Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Usch ja, aldrig kul att behöva ta det beslutet, även om man gör det för hästen bästa :(

Kl
Nu är iaf ryggstödet torrt och i stolen igen. Det är inte snyggt gjort men hon slår inte huvudet i alla fall. Jag har en separat sitt-dyna som jag fäster i ryggstödet med kardborre.

image_zpsbed26d45.jpg

image_zps49599f0b.jpg

Kotte har sovit i fyra timmar nu (!!!). Tror ni jag har passat på att sova? Nä, så klart har jag slarvat bort tiden i väntan på att hon ska vakna när som helst...suck, det kommer bli en lång natt.

Vad har du använt som fyllning för att få det mjukt och skyddande? :)
Såg jättefint ut förövrigt :)

Jag använde kuddstoppning. Innerkudden är sydd i kanaler för att den ska hålla formen även efter maskintvätt, och det funkade bra vet jag ju nu :)

Kl
Visslan förresten - vilken bra bild på kvinnan, precis så känner jag mig också!

Jag känner mig också som visslans bild :/

Emindy, pw=powerwalk :)

Ang pampersblöjor så är det bara deras newbaby som har det där konstiga nätet, baby dry och active fit har det inte.

Pan, hoppas du får svar på varför du har värk, låter inte roligt alls :/

Kl

Hm... Ska man bli orolig eller bara vara tacksam? Hon somnade vid 16:30 och vaknade för att äta vid 22. Sen gick vi och la oss och har sovit fram till nu med undantag för en nattmatning halvt i sömnen. Nu börjar hon vakna till igen...

Jag tempade henne vid 22 och då hade hon bara 36,3 och var lite kall. Ska tempa henne nu igen och se om hon har gått upp i temp över natten under täcket. 1177 säger att det inte är nån fara så länge hon inte är allmänpåverkad men hon sover ju bara... Ler och viftar när man väcker henne (har bara väckt henne en gång för att gå ner från sovrummet), men så somnar hon igen.

Jo, gammeltanten har problem med hovlederna, det var inte kul att se henne i vintras. Hon har jobbigt med snö och knöliga hagar. Kronisk bronkit har hon också. Så även om jag vet att hon blir sämre till vintern så är hon ju hyfsat fräsch nu. Men det är väl det som är grejen, att ta henne när hon mår hyfsat. Usch och blä. 15 år har jag haft henne, bästaste vännen… :( Men det är bäst för alla. Man får väl inte erkänna det, men rent praktiskt underlättar det enormt. Då får nordsvensken bo hos grannen, med alla bekvämligheter det innebär. Lösdrift hemma är skönt, men det är mycket som kan krångla…

Lew, vilken smart dyna! Har tänkt samma tanke när Tova vevar med huvudet i stolen. Men just nu har jag svårt att sy så jag får fästa nån kudde på nåt annat vis :)

Det funkar bra att bara sätta en kudde bakom egentligen, men lättare att sätta i henne och ta upp henne ur stolen med en dyna tänkte jag. Jag har sett att det finns att köpa liknande dynor annars... Inte på ikea men om man googlar så hittar man privatpersoner som syr upp ;)

I dag ska jag försöka mig på att sy lite fodrade tossar och fleecebyxor till fröken. Vi hade nollgradigt i natt och så har det varnats för snö i veckan så det är verkligen läge för lite varmare kläder. Måste lagra upp med leggings också så att hon kan ha dubbla lager... Trodde jag hade men allt var för litet. I natt hade hon en pyamas med fötter i stl 74 :confused:

Även ylva har sovit, inte så mycket som din dotter men en 5 timmar första nattningen och sen 2 timmar i sträck resten av natten. Det gillas men jag vågar inte hoppas på att det håller i sig.
Höll på att gå åt skogen dock när jag just lagt ner henne. Hon vände och vred på sig, det gör hon ibland när hon håller på att somna.
Då lägger sambo handen på hennes bröst och börjar rätt högljutt säga sssshh sssshh.
PLONG! Två vidöppna ögon. :grin: ;)
Men jag lyckades få henne att somna om.

Ja verkligen inte roligt med fång. Men det var ganska lindrigt den här gången så han blir nog helt bra ganska så snabbt hoppas jag. Det svåra är att förhindra att han får det igen. Tycker redan att jag är så noggrann och försiktig jag kan.

Och att ta bort hästar är verkligen inte lätt. Och man känner sig elak som beslutar om att en annan levande varelse ska sluta leva även om det är helt rätt beslut.

Tog bort mitt russ för några år sedan. Verkligen inte lätt. Hon var min första häst och den som lärt mig mest av alla. Mycket speciell. Tog bort henne på grund av fång. Till skillnad mot lillshettisen där livsgnistan lyser i ögonen trotts att han stapplar fram så deppade russet ihop varje gång. Hon vantrivdes med behandlingen boxvila och minihage och att aldrig få vräka i sig hur mycket mat hon ville. Sista gången ställde hon sig i boxhörnet och vägrade komma fram :( .
Hon fick till och med fång mitt i vintern med en halvmeter snö ute. Men ändå kan jag tänka att jag kanske skulle gett henne en chans till fastän jag vet att hon skulle fått fång igen och hon hade fått en fin sista sommar där jag chansade och lät henne gå på bete med sina kompisar och vara lycklig.

En aning OT detta ..
Det där är det allra svåraste, när de har det jobbigt men det inte är riktigt akut. Jag avlivade min kallblodstravare för några år sedan och det var inte fång men sviterna efter travarkarriär och bilolycka som sammantaget gjorde att jag måste sätta punkt. Skitjobbigt även om man vet att det är rätt beslut!

Senast ändrad:

Fin dyna. Är något liknande jag har tänkt mig. Till och med "tyget" liknar :p . Fast min blir av vaxduk så det bara är att torka av.

Har fått skumgummi av min mamma som är tänkt att vara i dynan. Fast är ganska tjockt så det blir lite svårt att få till det.

Har kämpat med den där dynan nu på förmiddagen. Men någon :angel: tycker jag är tråkig och vill ha hela uppmärksamheten så det blir inte mycket gjort

Haha ja jag tänkte mig också vaxduk men hade inte ro att vänta tills jag kunde köpa det så det fick bli en gammal gardin istället :) Jag tänkte dock sy ett överdrag till den då man kan torka av.

Micks - det kanske är nån utvecklingsfas nu igen då om Ylva också sover mycket nu...? Och vad kul med din sambo :) Här är det jag som brukar klanta till det på det viset och sambon som suckar lite över det ;) :o

Ja det är nog nån fas! Tycker de överlappar varandra så bara... blir aldrig lugn och ro :)

Haha nä... Det går väl över i 30-årsåldern eller så ;)

Föräldragrupp på biblioteket på tisdag, det ska bli kul. Faktiskt.

Ja lite skillnad... :) På våren och hösten märker man verkligen hur långt landet är... +3 här nu och uppehåll, det lär väl bli minusgrader i natt misstänker jag.

Vi har haft en sån där krispig luft idag. Halvsoligt, blåsigt och höstkallt men inte riktigt minusgrader. Härligt väder! Men man är ju inte van kylan... Jag gick ut i t-shirt häromdagen och det var väl inte det smartaste jag gjort men sen var det härligt att komma in och tina upp :)

Haha! Samma här! Har plockat fram åkpåse till tösabit och allt men jag, jag ska ju inte gå så långt så då räcker det med linne! :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar