.... Tycker så synd om dig och tova. :(

Jag vet att jag inte har med det att göra, och vill du inte svara så låt bli - men varför stannar med honom? Hade du och tova inte haft det bättre utan honom?

Förståeligt att han är trött. Men att vara så trött att han inte reagerar på er vrålande bebis känns som att något inte står rätt till. Och han måste väl ändå förstå att du behöver massa hjälp nu när du är nyopererad och sjukskriven? Okej att man är på olika sätt med bebisen men det ska ju inte vara så olika att det drabbar den lilla på ett negativt sätt.

Hur mår din man egentligen? Kan han vara på väg in i en depression eftersom han är så trött och inte orkar bry sig? Kanske behöver han medicin och paykologhjälp? Eller så är an helt enkelt en skitstövel och då hjälper det tyvärr inte :( .

Styrkerkramar till dig

Tänkte skriva nåt liknande som vilse...

Kl
Idag kämpar vi! Alva är på bättringsvägen och jag är långt ifrån pigg än på ett tag. Jag vill sova och Alva vill busa ;) ska försöka ta mig till affären och hitta lite lunch och se om jag blir piggare sen.

Det där med alkohol tycker jag är riktigt jobbigt. Min pappa hade också problem och även om han aldrig blev dum av det så påverkade det mig på ett sådant sätt att jag har valt att inte dricka alkohol på grund av att jag inte gillar effekten den har på folk. Han dog när jag var 19 år och tyvärr är alkoholen ett av de tydligaste minnena :( .

När jag träffade sambo så hade även han problem med alkohol. Ett krav från mig var att han skulle sluta med det om han ville vara med mig. Som tur var hade han själv insett att han hade problem och ville sluta. Med stark vilja och stöd från mig lyckades han (med några bakslag) och har nu varit alkoholfri i många år :)

Väldigt skönt tycker jag att Tor kommer få växa upp utan att hans föräldrar förändras när de dricker alkohol. Det minns jag själv som obehagligt när jag var mindre. Och tycker fortfarande det är obehagligt med alkoholiserade människor.

tack, jag hoppas också att det löser sig. när han inte dricker är han en tiopoängare men jag vill inte att mina barn ska växa upp och ha som norm att man dricker ganska mycket varje kväll.

Snabbt svar bara från mobilen...

Zews - jobbar han? Nu när du är sjukskriven kan (bör) han väl vara föräldraledig på heltid?

Jag har samma erfarenheter som Solvinds, min pappa var (är) perioder. Jag tycker också det är riktigt obehagligt med berusade människor... Även om jag inte är nykterist själv.

Jo, just nu är han hemma. Torsdag och fredag kommer min mamma. Sen får vi se. I nuläget kan jag inte lyfta, bära, byta blöjor eller nånting... Maken får lägga henne tillrätta så vi kan amma..
Idag har maken varit bättre med Tova. Han inser nog att han inte har nåt val.

Tova kommer förresten också växa upp helt utan alkohol i närheten. Jätteskönt, tycker jag, även om anledningen är lite trist. Efter ett missöde fick maken välja på mig eller alkohol. Så här är vi nyktra :)

Angående alkohol är det lite delat här. Varken jag eller sambo dricker särskilt ofta eller mycket. Däremot kommer säkert tös få följa med på fester med släkten. Folk på festerna (med min släkt) håller en låg nivå och blir lite extra glada i samband med alkohol men det förekommer lite cannabis ibland. Detta hålls undan från barn, jag har inget vidare minne av att jag sett det som barn även om jag visste att det förekom när jag lärde mig vad det var. Jag har aldrig brukat cannabis eller andra illegala droger och skulle bli vansinnig om sambon gjorde det när jag är på samma tillställning, åtminstone om tös också är där så det tror jag inte kommer att hända heller. Däremot lite öl vid fester så länge man bara tar ett par stycken ser jag inget fel i så länge man behåller alla indianer i kanoten så att säga.

Kl

Undrar om man är riktigt klok alltså... Sitter med kotte i famnen och tittar på Vi på Saltktåkan, med tårarna rinnande eftersom de tror att Båtsman rivit fåren och bitit kaninen :( Stackars Tjorven och Pelle :cry: Kan man skylla på amningshormoner?

Jag grät igar kväll när jag läste i en blogg om en bebis som dörr av hjärtfel bara tva dagar gammal. Och jag ammar ju knappt. Man bli väldigt blödigt när man ar barn helt enkelt. Min man och jag kan knappt se deckare där barn är offer längre.

Jag har också blivit känsligare när jag ser barn på tv. Tidigare har jag egentligen bara reagerat på djur. Men nu blir jag tårögd när det är något barn som har svårt. Särskilt när det gäller bebisar.

Varit på föräldrargrupp idag igen. Jag har inte mycket alls gemensamt med de andra. Jag är den enda som bara har ett barn och enda prematuren (eller jo, en är född en månad för tidigt men det räknar jag inte som riktig prematur, den var dessutom som en normalfödd när den föddes) Det är en till som bor lite lantligt och har hund men annars bor de andra i stan och är djurfria. Men nästa gång skulle de ta upp aktivering av de små och det låter spännande så måste ju varan med på det också. Och Tor verkar gilla att vara där. De andra bebisarna verkar mest fokuserade på sina mammor medan Tor ska titta på allt och alla. Jag får bara något litet leende då och då när han kollar att jag är kvar ;)

Här är en till som inte kan se, läsa eller höra om barn som far illa på ett eller annat vis utan att börja böla!
Lite jobbigt faktiskt :)

Jag bor i stan precis som de andra men har inte heller nåt gemensamt med f-gruppen. Jag är nog yngst och absolut ingen lattemamma vilket de andra verkar vara men ja, jag samtalar inte så mycket med dem :) det viktiga är ju nästan att se vad de kan komma med för rolig info.

Ja det har du rätt i :)

Kl

Eftersom jag inte vågade fråga på föräldrargruppen så frågar jag här istället :o :D

Går det att mata bebis (smakportioner) utan att kladda ner allt och byta kläder på honom efter (trotts haklapp)?

Ni som har börjat med smakportioner eller har tidigare barn. Hur gör ni när de äter?

Jag brukar ha Tor i babysittern men den blir ju också nerkladdad. Har ingen matstol ännu men funderar på om det är dags att införskaffa en. Men han kan ju inte sitta själv ännu så vet inte om det går så bra heller. Han har heltäckande haklapp men mat rinner ner under och kläderna blir ändå kladdiga. Hans händer blir kladdiga som han viftar runt med och jag blir kladdig på händer och armar :D

Kotte kan ju inte heller sitta själv men hon sitter korta stunder i barnstolen med en tjock dyna. Det går jättebra. De små benen vevar på och hon gillar att sitta vid bordet fastän hon bara har fått suga lite på en bit gurka än så länge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar