Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Väskan packad och till och med utlagd i bilen. Bara det sista som ska packas sen - mobil, körkort och frukt :)

Dock tror jag inte det blir i natt, sätta igång värkappen gjorde att allt stannade av :p Så nu blir det sängdax för mig, händer det något kul under kissepauserna inatt lovar jag att uppdatera er :up:

Jag har också sagt flertalet ggr under grav att det absolut inte blir fler barn.. Var två vi skulle ha. Punkt.

Men fick ju två på en gång, räknas det då? :p

Är livrädd att det blir twins igen eller att hamna på neo igen osv.. Men samtidigt vill jag uppleva en "normal" grav. Och en pöjk hade ju inte vart fel :love:

Jag blev lite inspirerad och sydde också äntligen klart mitt babynest i dag... hade kvar att sätta i stoppningen och sy igen det typ, så nu är det också klart.

nest.jpg

Har roat mig med att fålla underlakan också så nu är längdyggen helt död, kotte sparkar på som en tok och gör nånting neråt utången som gör ont som f*n ibland. Borrar sig ännu längre ner kanske om det ens är möjligt? Jag har inte haft sparkar ovanför naveln på flera veckor... (skönt att ha revbenen intakta iofs :))

ja ok... det var kanske lite överdrift att jag inte har haft sparkar ovanför naveln på länge, men det har varit mest boxande... nu den senaste timmen däremot har det varit ett jäkla sparkande och buffande högt upp. det molar på i ryggen och neråt samtidigt men ingenting som jag kan tolka som annat än möjligen förvärkar (bara ilande smärta max 10 sekunder neråt). Ungefr som det har varit i flera dagar nu men intensivare och oftare. Kanske inte betyder nåt alls, men man blir ju så uppmärksam på varenda liten förändring...

Hoppas du med får plågas lite vilse! ;)

:arghh: Vem fan lurade mig till detta? Det gör ju ONT!

Inatt kom all min förlossnings/smärträdsla tillbaka :( Vaknade vid 1 av att jag behövde gå på toa och fick en rejäl värk när jag väl satt där.
Fram till 3 - halv 4 något kom de sedan var 20 minut trots panodil. Sedan lyckades jag somna igen...

Vaknade för ett lite tag sedan igen av en värk och nu sitter jag i soffan och gungar. Har fått rädslan hyffsat under kontroll igen och börjar lära mig andas genom värkarna ganska bra. Men jocke ska nog få höra vad fan "han tvingat in mig i" sen när han vaknar :cautious: Utan honom hade jag aldrig suttit här och haft ont nu - så visst måste allt vara hans fel? :p

Jag hade också varit rädd om min förlossning startat med värkar hemma. Däremot kände jag mig helt trygg (om än skitnervös för vad som komma skall med bebis och allt) på förlossningen. Låter inte som om du ska på något kalas idag va? :)

Givetvis är det hans fel! Och heja ig, förstår att det känns läskigt och skrämmande. Har du pratat med fl än? Det kanske kan vara skönt att få komma in tidigt om du känner dig tryggare på sjukhuset?

Nä, inte pratat med dem ännu, känns alldeles för tidigt.

Lyckats sova 1.5 timme till nu, om det sen var Jocke eller en värk som väckte mig kan jag inte svara på :p

deathslyna: Nej, tror jag skiter i kalaset idag. Blir nog bäst så :p

De två sakerna (karlar och värkar) kan ju vara lite svåra att märka skillnad på! :p
Klart det är hans fel! ;)

Hejar på härifrån och hoppas du får snusa kotte snart. :)

---
Jag tror att jag hade lite värkar inatt - har vaga minnen av att jag vaknat och haft ont i magen men måste vart för trött för att vakna till mer och somnade om istället.
Något som känns hur skönt som helst är dock att jag inte vart uppe en enda gång och kissat inatt!
Gick och la mig 00 och vaknade runt 6 imorse. Helt fantastiskt skönt!

Tänk, för bara en 9 månader sen så skulle jag ALDRIG klarat mig så här bra på 6 timmars sömn. Nu är det rena lyxen. ;)

Knapplån

Är det någon av er som fått som testat någon form av magdroppar? Tova är stundtals otröstlig nattetid, förmodligen har hon magknip stackaren.
BVC-sköterskan rekommenderade sempers, och de verkar ju smidigare iom att man bara ger dom en gång om dagen. Men är miniform bättre?

Jag har använder båda sorterna. Tor fick magknip och som sammandragningar när han åt. Både amning och sondning. Han kan fortfarande få så men inte alls lika mycket och ofta.

För honom fungerade sempers magdroppar bäst men när det var som värst körde vi även minifom. Att tänka på med minifom är att det krävs dubbel dos mot vad som står på flaskan. Står tio droppar men enligt de på neo krävs minst tjugo för att få effekt. Och det ska ges fem, sex gånger om dagen innan mat (men är inte katastrof om man glömmer, det går att ge efter eller mitt i också)

Skulle rekommendera att prova en i taget några dagar och se om det hjälper. Kanske behövs båda.

Fick Tova antibiotika på sjukhuset? Det slår i så fall ut de goda bakterierna i magen. Och då kanske sempers kan hjälpa bäst. Är det gaser som verkar vara problemet så är det minifom som ska ha effekt

Vilse, jag tror att det är helt normalt att vara rädd i den situation som du är i nu! Jag, som inte har någon förlossningsrädsla i grunden, fick också panik emellanåt, och någonstans runt 3 cm öppen (dvs i mitt fall ca 2-2,5 timmar innan hon föddes...) var jag också rädd för vad som komma skulle och funderade på hur jag skulle ta mig ur det hela. Strax efter insåg jag väl att det inte fanns någon återvändo...

Håller tummarna för dig! Snart är det över!

Jo, hon fick antibiotika och eftersom hon kom med snitt gick hon miste om en del bra bakterier också, det var därför sköterskan rekommenderade sempers. Har skickat in karln till stan nu för att köpa just dom. Vi får testa oss fram.

Jag var också skräckslagen emellanåt. Var inte alls beredd på att det skulle göra så ont innan själva uttåget så att säga. Men försökte tänka positivt - att det gör ont betyder att det händer något, och det hjälpte faktiskt mig, även om jag vrålade rakt ut i lustgasmasken mellan 6-7 cm nånting...

Vilken lyx att få sova så länge! Tänk den natten man får sova helt ostörd igen :love: (vad kan man räkna 2-3 år framåt? :angel: )

Går långsamt här, värkar har jag, men inte ofta. Nu när jag var uppe och rörde mig fick jag med 15 min mellanrum, men innan idag har det legat på 1-2 värkar per timme.
Fått sovit lite till i fm i varje fall så nu känns livet lite lättare igen ;) Nu ska jag se om jag kan sy ett påslakan eller något :p

Ja, helt underbart! :love: Okej, visst vaknade jag av och till, särskilt när jag skulle vända på mig - men varit så trött-dåsig att jag somnat direkt igen :banana:

Hittills idag har jag bara haft värkar som inte gjort ont... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat