Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

ja den var fin :love:

men jag bär inte så långa stunder, han gillar vagn och jag gillar att kunna röra mig fritt med de andra barnen ibland. jag har en söt tula toddler med elefanter på! fast den får vänta ett tag till.

*kl*

På tal om barnrum så är vi snart färdiga med tjejernas :) sista listen kom plats i helgen så nu ska det bara upp lite lampor, hyllor, vimplar m.m men tjejerna har iaf invigt det inatt och sovit i varsin säng för första gången någonsin! :eek: stora tjejer :love:

blogger-image--268484987.jpg

Oh vilken fin :love: . Vart hittar man en sådan?

Den skulle man ju ha bebis i när man pysslar i stallet. Fast är egentligen bekvämast med vagn eller sele på ryggen då så man blir lite mer rörlig.

Påminner mig om att jag borde börja använda min sjal igen. Har slarvat lite och använt selen sista tiden eftersom den går snabbast. Fast sjalen är bekvämare.

Kl

Föresten. Vem var det här som hade skaffat Mei tai (stavas det så?) har du provat den nu?

Senast ändrad:

Så fint det blir :)

Vill också ha barnrum att inreda :arghh:

Får nöja mig med att fixa lekhörna i vardagsrummet

Sitter och väntar på veterinär idag. Lillhästen har fått fång igen :mad: .

Fastän jag tog upp honom från betet långt innan de andra och haft honom inne på nätterna och släppt ut ganska sent på morgonen. Men finns ju lite gräs i vinterdagen vilket tydligen blev för mycket farligt höstgräs även med gräsreducerare på.

Tor fick höra shettisen gnägga för första gången idag. Först vart han mycket förvånad och sedan kom ett stort leende :D

Sitter och väntar på veterinär idag. Lillhästen har fått fång igen :mad: .

Fastän jag tog upp honom från betet långt innan de andra och haft honom inne på nätterna och släppt ut ganska sent på morgonen. Men finns ju lite gräs i vinterdagen vilket tydligen blev för mycket farligt höstgräs även med gräsreducerare på.

Tor fick höra shettisen gnägga för första gången idag. Först vart han mycket förvånad och sedan kom ett stort leende :D
Jag var o hälsade på på mitt gamla jobb igår och skulle visa hästarna för tjejerna.. Dom sov som stockar i bilen genom hela besöket :rofl:

Usch vad tråkigt med fång :( Det är min största skräck trots att ingen av mina är i riskgruppen så att säga.

Förresten har jag inte glömt att fota stolsdynan, däremot hade jag glömt att den ligger i tvätten så det dröjer nån dag till. :o

Lyxigt med gratis viktras! :)
*räcker upp handen* - Det hände INTE mig, varken förra gången eller nu.
Men jag gillar mig själv ändå! ;)

Pan: jag dör så söta de är! Kul att du uppdaterar! Har de lite glädje av varann?

*räcker också upp handen* rasade 11 kg efter förlossningen och var nere på inskrivningsvikt. Men sen har min kropp totalhavererat (är under reuma-utredning nu) så har i te kunnat röra på mig så nu är jag +5-6 kg igen.. O 2 strl större i kläder än innan grav..:crazy: undrar hur det hade varit om jag hade ammat..

Dom har precis börjat upptäcka varandra men dom bråkar mest med varandra ;) drar i varandras öron o snor nappar mm. Mkt förtvivlan mao, men i land kan dom ligga o fnissa åt varandra med ;)

Det låter som att du har fullt upp med dem pan :) jag är imponerad över hur tvillingföräldrar klarar två stycken måste jag säga, jag är helt slut efter en dag med bara kotte ;)

Hoppas reumautredningen kan ge dig lite svar och hjälp och att det finns nåt som kan underlätta för dig. Finns mediciner som fungerar mot värk, stelhet och sånt?

Jag har ingen aning hur man behandlar reumatisk värk faktiskt.. Får se om proverna kommit tillbaka idag. Får väl mer info av reumatologen om det skulle vara det..

Är det inte det vet jag inte vad jag gör, nått är ju uppenbarligen fel.. Så här ont har man inte utan anledning :(

Nejmen fy för fång :( stackars lillhäst! Hoppas att det är snabbt övergående. Det är ju så attans jobbigt att behandla och tar sån tid.

Lew: även jag är helt slut efter en dag med en bebis men samtidigt tänker jag att det vore roligt för tös att ha en jämnårig att titta på hela tiden. Nu får jag ju gå till ÖF i stället. Skitkul ;)

Pan: hoppas att du får veta vad felet är snart så du får hjälp! Hopplöst med smärta hela tiden.

pan allting är ju relativt, tänk om du haft sex! :D

Screenshot_2013-09-21-09-52-37-753855.png

pissigt med värk, hoppas du kan få hjälp!

när sambon föreslog speglar bredvid sängen häromdagen skickade jag denna till honom och berättade att det var så jag kände mej. ingen spegel för min del alltså....

Screenshot_2013-09-20-15-43-07-701819.png

Förstår dig! Vi har golv-till-tak-speglar i fotändan av sängen. Man blir på nåt vis extra peppad på att träna när man ser hur rund man är (=positivt, jag börjar se en viss skillnad) men när man var gravid och strax efter var det en plåga. Jag kände mig som en flodhäst.

Någon har frågat flera gånger vem det var som köpte tygblöjor på tradera, det var jag. :D Jag är lite seg på att svara bara ;)
Har inte provat dem då jag tyckte de verkade så klumpiga när han var mindre. Nu hade de nog passar bättre, men nu är jag så bekväm med engångsblöjorna så jag kommer nog sälja tygblöjorna :p

Solvind: Vet inte om det var fler än jag som pratat om Mei tai faktiskt så jag svarar ;)
Jag tänkte ju sy en själv, men efter att jag gjort lite ändringar så kan man väl mer kalla det en sele än mei tai :p Gjorde den stabilare i ryggen, samt satte spännen på den. Förbättring till nästa jag syr är att inte använda så tjock skumgummi över axlarna. tar mest en massa plats.

Gammal bild (2 månader). "Flärpen" vid nacken går att vika upp. Det räckte som stöd i början när han sov. Nu har jag dock sytt fast ett band som jag knäpper fast när han somnat :)
DSC_0389.jpg

Denna veckan har vi utsatt Viktor för mjölk igen. Barnläkaren tyckte inte hans symptom stämde in på mjölkallergi nämligen?!? (kliande ögon, kräker massor, diarré, gnällig). Samma symptom dyker dock upp denna gången så det är bara att konstatera att han är allergisk. Tyvärr.

Denna veckan "lider" jag av även konstant nervositet :D
Förra veckan var vi på husvisning, igår skickade vi in ansökan om lånelöfte. I väntan på det så går vi på en visning till (samma hus) :P Jag är sååå förälskad i det :love::love::love: Förhoppningsvis är det inte fler än vi som är intresserade :D

Lite bonusbilder ;)

Första dyket på babysimmet
DSC_0116.jpg

Vi har tittat på skräckfilm :D
DSC_0135.jpg

Och hösten har kommit :meh:
DSC_0079.jpg

KL

Oj vad ni babblar :D

Pan, tråkigt med värk, fy vad surt om det är reumatism :( Håller tummarna för dig! (Eller ja, den ena, den andra är gipsad :D )

Vilse, så mysigt med babysim! Hoppas jag får en plats i gruppen i höst/vinter. Då får de helt enkelt ta av mig gipset, annars gör jag det själv :angel:

Solvind, vad trist med fång! Hoppas lillkusen blir bättre.
Själv har jag bokat avlivning av gammelponnyn idag, till andra veckan i oktober… Hur gör man för att INTE känna sig som en bödel? :(

Kul att så många grejar barnrum :) Är göad att vi fick Tovas färdigt, just nu hade det varit svårt. Även om hon inte använder det än, men ändå… :P

Ja verkligen inte roligt med fång. Men det var ganska lindrigt den här gången så han blir nog helt bra ganska så snabbt hoppas jag. Det svåra är att förhindra att han får det igen. Tycker redan att jag är så noggrann och försiktig jag kan.

Och att ta bort hästar är verkligen inte lätt. Och man känner sig elak som beslutar om att en annan levande varelse ska sluta leva även om det är helt rätt beslut.

Tog bort mitt russ för några år sedan. Verkligen inte lätt. Hon var min första häst och den som lärt mig mest av alla. Mycket speciell. Tog bort henne på grund av fång. Till skillnad mot lillshettisen där livsgnistan lyser i ögonen trotts att han stapplar fram så deppade russet ihop varje gång. Hon vantrivdes med behandlingen boxvila och minihage och att aldrig få vräka i sig hur mycket mat hon ville. Sista gången ställde hon sig i boxhörnet och vägrade komma fram :( .
Hon fick till och med fång mitt i vintern med en halvmeter snö ute. Men ändå kan jag tänka att jag kanske skulle gett henne en chans till fastän jag vet att hon skulle fått fång igen och hon hade fått en fin sista sommar där jag chansade och lät henne gå på bete med sina kompisar och vara lycklig.

En aning OT detta ..

Usch, förstår att det känns hemskt att boka avlivning. Vi har bara avlivat en ponny och det var en befrielse ärligt talat för hon hann bli så dålig. Fång även där som inte gav med sig. Det var bara så skönt att ha det klart och att hon inte led längre.

Beslutet tog du ju av en anledning, förmodligen för att det är bäst för djuret. Sen är det sorgligt, utan tvekan. Har svårt att tänka mig hur det är den dagen jag måste ta bort min ponny...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar