Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Kl

Vi är ju utan pappan hemma nu, kotte och jag, men ska försöka komma ihåg att fota dynan i helgen.

Ang föräldragruppen så verkar det inte vara regelbundet här, utan att det kommer kallelser när det är dags...? Planen är att åka in till öppna på måndag i alla fall om kotte verkar vara på humör för det. I måndags var hon kinkig hela kvällen så det blev nog mycket för henne på en gång med alla barn. Samtidigt ska det ju vara skyfall här hela helgen så det lär inte bli annat än att sitta inomhus för oss...

Bromsen på vagnen slår jag i även om jag parkerar på gräsmattan bara... :o Bättre än att nån hund råkar knuffa iväg den tänker jag. Snart börjar det dessutom bli dags att plocka ur mjukliften så jag kan ta på henne selen i vagnen. Hon vänder och vrider på sig så jag är lite rädd att hon ska ramla ur. Babysittern används knappt då hon inte sitter still där heller utan försöker sätta sig upp och/eller vrider dig så hon hänger och kikar ner på cad som kan finnas på golvet eller vad som finns bakom.

Senast ändrad:

Zewz fy det låter verkligen jobbigt det där, hoppas sjukgymnasten kan hjälpa dig med att det känns så "löst" överallt.

Pan - vilja sötnosar, förstår att du har fullt upp :)

Det där barnrummet låter som att det blir jättefint. Du får väldigt gärna vsa bild :)

Och angående nattlig lek med tåg och nattmacka så minns jag att sådana små mysiga tillfällen var något man levde på länge som liten och gjorde dessutom att man kände sig lite extra speciell och älskad.

Leia. Ja jag blir nog tvungen att gå på öppna förskolan sedan. Igår sov Tor ovanligt bra på dagen och var därmed inte lika gnällig på kvällen och sov dessutom längre i natt. Tror han behöver en del stimulans.
De små är ju så olika. På föräldrargruppen var det en som sa att ikea inte var så bra att gå på då hennes lilla tyckte det var för mycket och det blev jobbigt. Medan Tor tycker det är jätteskojigt på ikea och sover sedan gott.

Hittade inte freya häromdagen när jag kom tillbaka från o hämtat nått i källaren, då låg hon under tv-bänken

Haha :rofl: . Måste sett roligt ut :D

Så söta de är. Förstår att du har fullt upp med två små vildingar. Hur stora är de nu?

Kl

Angående bromsa vagnen så. Slår jag i bromsen så fort jag ställer den någon stans. Även när den är inne. Men efter att ha läst här så funderar ja på om man inte skulle fixa någon rem att sätta fast i sig själv när man är på sådana ställen där den kan rulla iväg av en eller annan anledning.

Senast ändrad:

Fast glömma slå i bromsen kan man ju göra förstås. Igår körde jag mot rött eftersom jag glömde att det var röd = stanna och grön = köra och inte tvärt om :o

Pan: skönt att ha en som gärna hoppar ur sängen och matar barn på mornarna :)

Zews: låter jobbigt, hoppas attdu får hjälp med det där och framför allt att du har att sysselsätta dig med så veckorna går fort innan du blir av med gipset. Låter riktigt botten så som du har det nu!

Kl
blogger-image-680993624.jpg

Det var väl dags igen, hon har blivit lite större på sista tiden ;)

Senast ändrad:

Shit vad alla växer :D Så söt :)

Det ska nog gå bra med gips. Går bättre än jag trodde det skulle göra. Åkte till och med och handlade med Tova idag. Fick upp henne i selen och fick många medlidsamma och uppmuntrande kommentarer i affären :) Fått massa krya-på-dig-presenter med :D
Får använda foten för att trycka ner knappen till babyskyddet, när det ska ut ur bilen :rofl: I övrigt känner jag mig inte så handikappad, faktiskt. Tog vår gamla vanliga promenad idag, 5 km superkuperat, med barnvagnen. Första gången sen olyckan. Svettigt men kul!

Dom vägde 6 o 6.2 och var 58 och 59 långa sist, dags igen på månd. Korta o tjocka! Precis som sin mamma ;)

Jag har precis kommit tillbaka till buke efter flera års bortavaro, min användare hade t.o.m. tagits bort! *snyft*
Men jag hoppas jag kan få hänga här med er? På ett hörn? Vårt andra barn, Mira, föddes 31 mars i år :-)

Helt OT så måste jag dela ett helknasigt recept som jag provade idag och det blev riktigt gott!

Kyckling med spenat och kronärtskockor

Jag ändrade lite - man tager vad man haver - och hade i ett paket frusen stuvad spenat, skippade joghurten och tog väldigt lite majonäs. Serverade med ris. Det som tog längst tid var att riva osten.

Den här rätten ska definitivt in bland våra matkort. Vi har tyvärr kommit av oss lite med måltidsplaneringen (var ju ett tema här nyligen) på sistone, men nu är det dags att ta nya tag.

Välkommen tillbaka! Vad var ditt gamla nick?

Zews: om ett par år kommer du minnas hur jobbigt det var men också hur gulliga alla var som gav presenter och uppmuntran :)

Kl
Tösabit drömmer så mycket mardrömmar sedan en tid tillbaka. Vaknar och gråter, gråter i sömnen etc. Ska hon sova dagtid är det i vagnen eller i sängen tätt intill mig. Vad kan en sån liten sett för hemskt som hon kan drömma så illa om? :(

Hade problem med att hon kräktes så mycket av ersättningen. Vi hade babysemp som funkade bra en stund men bytte till nan igår och idag har hon nästan varit kräkfri. Hoppas att det håller i sig! Tyvärr blev hon lite tokig i magen av den innan men nu får hon en sked osötat messmör varje dag så vi får se om det hjälper.

Intressant. Jag tycker att Tabea har börjat kräkas så mycket ersättning på sista tiden och har funderat på att byta. Hon äter Nan HA nu (eller Beba som den heter här, men det är typ samma).

Lyxigt med gratis viktras! :)
*räcker upp handen* - Det hände INTE mig, varken förra gången eller nu.
Men jag gillar mig själv ändå! ;)

Pan: jag dör så söta de är! Kul att du uppdaterar! Har de lite glädje av varann?

tack!

Jag hette emindy då också, hade kommit rätt "långt" i antalet inlägg. Men är man inaktiv så och så länge raderas kontot...

Jag har gått ned till inskrivningsvikten, men där blir det stopp. Precis som förra vändan. Barnmorskan blev förvånad över att jag inte gick ned mer när jag ammade så länge, men hur kan man göra det när amningen gör att aptiten ökar så dant? Jag går runt och är sugen på B&J-glass, choklad och allt som är onyttigt... jämt! Höll jag mig inte någorlunda i skinnet hade detta varit en mkt produktiv period i fråga om viktökning! :-(

deathslyna:
de behöver inte ha sett något för att få mardrömmar, de genomgår ju en massiv utveckling både mentalt och fysiskt så det är nog något sånt.

Aha, det gick i alla fall att få tillbaka nicket. Fick för mig att det var borta för alltid.

Angående mardrömmarna ligger det säkert nåt i det du säger. Ibland tänker jag att hon drömmer om de gånger hon varit ledsen t.ex i bilen eller när jag varit tvungen att lägga ifrån mig henne av en eller annan anledning. Det är det hemskaste jag kan komma på att hon varit med om, förutom vaccinationerna då :p

Åh en till som jag, väger fem kilo mer än veckan efter förlossning. Är sjukt hungrig hela tiden och äter alldeles för mycket, både mat och onyttigt. De andra två gångerna har jag trott jag blivit sjuk när jag slutat amma för jag äter mycket mindre, men jag ammar aplänge (18 månader båda gångerna ) så jag får vara småfet ett tag till. Mitt barn är fött den 30e mars så han är en dag äldre än din!

Haha vad gulligt med natt-lek!

Rummet låter jättefint! vill du visa bilder?
ett bollhav skulle jag vilja ha till mig själv.. (!!).. v

Är inte Alva runt ca 23 veckor? Då ska det vara ett relationssprång där de liksom förstår att saker och personer kan vara onåbara/försvinna och det kan såklart vara omvälvande.

Emindy, Välkommen!

Jag tappar förresten inte heller vikt av att amma, jag får som ni andra också mer apitit och sug. Har dock tyglat suget bättre denna gång så att det inte ska bli lika mycket att ta tag i. Jag har gått ner ett antal kilon sen förlossningen, men har några kvar till inskrivningsvikt och sen några till därifrån. Det får ta den tid det tar, S främjar inte motion tyvärr då han bryter ihop allt som oftast numer om vi försöker oss på pw's.

Appråpå öppna förskolan så har jag tagit mig dit två gånger nu och barnet älskar det, främst sångstunderna då han blir som i extas så jag får nog försöka ta mig dit lite oftare.

Här är det förresten inte heller lagt barn ligger längre, det rullas och snurras och backas och dras sig framåt ibland, att upptäcka är lajbans och när det händer saker är hakan nöjd och glad, precis som sin syster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar