Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nä det verkar som om ganska många karlar tycker att det känns obekvämt så att säga. Du får nog bebis så småningom ändå :) annars kanske tipset jag gav till vilse kan användas till dig med? ;)

och Vilse:

Den här jäkeln spiller ut alla prostaglandiner i duschen istället! Jag undrar nästan hur det blev barn från början? :D
Jag tror faktiskt att han kanske inte är så sugen på sex när bebis liksom "är med" men att han inte vågar säga det. Eller så är han bara lat. :devil:
Du får väl kalla in honom och be honom blunda "jag har en överraskning åt dig.... :devil: "
En halv avsugning senare så har han nog glömt att han både är lite lat, har ont i ryggen och är trött :angel: (vill han inte pga bebis så är det lite jobbigare kanske... Men det problemet får man ta då om det dyker upp :p )

Så, nu har vi snart gjort denna tråden till en porrnovell med :D

Just det, du hade ju sånt med. Du kanske kan be karln runka i en skål och bara.. Tippa över när han är klar? :D :angel:
Det där förslaget var bara så :wtf: (men det är klart det redan har varit uppe som fundering :angel: Dock har jag bestämt mig för att SÅ desperat är jag inte ännu. :D (men ge mig ett par dagar till utan att något händer så är det inteomöjligt :rofl: ))

Det krävs väl iofs ganska rejäla mängder för att just simmarna ska ha nån egentlig effekt, så jag skulle tro det går lika bra att ta hand om det på egen hand om man är sugen... Sammandragningar av orgasm och lite mekanisk stimulans ska visst vara minst lika effektivt läste jag nånstans :)

Vilse: oj vad du jobbar på, glöm inte att vila också så att du orkar med förlossningen sen!

Men hallå! Här surfar man inte i godan ro och tvingas bli generad av era snuskiga utspel. Skämmes, tjejer! :D (Påminner nästan om i början med ostsåsen och flytningarna…)

Igår blev babynestet äntligen klart, som jag började på fredagen jag började få värkar (hon kom ju på lördagen sen), så jag hann liksom aldrig färdigt.
Tova verkar godkänna det. Skönt att ha nånstans att lägga henne här på nedervåningen, första dagarna bullade jag bara upp i soffan med kuddar och filtar för att göra det lite ombonat.

10_5_13_4.jpg

Hahaha! Lova att informera om det händer!
Tveksamt - mycket tveksamt! hahah :rofl:

Det krävs väl iofs ganska rejäla mängder för att just simmarna ska ha nån egentlig effekt, så jag skulle tro det går lika bra att ta hand om det på egen hand om man är sugen... Sammandragningar av orgasm och lite mekanisk stimulans ska visst vara minst lika effektivt läste jag nånstans :)

Vilse: oj vad du jobbar på, glöm inte att vila också så att du orkar med förlossningen sen!
Jo, troligen behövs det en del - men man måste ju testa om man är desperat. ;) Jag har ju börjat bocka av en del andra saker på mytlistan (storstäda, tvätta fönster, springa i trappa ect), så detta blir ju bara ytterligare en sak att bocka av :angel: :rofl:

Vila gör jag hela tiden - men jag har inte ro att sitta still. Måååååste göra något, helst hela tiden. :p Då kan jag lika gärna göra något nyttigt ;)

Men hallå! Här surfar man inte i godan ro och tvingas bli generad av era snuskiga utspel. Skämmes, tjejer! :D (Påminner nästan om i början med ostsåsen och flytningarna…)
*text och bild*

Ää, jag har inte skrattat så mycket åt en tråd som jag gjorde under "ostsås inläggen" så påminner detta om det så börjar vi ju närma oss något riktigt roligt igen ;)

Babynestet ser jättefint ut! Skönt att lillan trivs däri med :)

Jag tror förövrigt att jag haft min första värk! (eller hur känns en värk? måste den kännas i hela magen? eller räcker det i nedre/mellandelen av magen/livmodern?)
Den var inte mer ond än att jag mest kollade på magen och frågade "är du en värk?" Men trots allt - den gjorde lite ont :bump: (bumpar åt smärta... ja, snart är det nog hög tid att köra in mig till psyk... :cautious: )

Nu ska jag städa och se om jag kan framkalla fler :angel:

Jag var också väldigt undrande när det började göra ont. ”Eh.. det gör ont, men… värk? Jag vet inte…”
Mitt började ju som lätta återkommande ”värkar” bara från naveln och neråt, och ett dygn senare var hon ju ute, så jag dansar lite åt dig! :bump: :banana: :bump:

Det måste absolut inte göra ont i hela magen!

Jag hade som mensvärk under måndag em. Tänkte som så att om man måste fråga sig om det är en värk så är det nog inte det. Feltänkt...

Mina värkar kommer f.ö. hela tiden främst i nedre delen av magen. Aldrig i ryggen och egentligen inte heller i övre delen av magen.

Ligger nu på mage och vilar på bm order. Avslaget börjar avta vilket är alldeles för tidigt...

Gullfian drack superduktigt när bm var (hon hade även med sig några specialkompresser för trasiga bröstvårtor till mig). Undrar om jag kan ringa hit henne i natt när det är dags att amma? :cautious:

Perfekt! :D Då kan jag glatt konstatera att jag haft totalt 3 värkar nu :p de två sista så att jag behövt stanna upp med det jag sysslat med och bara andas igenom dem :) Måtte de nu hålla i sig och komma tätare snabbt :p

Jag med - av flera anledningar.
Insåg just att vi ska på kalas imorgon om det inte satt igång - och vi har inte köpt present ännu :crazy: Och jag har noll i idéer om vad som kan passa....

Måtte måtte det sätta igång inatt :angel: :D

Haft någon värk med 10-15 minuters mellanrum så nu har jag startat värkappen på telefonen så får vi se om det dyker upp fler. :)

Jockes kommentar när han kom hem:
- "värk? är du säker? Hur vet du det?"

Jockes kommentar efter att ha sett mig ha en värk:
- "Värk?! :eek: Ska du sitta där? Jag kanske ska hämta någon handduk?" (sitter i soffan och jag har hela tiden trott att mitt vatten ska gå innan värkarna kommer ;) )

Någon här hemma som börjar inse att det börjar närma sig nu haha :D

Heja Vilse!

Väskan är packad och bilen startklar hoppas jag?

(Insåg plötsligt attjag haft en helt bisarr konversation med barnmorskan två dagar efter förlossningen. Vi pratade om hur snabbt det gått på slutet och att jag återigen missat eda, trots att jag åkt in extra tidigt osv. Jag sa att jag inför nästa förlossning tänker lägga in mig på sjukhuset ungefär två veckor innan så att de verkligen hinner lägga en eda-slang. Hon menade att det nästa gång går ännu snabbare, så då kommer jag inte heller att behöva det.

Öh, vadå nästa förlossning??? Sa jag inte "aldrig mer!" till min man när eländet äntligen var över?

Bebisarna är så söta att man förlåter dem snabbt!)

Har på dag tre gått ner 9-10 kg. Jag tror det är något fel på vår våg. Annars är det bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka