Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Ja det är ju för väl att man får lite vila iaf. :)
Funderar på att byta plats med sambo i sängen för när han tar henne på helgmorgnarna så somnar jag som bäst på hans sida.

Får kanske prova ljudbk också men ställer mig tveksam :)

Jag har haft 4or flera veckor... Köp ett paket och testa, han kommer ju växa i dem nån gång.

Angående magsovande har jag lärt mig att när de kan vända sig själva är det ingen fara. Alla mina har börjat sova på mage runt 4 månaders ålder. Challe hamnar också in mellan kuddar eller med täcket halvvägs in i munnen.

Finns även en madrass som heter någon med cocoon, där barnet sover på rygg.

Men som vindvissla skrev. min son sov på mage från det att han själv kunde rulla över (runt 4-5 mån) o då var han tillräckligt stark för att lyfta på huvudet.

IMG_20130909_085648-754875.jpg

Men sicken gullprupp och vad fin tröja och mössa!

Du kan ju ringa och höra med din BVC-sköterska, jag har också förstått det som att man undviker att vaccinera om de är krassliga även om de inte har feber.

Vi har haft en rent usel natt igen och jag tror att det beror på vårt Gröna Lindbesök igår, blev nog för mycket intryck. Kanske att det är tänder på g eller någon ny klängperiod, men han har fått ett väldigt närhetsbehov plötsligt.

Jag har bett om ursäkt men tydligen hjälps inte det ...
:( jag känner mig rätt less på mig själv ... Maken är
rätt förbaskad på sin far också ... det finns mycket fördomar om
"min" sjukdom ...

*kl*

BVC med läkarkoll och vaccination idag. Ludd gick grön stämpel
i pappren, det får däremot inte bvc-tanten ...
Ludd blev ledsen under länarundersökningen och BVC tanta trängde sig mellan mig och Ludd och sträckte fram nån leksak och höll på .....:meh:
Egna behov eller? Fast jag kände mig förståss som
Usla Mamman istället.

Men vilken tant! :mad:

Hoppas att svärfar kan sluta sura snart. Hopplöst det där!

Kaktus: jo, jag kan ju ringa i morgon och be att hon kontaktar mig onsdag morgon. Vaccinationen är ju vid 10 så jag blir orolig att jag inte kommer fram i tid om jag försöker nå henne själv.

Kl
Tös är nöjd för det mesta. Nyser så snorbobborna flyger (jättemysigt...) men hon är inte hungrig och jag börjar undra om hon får i sig tillräckligt med vätska. Hon äter ca 30 ml/gång så hon är väl uppe på 1-2 hela mål (150-300 ml) totalt sedan i morse skulle jag tro. Kanske något mer. Nåja, det kanske kommer igång. Att hon inte äter är väl en sak men vätska är ju bra att få i sig åtminstone. Hon är ju som sagt nöjd. Pratar eller sover mest hela tiden.

Ja, så skulle jag göra, berätta att hon är förkyld och har/haft feber och statusen imorgon.

Jag började fundera vad som flugit i vår S, han vill bara vara nära, nära och skriker som kniven satt i honom om han inte är nära. Började misstänka att det inte bara var tivolibesöket som spökade och tänkte utvecklingssprång, och jo, han är uppe i 26vsprånget. Alltid lika skönt att hitta en trolig förklaring :)

Kl
Äntligen börjar tös få i sig nåt ordentligt. Hur har ni gjort när barnen inte vill varken ammas eller ta flaska vid sjukdomar? Det är ju lite stressande med vätska som sagt.

Så länge hon inte är allmänpåverkad (mer än normalt vid förkylning) och kissar regelbundet tycker jag inte du ska oroa dig. Hon har säkert mindre aptit när hon är sjuk. En vanlig förkylning varar ju i 3-5 dagar så hon äter säkert bättre då igen.

På Irland tempade de alltid innan vaccination men de har inte gjort det här hittills.

Kaktus hoppas skrikandet är kortvarigt, känns ju enklare om man kan veta ungefär varför de skriker.

Jag har precis fått utökad tid till barnen på fsk, har känt de senaste veckorna att jag är trött, har ont på typiska tröttställen (rygg, axlar) och ibland har jag noll stubin med barnen. Inte så konstigt när jag är ensam med dem så mycket så skönt att jag kunde få hjälp.

Vad söt han är! Och väldigt fina kläder. Är det din eller barnens farmor som är så duktig?

Vi var pa fyramanaderskontroll idag. 63,5 cm och 6050 kg - alltsa ett högst genomsnittligt flickebarn. Avstod fran att vaccinera da storebror haft hög feber i tva dagar (läkaren tog en snabbtitt pa honom och konstaterade retade öron och hals men han var feberfri idag) och vi ju inte vet om han smittat henne.

Skönt att du får lite mer hjälp med barnen. Hoppas att det känns bättre då. Det låter onekligen slitigt att vara själv med allt.

Vad skönt att du får avlastning. Så gjorde vi första månaderna efter Fl också för min foglossning.
Var det smidigt att få det beviljat? Här
är det rätt knöggligt men det gick ju ...

Verkligen härliga färger på det stickade. Min farmor var också så där duktig på att sticka. Tyvärr lever hon inte längre :( .

Vad skönt att du fått avlastning. Jag funderade senast igår kväll på hur det gick för dig när du är så mycket ensam med barnen. Man läser inte så mycket klagande från dig. Mest bara kloka och lugnande råd till oss andra :p

Ludd blev ledsen under länarundersökningen och BVC tanta trängde sig mellan mig och Ludd och sträckte fram nån leksak och höll på .....

Det där har jag också varit med om :meh: . Minns inte om det var på BVC eller sjukhuset. Och ja man känner sig som värdens sämsta mamma då

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar