Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Huu... Jag tror aldrig att jag blev sådär stor tack och lov men jag saknar INTE magen.

Och svärmor låter glatt meddela att jag är MYCKET större än svägerskan som ska ha en vecka innan mig och väntar tredje barnet. Som sagt, känner mig inte så liten just nu! :D

Vi skulle ju haft nästan samtidigt - tänk om du fortfarande hade haft dina flickor i magen nu. Du hade ju vart gigantisk! :D

Jo jag vet :p hatade verkligen magen där sista veckan o hade snoront överallt! Men kan inte låta bli att känna mig snuvad på det där att vara höggravid och det häftiga i att vara sådär megastor bara en tvillinggravid kan vara :rofl: och att få känna dom där riktigt kraftiga böken i magen och att få vänta på tecken på att det är dags och hoppas att minsta lilla är ett tecken på tt det äntligen är på gång.. Istället för att fasa över det..

Men är nog lite knäpp O_o

Oas hade jag inte velat vara utan att få lillfingern omkramad av en yttepyttehand eller att kunna ha två små snusande ungar sovandes på bröstet o endå ha gott om plats..

Blä, kan man få mjölkstockning redan andra dagen? Sitter återigen evigt mycket mjölk och en unge som inte vill dricka... Hon sög på bra när bm var här vid kl 14 och hon menade att när Tabea dricker så så måste jag inte tilläggsfodra.

Men sedan under kvällen ville hon inte mer och jag var tvungen att pumpa ur för att inte spricka. Eftersom hon varken kissat eller bajsat på hela dagen gav jag henne det jag pumpat hur nu i kväll (efter misslyckat amningsförsök) ochdå drog hon i sig ca 30 ml på en gång, så hon var ju hungrig. Har nu följande dilemma:

Jag vill helst inte:
- få ytterligare en gullunge som hamnar försvagad och uttorkad på neo.
- pumpamma ytterligare ett barn
- ge ersättning
- pumpa igång en överproduktion
- få mjölkstockning

Måste definitivt prata med bm om detta imorgon. Lillan har i alla fall kissat nu.

Storebror är hittills helt bedårande. Han ignorerade mig först helt när vi kom hem från sjukhuset (jag har bara varit borta från honom en natt tidigare och det var för ett år sedan när jag också låg på sjukhus). Sedan fick han syn på lillasyster och ropade helt exalterad från sin rutschkana "Bea, Bea!" Sedan rutschade han ner och kom springande. Han aktar noga att vi tar hand om henne ordentligt (=hon ska ha napp och gosedjur hela tiden) och vill helst inte att andra barn kommer för nära, men han ska visa och klappa. :love::love::love: Även jag är förlåten verkar det som.

Haha, ja men det är verkligen dubbla känslor kring den där magen! Jag älskar ju min "boll" samtidigt som den är så jädra jobbig att jag bara vill bli av med den nuuu! :p
Samma med böken - vad jag kommer sakna och känna mig tom och ensam sen - men aaaaj och fy fan för mina stackars revben! :rofl:
Höjdpunkten oavsett kommer ju vara när jag har mitt lilla troll på utsidan. :love:

Jag skaaa inte klaga, men allvarligt - vem behöver värkarbete när trollet bestämt sig för att det borde gå att pressa sig ut för egen maskin?

Aj? O_o

Usch för mjölkstockning.

Hur gav du henne mjölken när du inte ammar? Mugg? Flaska? Om hon suger bra ur flaska kanske amningsnapp kan vara något? Har du provat det? Det kanske blir lättare för henne att hålla ett bra grepp då. Lite krångligare men bättre än att pumpa och ge flaska.

Jag hade inte kunnat amma Tor utan amningsnappen. Numera går det bra utan ibland men behöver den fortfarande för att han ska suga ordentligt tillräckligt länge.

Hur vande du av honom vid nappen? Alva har blivit lite bekväm tror jag. Nu är det hon som inte vill vara utan nappen :p

Grattis! :)

Jag är också på g att köpa sele! Rek att skriva i sjal/seletråden! Man får massa tips!
Tror de finns en sele man kan bära tvillingar i!? Såg iaf något tillbehör till en sele för tvillingar! Kanske vore något för dig?
Själv har jag fått ergo baby och pognae rek eftersom vi är så aktiva.. Så jag ska åka och kolla på dem i butik! :) är
Mest inne på pognaen nu när jag inte sett dem irl.

Kl

Utvecklingen på Olivia skiljer sig ju en hel del från övriga eftersom hon är tidig och inte SÅ tidig som Tor. Hon lyfter ordentligt på huvudet och klarar oftast av att balansera upp det själv men vi brukar vakta för ibland glömmer hon av sig alt om hon är trött och arg så blir de jobbigt. Hon jollrar, ler massor och busar. Hon har rullar runt åt båda hållen men fr rygg till mage var det nig mest flyt ;)
Hon ålar sig inte när hon är vaken, men när hon sover så jagar hon mig i sängen och det är helt sjukt vad hon är rörlig då helg plötslig!

Senast ändrad:

Tack! Jo det finns en som heter weego men den är snordyr och funkar bara upp till 5mån..

Lutar för mig just nu åt en manduca, men måste nog nästan prova först för jag har så spec kroppsform..

BLÖJOR

Vilka blöjor använder ni till era små? Vilka tycker ni är bra?

Har hittills provat libero, pampers, huggies och änglamark. Libero och huggies tycker jag fungerar bäst. .

Ett stort problem dock är att alla blöjor läcker vid benen. Alla är lite för stora samtidigt som prematurblöjorna är för små. Oftast är det bajs men ibland rinner det även ut kiss så han blir helt blöt. Det blir mycket tvätt. Kan bli tre, fyra ombyten per dag O_o .

Funderat på tygblöjor men vet ju inte om passformen är bättre på dem. Och vad gör man med det äckliga bajset? Vill ju inte låta det ligga fullt i blöjan till tvätt

Tips på läckagefria blöjor?

Så söt!

Ang sele så har vi Beco Butterfly (både 1:an och 2:an för säkerhets skull) och vi är väldigt nöjda med den, både sambon och jag som är rätt olika långa bär bra. Han har inte burit Sixten än, men storasyster bar vi jämt och ständigt första året och rätt ofta tills att hon var två, väldigt smidigt med en "ryggsäck" om man skulle ut i skogen och plocka svamp tex och hon kunde passa på att sova lite eller ha en spännande skogstur. Att vi valde Becon framför manduca och ergo var främst för att Becon går att bära i från nyfödd i princip och att det går att sätta i barnet med selen på sig eller typ liggandes på sängen och man kan byta bärare utan att plocka ur barnet. Dessutom tilltalar deras textilier mig mer rent estetiskt.

Vi använder libero i princip bara. Pamperstycker jag känns som lite fuktiga igenom när det är kissat i och så luktar de konstigt. Kissläckaget vid benen beror kanske på att han har sparvben? Det hade Sixten iaf när han föddes och vi hade samma problem, nu när han har tjockat på sig lite har vi knappt några läckage alls. När syster var liten fick vi tipset att sätta snibbarna snett uppåt för att det skulle smita åt bättre.

Koppade lite på eftermiddagen men gav flaska på kvällen. Det gick väldigt bra. Ska definitivt prata med bm om amningsnappar imorgon!

Nu har hon i alla fall ammat, kissat och bajsat!

Håller med Micks om att det är tungt... Fast jag är inte så stor tror jag.
Den jäkla bilden vill inte vrida sig rätt bara :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka