Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Klädde om hokus pokus-stolen igår och sen var ju Ylva tvungen att inviga den såklart! :)
wpid-20130918_160518.jpg

wpid-20130918_160342.jpg

Senast ändrad:

Snyggt Micks :) Härliga färger!

Ang nya snygga byxor så köpte jag några jeans under sommaren men inte ens dom kan jag har just nu. Är fortfarande svullen och öm på höften där de tog benbitar… Blääääh. Men det borde väl lägga sig snart :)

På tal om jeans… Jag har nu gått ner 21 kg sen jag var gravid :D De 17 kg jag gick upp plus 4 till… :rofl: 56 kg stod vågen på idag. Trots helgipsad arm…
LCHF, GI, 5:2 - släng er i väggen, skaffa barn och AMMA! :D

Jodå, klockan sex somnade hon äntligen igen och jag fick sova ända till sju ;)

Ang varningen i kalix så var det väl en okänd person som setts på en högstadieskola? Kanske lite överilat att varna för barnarövare...

Zewz - skönt med viktnedgången i alla fall! Här står jag stilla på inskrivningsvikten - och då hade jag gått upp från normalvikten redan :(

Wow ;) bättre än inget iaf! :)

Ang vikt låg jag 5+ för en månad sen när jag var på återbesök hos barnmorskan. Men äger ingen våg så vet inte hur det står till nu.
Kommer i byxorna jag köpte för ett tag sen iaf. Antingen har de töjt sig eller så har jag krympt :)

Beklagar sorgen. Det är verkligen inte roligt när närstående går bort :( . Skönt att ni fick en fin sista tid i alla fall.

Lewellyn. Jag som tycker det är jobbigt då Tor vaknat pigg som en mört kl sju hela veckan. Och ska äta ca 01 och 04. Dina vara uppe tider var lite värre ;) .
Och angående vikt står jag också stilla på inskrivningsvikten som även den var 5 kg för mycket.

Zewz. Jobbigt att inte få sova. Går det bra att sova med gips och öm höft de gånger du får sova? Det verkar lite krångligt. (Säger jag som för drygt ett halvår sedan sov med kanyler och dropp i båda armarna och elektroder och syrgas, fast det var ju inte så länge förstås)

Micks. Vad fin stolen blev. Särskilt med sötnosen som sitter i. Jag råkar också vara väldigt förtjust i grönt. Jag hade en sådan stol när jag var liten och älskade funktionen ritbord och gunga med ratt som den sorten har.

Varit på föräldrargrupp igen. Tor tycker det är sååå spännande. Alla de andra bebisarna somnade framåt slutet. Men det hade inte Tor tid till. Var ju så mycket skojs att titta på. Så det slutade med att jag fick stå och hålla och gunga honom för han blev så trött så trött och gnällde bara istället för att sova. Han slocknade direkt när jag satte in honom i bilen :grin:

Nästa gång missar jag för då krockar det med hovslagaren. Sedan är det bara en gång kvar

Tack! :) jo jag älskar också den funktionen! Perfekt att mamma och pappa hade en så vi slapp köpa nytt :D

Enligt artikeln jag såg hade han gjort klart att han inte lämnar förrän han fått ert barn. Verkade vara någon hallelujahmänniska som trodde att han var utsänd av gud eller vad det var. Virrig gubbe.

Ang dynan förresten så sydde jag en egen just för att hon inte ska slå i huvudet. Ska försöka komma ihåg att fota den, det var inte speciellt krångligt.

Vill gärna se bild om du har möjlighet :)

Har en idé om att fixa en egen men inspiration och tips skadar inte

Kl
Jag har städat hela dagen. Moppat, dammsugit osv. Så kom sambons mamma hit och får för sig att det är okej att gå in med dojor :eek: så nu, eftersom att detta inte är ett ovanligt beteende i den familjen, tänkte jag att jag ska brodera en tavla. Det ska vara en dammsugare och så ska det stå en bra text. Typ "vänligen respektera mig och mitt hem, lämna skorna i hallen" eller "gå gärna in med skor, om du städar efter dig!" Så får jag en liten trevlig kvällssyssla :)

Vad fin stolen blev!

Jag har faktiskt kommit igång med barnens rum nu! Har målat björkar på ena sovrumsväggen. Där ska jag även sätta upp ett par små fågelholkar (oå träden alltså). Vid den väggen står en byra med en söt ugglelampa på och till byrån håller jag på att fixa nya handtag som ser ut som flugsvampar. Det ska även bli en mys- och läshörna i sovrummet. Har hittat en sänghimmel med glow-in-the-dark-stjärnor på. :love:

Det blivande lekrummet är lite oklart ännu. Men jag har i alla fall målat klart hyllorna och skrivbordet. Drömmer om en klättermöjlighet och ett bollhav, samt en hörna för rollekar. Men man behöver ju golvyta också.

(Kuriosa: förra helgen var jag på basar och köpte bl a fler delar till tågbanan. Sent på kvällen var min man och jag uppe i lekrummet och grunnade lite. Lite frånvarande startade jag sonens Brio-lok och lekte lite med tågbanan. Plötsligt stod gullungen i dörren och såg tämligen förvånad ut! Det hela slutade med att vi lekte tåg och åt mackor halv ett på natten. Säkert jätteopedagogiskt men kul och mysigt.)

Tack för deltagandet allihop!

Kul att Tor gillar föräldragruppen. Han kanske vill gå på öppna förskolan också... Men håller med om att det är jobbigare när det inte alltid är samma personer. Här är det bara 1,5 timme varannan vecka. Tråkigt att det är så sällan, men fördelen är att alla är där samtidigt så det blir en fast grupp.

Låter som en rolig stol Micks! Håller med om att det blev jättefint med nya tyget. Lew, jag skulle också gärna vilja se kudden. Funderade på att göra en häromdagen, men kom inte igång.

Majola, låter som det kommer bli jättefint i barnrummen! Vi har fortfarande inte funderat igenom hur vi ska göra sen, om båda ska sova i samma rum eller om Linnea får det 'sämre' rummet (skulle kännas lite taskigt, men 3,5 år kanske är för stor skillnad för att dela rum?). För tillfället sover alla fyra i vårt rum iaf.

Här är det fortfarande nattamning som gäller. Men det håller sig inom rimliga gränser, typ 1-2 ggr per natt. Utom ett tag när pappa precis gått bort, då var det varje timme dygnet runt. Tror produktionen gick ner pga stressen, men kom igång igen.

Linnea har nu avancerat från tumsugare till att snutta på stortån O_o Ser ganska roligt ut. Idag tror jag faktiskt att hon svalde lite mer morotspure'.

Läskigt med vagnen som åkte ner i vattnet! Brukar se sånt framför mig när jag går nerför en backe mot en sjö/å. Lär som om det gick bra iaf.

Jag är ganska nojjig med att alltid låsa bromsen på vagnen, men en gång när vi höll på att laga staket nedanför en ganska brant men kort slänt glömde jag. Vagnen stod parkerad ovanför slänten och precis som för majola kom en kraftig vind och drog iväg den. Nerför slänten! :nailbiting: Det var i sommardagen med högt gräs, så den stannade av sig själv efter att ha skumpat ner för slänten, men då hade jag redan nästan dött av hjärtattack. Sprang fram för att trösta Nisse efter den traumatiska upplevelsen, men han sov hur gott som helst...

*kl*

Fullt upp var det här ja :)

Renovering i full gång och två uppmärksamhetskrävande damer tar sin tid :) läser ikapp här då o då men håller mig oftast till Facebook och instagram..

Tjejerna smakar på olika sorters mat och konsistenser och allt har hittills varit poppis, små matvrak det dära ;) få se vad dom säger nu när 6-månadersmaten tas fram i dagarna (dom blir 6 mån på fredag :o). Mina små lealösa minibebbar börjar bli stora! Nu kan man inte lämna dom en sekund för dom rullar rundor hejvilt! Hittade inte freya häromdagen när jag kom tillbaka från o hämtat nått i källaren, då låg hon under tv-bänken :rofl:

Just nu är vi hos mamma i Landskrona och ska stanna här till på söndag, första gången vi är iväg utan Andreas, men funkar hittills fint! Mormor studsade glatt upp kl 5 imorse och ville hjälpa till med matning (fast bara ett barn var vaket;))

blogger-image-1773630092.jpg

blogger-image-343484715.jpg

Zewz. Jobbigt att inte få sova. Går det bra att sova med gips och öm höft de gånger du får sova? Det verkar lite krångligt. (Säger jag som för drygt ett halvår sedan sov med kanyler och dropp i båda armarna och elektroder och syrgas, fast det var ju inte så länge förstås)

Jag får nog hyfsat med sömn ändå, går och lägger mig pinsamt tidigt :D

Det går bra att sova med gips, är mest rädd att råka klappa till Tova med det, men än har vi klarat oss :)
Höften är fortfarande lite skum. Den var iofs knepig redan innan operationen, den tog mycket stryk i krocken. Fogarna är ju lite urballade än, och ljumsken är knasig. Höger ben hänger liksom inte alltid med, utan släpar lite efter.. :cautious: Och ska jag flytta mig i sängen känns det som om höger sida/skinka/höft liksom.. hänger ner, eller så, inte riktigt hänger ihop. Ska ta upp med sjukgymnasten nästa gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar