Sv: Vårföräldrar 2013! #6
men sööt!
Lilllebror har börjat intressera sig mer för sin syster här. Tittar på henne och skrattar, vill gärna interagera och hon hakar på. Det är underbart att se! Nu förstår jag poängen med syskon, för syskonens skull alltså.
DS: whoa! Vilket underbarn Alva är!
Lillebror kan inte hålla flaskan själv men det kanske beror på att han inte vill eftersom jag inte ammar.
Angående kladd så kladdas det friskt här också. Antiloop stolen är guld värd.
Präktighetsvarning eller tips, ta det för vad det är.
Vi har smygstartat med lite lagade "mål"- i helgen har vi kokat färsk kycklingfile med potatis och lite lätt fräst i osslt smör - lök & vitlök, och ris med curry, och lite färsk lax medmcitron, dill och potatis.
Lillebrormfår en portion "färsk" i samband med koket, sen fryser vi in 4-5 portioner av resten.
Vi gjorde så här till dottern också och det fungerade vansinnigt bra (tyckte vi). Det kändes inte särskilt svårt eller krångligt, färska produkter, hacka upp, koka med smaksättare, mata och frys. Oftast tar bi av det vi själva ska äts, i helgen var det "rea" på färsk kycklingfile, vi köpte em hel lax så passade på att lägga en bit åt aidsn i samband med att vi fileade den. Sem lär det väl bli lite frysta varor då och då också, (torsk te.x) det fck dottern med.
Just att man kan göra flera infrysta mål gör det ju drägligt.
också:
*kl*
Jag tror min läkaren ska få en bukett rosor nästa gång ... den medecin jag fått "mot" bipolariteten har gett mig mitt liv tillbaka. Jag kan inte minnas när jag mådde så här "normalt" sist.
Igår började jag spontant lösa korsord, Maken: "sist jag såg dig lösa korsord var då du var höggravid med dottern".
Nu känner jag att jag kan vara mamma på riktigt, åt båda barnen samtidigt till och med