Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jösses! Det är hon ju! :eek: problemen började dock för ett par veckor sedan men det spelar väl ingen roll. Det är ju den perioden i alla fall.

Kl
Här är sambon sjuk IGEN! Han har nog haft feber varje helg i närmare en månad nu. Jättekul :grin: särskilt eftersom att han blir så himla sjuk, åtminstone enligt honom själv, och ligger i soffan hela dagen och när man passerar tittar han på en som om han är döende, ungefär. Då är det inte ens på kartan att lämna tös till honom för då blir hon ledsen och han sitter som ett ufo och bara stirrar rakt fram. Dessa män! Hoppas inte att han blir sjuk när han är föräldraledig. Då får jag väl vabba eller nåt för han kan inte vara förälder och sjuk samtidigt...

Igår var jag för övrigt iväg och köpte en Britax Hi-Way. Fick hem en lapp i brevlådan om att det var någon kampanj så vi fick en stol för 1995:-. Rätt okej tyckte jag. När jag sökte på pricerunner var 1995 det lägsta priset och jag har ändå hört ganska gott om den modellen. Tös verkar sitta bra i den också.

Ja det kan nog stämma. Gud, att hon är så gammal redan! Tiden går för fort. Den åldern hon är i nu är så himla mysig. Hon är nöjd för det mesta även om hon är väldigt mammig. Börjar utforska andra barn, kan leka själv, lätt att roa och det är ändå lite lugn och ro. Börjar bli stressad inför att hon ska fara omkring och rycka och dra i saker osv. Man lär ju ha lite att göra en tid framöver då.

Välkommen emindy :)

Hur har det gått för dig med Mira?

Jag har också råkat ut för att mitt nick tagits bort. Mitt första kommer jag inte ens ihåg. Sedan hade jag det jag har nu som försvann. Gick då inte att registrera det igen. Och då struntade jag även i att skapa ett nytt. Men nästa gång jag fick för mig att prova så fungerade det.

Tor har börjat kravla omkring när han sitter i knät på oss. Han sitter inte stilla länge och hittar hela tiden något som ska studeras eller pillas på :D Helt plötsligt har han dessutom fått för sig att han ska ligga på mage överallt nu. Han har ju kommit på hur man tar sig frammåt och vill träna hela tiden men blir samtidigt arg för att det går så långsamt och är så jobbigt.

Vi har också upptäckt att han reagerar på främmande nu. Både förra helgen med sambos föräldrar och denna helgen med min mamma har lillpojken blivit ledsen när han har lämnats över till far och morföräldrarna.

Och så är han extremt intresserad när vi äter eller dricker något. Känns som man har en väldigt tiggande hund där blicken följer varje tugga :rofl:
Igår fick han prova dricka citronvatten ur sambos glas. Man verkligen såg hur surt han tyckte det var. Till och med så han ryste :D . Men han ville absolut ha mer och skulle helst hålla själv i glaset och blev sedan väldigt besviken när han inte fick mer.

vad är pw's ?

Jag har fått hälsporre på bägge fötterna, troligtvis av mycket vyssjande barfota och sedan hade jag dåliga inneskor som gjorde saken ännu värre. Så tills jag fått hjälp att vända det kan jag inte motionera hunden ens! Ridning går bra däremot, så hunden får hänga med på det :-)

Kl

Bara för att hag sa här om dagen att vi aldrig råkat ut för blöj-läckage så har det hänt tre gånger bara de senaste dagarna nu... Vi har Libero storlek 3 och hon väger ca 7 kg... Kan det hjälpa att redan nu byta till nästa storlek eller ska jag kanske prova pampers istället trots allt? Jag gillade inte alls nätet i dem men det kanske inte finns i de större storlekarna? De satt inte så bra på henne heller men nu är hon ju väldigt rund om magen och framförallt benen så då sitter de kanske bättre?

Solvind - det där med att bli studerad när man äter känner jag igen :) Fast det är mysigt att sitta och äta vid köksbordet med kotte som sällskap måste jag säga :) Vi har faktiskt tjuvstartat med en majskrok och en gurkstav trots att hon inte är fyra månader förrän nästa vecka.

Välkommen emindy :)

Hur har det gått för dig med Mira?

Jag har också råkat ut för att mitt nick tagits bort. Mitt första kommer jag inte ens ihåg. Sedan hade jag det jag har nu som försvann. Gick då inte att registrera det igen. Och då struntade jag även i att skapa ett nytt. Men nästa gång jag fick för mig att prova så fungerade det.

Tack!
Jag tycker det har gått helt lysande. Vi fick naturligtvis en två-barns-chock och det är fortfarande en utmaning att balansera bebisens och fyraåringens behov. Men vi har en relativt bra rytm just nu, och Z går på dagis tre dagar i veckan.

Vi har också en väldigt matintresserad liten dam. Vi tjuvstartade med melon ungefär vid fyra månaders ålder och sen har hon fått lite lite smakbit (ca ett kryddmått) ibland om vi ätit något lämpligt, eller en majskrok. Vi har en munchkin också som jag laddat med banan. Tänk korsning napp och ett småmaskigt nät som gör att de kan knappt få i sig nåt men ändå få smaka utan att riskera att sätta i halsen.
Nu närmar hon sig sex månader så nu skall jag väl kunna våga trappa upp mängderna lite, snart.

Det där barnrummet låter som att det blir jättefint. Du får väldigt gärna vsa bild :)

Och angående nattlig lek med tåg och nattmacka så minns jag att sådana små mysiga tillfällen var något man levde på länge som liten och gjorde dessutom att man kände sig lite extra speciell och älskad.

Jag visar gärna bilder när det är klart. Hoppas också att det blir så fint som jag föreställer mig.

Ja, vi tyckte också att det var helt ok. Det är ju inte så att vi är uppe och leker varje natt.

Igår kväll tände vi en eld i grillen ute (hade lite trä som måste bort) och satt på altanen och drack glühwein när barnen somnat. Jättemysigt med partid. Sedan blev vi hungrig och grillade oss varsin korv över glöden. Tänk om L kommit på oss då också! Då hade han nog aldrig mer velat gå och lägga sig. :D

@Emindy: Hej, välkommen och grattis i efterskott!

@DS: Vi har en HiWay och är jättenöjda med den. Vi har en TwoWay också som nu är i barnens farmors bil. Den ska storebror få byta till när T byter upp sig till HiWayen. Det är ju lite stökigt för oss eftersom vi köper stolarna i Sverige (finns knapp bakåtriktade stolar här och de som finns är galet dyra).

T har smakat morotspuré i ett par dagar nu. hon tycker visserligen inte att det är så gott men vill trots det ha mer och mer. Har delat upp en 125-grams burk i fem portioner och hon äter kanske hälften av det så det är ju inga mängder. Sedan en 1-2 hirs-majskrokar under dagen.

Jag var på basar igår. Ville helst ha en ståbräda till vagnen, men det fanns inte. Däremor fyndade jag en sulky av enklaste modell för 5€. Perfekt när jag flyger ensam med barnen till Sverige om någon månad. Fäller som ett större paraply ungefär och jätteenkel att fälla ihop. Och man blir ju inte så ledsen om den går sänder när den var så billig. I övrigt en babyvakt, en fleecejacka och en mössa till T, ett par böcker och ett pussel. Och en nappflaska, men den får jag slänga för den var inte bpa-fri. Pucko-jag tänkte inte på att kolla det eftersom alla flaskor i handeln är bpa-fria nu.

åh, jag har också släpat bakåtvända stolar över hav och land. på irland vänds de när de är 9 månader och sitter då med bilstolens fempunktsbälte tills de byter till bältesstol. helt galet (och alla där tycker jag är skitmysko som har mina barn bakåt tills de nästan är vuxna, eller nåt)

sen har jag fyndat en ringsjal till oss och sålt mina långsjalar eftersom jag bara använder selen numer.

vaknade lite småsur idag, blöjan har läckt. hade inga pampers kvar så han hade en icablöja på.

är den? jag tycker de brukar gå omlott men jag har ju haft 4or i flera veckor nu. du lär ju få användning för dem förr eller senare ändå så testa. tycker mest det är kapaciteten som blir större, inte magomfånget. jag tänkte köpa baby dry 4+ idag, de vanliga 4orna är för små. konstigt för active fit är större.

Mjo fast storlek 3 som vi har nu går till 9 kg och storlek 4 börjar på 7 kg så det går ju mycket riktigt omlott.

Jag provar och ser, och lär ju kunna ha dem sen hur som helst som sagt så det är ju ingen fara... Onödigt att behöva åka in och köpa andra om de är för stora bara. Det är lite krångel och stök att komma iväg nu när vi är ensamma hemma och måste ta färdtjänsten eller be om skjuts (det är ändå 4 mil till affären)

Kl
Såg en intervju med de som räddade pojken i vagnen i Fyrisån nu, och sitter med gråten i halsen. Fy vilken panik. Jag trodde de hade fått upp honom direkt men det var ju HLR och vård på intensiven för honom. Att ingen sa att han satt fastspände i en vagn när de dök efter honomi vattnet heller :/

Här har det behövt bytas till större storlek när minimivikten för nästa storlek har uppnåtts. Om hon väger 7 kg så passar nog storlek 4.

Och angående pampers så verkar det som att det bara var new baby som hade det där otäcka nätet. Baby dry har det i alla fall inte :) . Vi har helt gått över till pampers nu eftersom de känns mjukare. Tycker inte att Tor blir lika röd och fuktig av dem heller. Har storlek 3 på dagen och 4 på natten.

jag tror också att de passar.

har precis lämnat storkillarna på fsk och tänkte hinna färga håret och ögonbrynen, dammsuga ovanvåning, handla mat och börja måla tak i matrummet (måste täcka golvet först). allt med en smågnällig bebis (som såklart alltid är viktigast). tur jag har hela veckan på mig att måla.

Vi får nog gå upp i storlek här också. Tycker 3orna skär in så i låren :crazy:
Hon har up and go i stl 4 också men de trycker åt om magen och lämnar märken. Vet inte från vilken vikt up and go stl 5 funkar från?

sen har jag fyndat en ringsjal till oss och sålt mina långsjalar eftersom jag bara använder selen numer.

En stor anledning att använda sjal istf sele är definitivt den här:
DSC0061new-20130727060119.jpg

Vill HA! :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar