Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

så där

v38.jpg

Vi har inte haft några direkta problem med läckande blöjor, visst har det hänt om man satt på dem slarvigt men inte annars. Vi har bara provat pampers och libero och jag har "skrotat" libero då passformen var fruktansvärd på vår tös. Det såg inte ett dugg bekvämt ut! :o

jag undrade också över det tidigare i kväll men glömde av det när jag bråkade med bilden... hon blev ju av med slemmisen här om dagen så förhoppningsvis!!

Bildspammar er här idag men måste bara visa den här :love:
Säkert ett "magknipsleende" men jag föredrar att låtsas att hon fnissar ;)
blogger-image-1391764961.jpg

tjejerna har håller låda hela kvällen och efter F ätit 110ml(!) i en sittning satte vi hårt mot hårt och la dom i sängen så fick dom gny vidare där.. Men vi är för blödiga så det slutade med att vi låg alla 5 i sängen tillslut och sjöng vaggvisor i 1,5h :cautious:

blogger-image--1998175561.jpg

Facit: hon tar inte amningsnapp. Och jag sitter nu med blodiga bröstvartor och värkande bröst som är sa fulla att den inte gar att pumpa dem. Kul läge. Är det här ocksa nagot som man ska njuuuta av eftersom det är sa viktigt för bebisen. Min man tycker det (ja inte det där med njutningen alltsa, men att modersmjölk är extremt viktigt. Och det är det väl.)

Nej vad jobbigt :(

Visst är modersmjölken viktig. Men inte hur viktig som helst. Går det inte så går det inte. Och då är det tur att det finns riktigt bra ersättning att ta till

Nu blir jag lite oroad. Sitter och försöker amma. Kommer ingen mjölk ur ena bröstet och mycket missnöjd bebis. Det andra verkar det komma en del ur. Men det kommer knappast vara tillräckligt. Det gör inte ont så borde inte vara stockning.

Hoppas verkligen inte att produktionen har minskat bara för att jag inte pumpar var fjärde timme längre. Tor tömmer ju oftast inte helt när han ammar.

Visserligen tycker jag egentligen att det vore smidigare att flaska (så roligt att amma är det inte) om det inte vore för att man måste göra i ordning den innan och det blir disk. Skulle dessutom vilja att Tor får i sig antikropparna från mjölken

Hur vande du av honom vid nappen? Alva har blivit lite bekväm tror jag. Nu är det hon som inte vill vara utan nappen :p

Jag kan inte säga att han är avvand vid nappen. Den behövs fortfarande. Men brukar försöka utan nästan vare gång och ibland går det ganska lång tid innan han vill ha den.

Ja det är nog mycket på grund för smala ben som det läcker. Får hoppas han tjockar på sig snart.

Tycker också det är något mystiskt med pampers. Och så har de något nätaktigt på insidan som åker in och fastnar i rumpan.

DS. Lustigt att det kan vara så olika med passformen. Bra att det finns olika. Jag märkte ingen skillnad men det kan ju bero på att alla sitter dåligt på min. Borde ju finnas en sort för smalare bebisben också tycker jag

Senast ändrad:

Åh nej vad jobbigt! Kanske det skulle gå bättre att pumpa med större kupor/trattar eller vad det heter? Hjälper det att försöka få igång utdrivningen med varm dusch, varma omslag och massage?

Jättefint foto iaf :love:

Jo det verkar vara olika från barn till barn vilka blöjor som passar bäst. Vi provade alla möjliga till storebror, och alla läckte utom pampers. Nu har vi kört på dem igen och det funkar bra så långt. Men håller med om att de luktar skumt! Idag ska vi hämta ut en gratis bobbycar som vi fått pga av att vi köpt 10 förpackningar pampers den senaste tiden. Linnea gör åt ca 10 st om dagen...

Kl
Fina stora magar ni har Micks och Lewellyn! Snart är de borta! Hoppas att vilse är i farten?

Pan, det ser verkligen mysigt ut med hela familjen i sängen.

Zewz och andra, bildbomba på bara. Jättekul att se, tycker iaf jag (som är lite lat med att ladda upp bilder :o). Och lilla Tova är hur söt som helst.

Vi var hos motsvarigheten till BVC i onsdags och vägde och mätte etc. Linnea har hunnit bli 55,5 cm och vägde 5,1 kg. Det går så fort! Vi har fått plocka undan kläder i stl 50 och 56, nu är det 62 som gäller. Hon har börjat le medvetet och är stadig i blicken. Hon orkar hålla upp huvudet hyfsat när hon ligger på mage, men oftast passar hon på att snutta på knogarna istället.

Intressant, jag upplever inte att nätet i pampers fastnar i rumpan och tycker att det är kanonbra då det mesta av bajset hamnar under nätet (=mindre kladd närmast huden). Sen är Alva lite rund också så det är möjligt att den sitter bättre på henne pga det. Det stora med libero tror jag var att det blev väldigt tight runt låren så man klämde henne för att den skulle sitta kvar runt magen.

Känns det som att det finns mjölk i bröstet men att det inte "får fart"? Han kanske behöver hjälp på traven att få igång den. Håller dock med om att flaska är sååå mycket enklare. Jag skulle gärna flaskmata dagtid och amma nattetid av bekvämlighetsskäl. Vi har ju diskmaskin så disken är inga större problem om man har tillräckligt med flaskor.

Majola: kan du inte pumpa ut några droppar i duschen med bara händerna och sen fortsätta med pump? Min sambo är av samma åsikt vad gäller mjölken och jag kan väl förstå det men så är det inte heller han som ammar :devil: Jag tycker inte att det är så mysigt som folk försöker säga att det är och har gjort klart att om jag får en stockning med vidrig feber och grejer igen så är det slut med såna dumheter :mad:

Undrar också om vilse kanske snusar bebis nu... :)

Här händer inte så mycket annat än att högra tutten börjat läcka på riktigt. Avverkar många t-shirts (sambons :p) nu!
Började klocka lite värkar igår med de var så oregelbundna att jag gav upp. Vill verkligen att det ska hända lite nu...

Senast ändrad:

Det enda vilse snusar är katthår... *fällningstider är mindre kul*

Märker att det närmar sig mer och mer, ont bäcknet, nederdelen av magen ibland ljumskarna. Blir mer för varje dag - men fortfarande inte en enda värk....

Ska till bm kl 11 och gör ny svepning, min förhoppning är att det gör att vi åker in natt :p men vi får väl se....

Något positivt är att Jocke jobbar sista dagen idag - sen är han ledig i 2 månader :)
Lite mindre positivt är att släkten från Kalifornien kommer om 26 dagar.... jag är inte ett dugg stressad, inte alls....:arghh:

Så typiskt! :p Och katthår är väl mysigt? :angel:
Här fälls det en del också, men furminatorn har rått bot på det värsta. :)

Åh, jag som hoppades :(

Skönt att få hem karln, lagom tills jag blivit bekväm med att ha min karl hemma drar han till jobbet ;) Kan ju säga som så att 4 veckors sammanhängande oplanerad semester tillsammans under tiden vi bor i lägenhet (dvs förhållandevis sysslolösa) kommer det nog inte att bli :) Jag vill hitta på saker att göra för det känns som att man "ska" göra saker när man är ledig tillsammans och han njuter av att vara ifrån jobbet och inte göra någonting :p

Håller tummarna för dig inatt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka