Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Inatt har jag knappt sovit alls. Varit uppe massa gånger och tittat till Tor och hittar honom på alla möjliga sätt. Flertalet med näsan intryckt i något. En gång lät jag honom sova på magen och såg till att han kunde andas. Och då sov han lugnare men senare hittade sambo honom med näsan ner :cautious:
Dessutom tycke han det var morgon redan kl sju medan jag tycker det är lagom att gå upp tidigast åtta, helst närmare nio :o

Kanske är det ingen fara men man hör att andningen blir påverkad och vi är ju extra nojjiga med just andningen eftersom Tor haft sånna problem med det.

Jag skulle vara helnervös! Har du pratat med bvc om det? Iofs kanske det kan vara läge för andningslarm ammars?

Ja näsan ner i madrassen är ju inte så kul, han vänder alltså inte huvudet själv? Har ni andningslarm? En sån platta kanske funkar om han sover i egen säng.

När min sover på mage har han huvudet åt sidan.

Jodå han vänder huvudet. Från sidan och nedåt ;)

När han verkligen sover ordentligt så ligger han med huvudet åt sidan. Men det är inte ofta han sover på mage. Förutom nu när han vänder sig själv så var sist på sjukhuset när han hade övervakning. Han blir mest arg om man lägger honom på mage. Ända sedan i kuvösen har han helst velat bestämma själv hur han ska ligga men har inte själv kunnat välja mage förrän nu.

Att han vänder ansiktet nedåt verkar vara att han vill snutta på madrassen (han är i en jättesnuttig period nu) vilket han gör även i halvsömn så vet inte om han vänder bort ansiktet om det blir för jobbigt att andas eftersom han inte är riktigt vaken.

Fungerar verkligen ett andningslarm med en bebis som kravlar omkring i sängen? Är inte så sugen på massa pipande och tjutande igen. Men vore ju skönt att få sova. Tycker bara de är så dyra (snåljåp)

Kl

Kotte som hade så bråttom med allt i början har liksom stannat av lite på sista tiden, men nu i kväll lyckades hon vända sig över på mage helt själv :) Resten av tiden på lekfilten ägnades åt att vända sig rygg-mage-rygg-mage osv. Det slutade förstås med kaskad-kräk och ett par rediga face-plants när hon försökte ta sig framåt men kul hade vi, kotte och jag :) Sambon var ute och snickrade men jag satt med mobilen och fotade hela processen i alla fall.

Skrattet väntar vi fortfarande men det kommer nog snart det med. Ett annat nytt nöje är att hoppa och skutta - måste vara världens bästa träning för armarna. Puh!

Roligt att det går frammåt :)

Tor stod också stilla ett tag. Han var ju före sin korrigerade ålder i början av sommaren men ligger nu direkt på eller något efter. Men, men alla utvecklas ju olika så det kan nog växla under tiden.

Vi tränade också vända mage, rygg, mage idag. Men utan kräks ;) Och stå på ansiktet blev det här med :D

Det där med att man måste hålla så att liten kan hoppa och skutta känner jag igen. Kändes rejält i armarna i början. Men faktiskt inget jag tänkt på sista tiden så jag har nog vant mig.

Ikväll somnade Tor utan att amma som han alltid måste göra annars. Han somnade i sambos famn när han åt sin kvällsflaska :) . Har lagt en snuttefilt i sängen i natt och hoppas att han vill snutta på den istället för madrassen.

ja normalspannet är ju som tur är ofta väldigt långt, även om många sitter själv när de är 6 månader är det lika nornalt att göra det ett par månader senare.

på lördag har vi en liten namngivningsfest för Charlie, jag ser mest fram emot den varmrökta laxen :D och att sambon kommer hem hela fyra dagar, och hans dotter och hennes pojkvän också.

Men det låter ju mysigt att få hela familjen samlad :) . Nästan som julafton. Särskilt med laxen också ;)

Förstår inte hur du står ut utan din sambo så länge. Jag skulle sakna halvt ihjäl mig.

Haha. Bara för att det inte blev någon kvällsamning ikväll som jag är van vid så känner ja mig rastlös och vet inte riktigt vad ja ska göra :p

Fungerar verkligen ett andningslarm med en bebis som kravlar omkring i sängen? Är inte så sugen på massa pipande och tjutande igen. Men vore ju skönt att få sova. Tycker bara de är så dyra (snåljåp)

Angelcare fungerar i alla fall om de rör sig. Dyrt förstås men jag är så glad att vi har vårt.

Är plattan så stor att den täcker hela sängen? Är det inte risk att bebis kommer utanför plattan och den då larmar?

Skulle antagligen kännas mer värt med andningslarm om vi haft det från början. Nu är det ju inte så länge det finns användning för det.

Det är två plattor och de täcker inte hela sängen. Men de är så känsliga att rörelserna genom madrassen räcker. Jag har alltså testat följande: spjälsäng bredvid vår säng, med sängramarna emot varandra. Det larmade då inte på en tom spjälsäng om jag låg stilla i min säng!

Ska jag vara ärlig var jag ganska trött på honom i somras, hans drickande höll på att bryta ner oss totalt. Inte förrän nu börjar jag känna lust och längtan efter honom igen. För övrigt är han världens bästa, tar lika delar av föräldrasnsvaret, städar, lagar mat, säger snälla saker och är en väldigt god vän så det känns helt fel att dumpa bara för att han dricker. Så vi behövde nog detta breaket från varann. Vi har varit ihop i tio år så vi har ju haft massor av tid ihop. Nu börjar äldsta sonen vänja sig vid att ha en arbetande far, innan på Irland har han jobbat kväll/natt och alltid varit hemma på dagarna så detta är helt nytt för Sam.

Aha. Ja då kan det nog varit skönt att vara ifrån varandra ett tag.

Majola. Det låter bra att det fungerar så bra. Ska fundera på det.

Kl

Det verkar som att snuttefilt kan fungera. Har sov lugnare i natt och försökte inte vända sig nedåt. Snutten var blöt på morgonen så den hade blivit väl använd :D Får hoppas det håller i sig.

nu vet inte jag hur stora problem det varit kring drickandet, men det är visst en anledning att göra slut för "bara" det.
skönt att det blivit bättre iaf :) kram

jag vet apollo, jag var en hårsmån från att separera i början av sommaren. han dricker inte när han ska jobba men det har han ju inte gjort sen vi kom till sverige. = dricka varje dag även när jag var höggravid. så vi har ju haft en del samtal om det här innan och jo jag hade fått lämna. vi får se hur det blir när han får ett jobb här hemma

tillägg han blir inte ett dugg otrevlig när han dricker, bara pantad och trött ocj går och lägger sig.

Jag håller med om att det är en tillräcklig anledning men förstår mycket väl att det inte blivit av. Hoppas set blir bättre nu med både lite tid ifrån varandra och med jobb. Du ska ju orka vara du också, inte bara mamma.

Kl
Kommer ni ihåg krånglet jag hade med tyg.se? Jag betalade för tyger som inte var med i paketet och de sa emot hela tiden...? Jag orkade inte bråka mer om det utan skickade ett argt sista mail och glömde bort det, sen kom ju kotte och då var det verkligen glömt sedan... Igår fick jag tillbaka de pengarna! Bättre sent än aldrig antar jag... :)

Knapplån

Nu börjar jag bli trött på livet… Opererad igen, totalt handikappad, får amma liggande, och även det gör ont i op.såret på höften. Får förmodligen inte belasta handen på hela året. Sjukskriven året ut.
Maken och jag har så olika sätt med Tova så vi går varandra på nerverna. Jobbigt när han vägrar gå upp på morgonen, Tova vrålar och jag kan inget göra...

oj, snacka om lång handläggningstid :p

Pissdag här. Eller ja, natt.
La mig tidigt för att få lite sömn - men lyckades inte somna.
Mat en normal natt är 11, 1, 3, 5, (ibland även 6), 7, 8 och sen går vi upp.
Inatt har vi även haft ett sjujäkla oväder här, blixten slog ner inte långt härifrån = jag vaknade med ett ryck och trodde någon rev vårt hus :D
Ge ersättning har inte hjälpt ett dugg :(
Bvc imorgon, så jag hoppas att hon har någon superidé som jag kan prova...

Knapplån

Nu börjar jag bli trött på livet… Opererad igen, totalt handikappad, får amma liggande, och även det gör ont i op.såret på höften. Får förmodligen inte belasta handen på hela året. Sjukskriven året ut.
Maken och jag har så olika sätt med Tova så vi går varandra på nerverna. Jobbigt när han vägrar gå upp på morgonen, Tova vrålar och jag kan inget göra...
Men - varför går han inte upp? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar