Sv: Vårföräldrar 2013! #5
Blä, kan man få mjölkstockning redan andra dagen? Sitter återigen evigt mycket mjölk och en unge som inte vill dricka... Hon sög på bra när bm var här vid kl 14 och hon menade att när Tabea dricker så så måste jag inte tilläggsfodra.
Men sedan under kvällen ville hon inte mer och jag var tvungen att pumpa ur för att inte spricka. Eftersom hon varken kissat eller bajsat på hela dagen gav jag henne det jag pumpat hur nu i kväll (efter misslyckat amningsförsök) ochdå drog hon i sig ca 30 ml på en gång, så hon var ju hungrig. Har nu följande dilemma:
Jag vill helst inte:
- få ytterligare en gullunge som hamnar försvagad och uttorkad på neo.
- pumpamma ytterligare ett barn
- ge ersättning
- pumpa igång en överproduktion
- få mjölkstockning
Måste definitivt prata med bm om detta imorgon. Lillan har i alla fall kissat nu.
Storebror är hittills helt bedårande. Han ignorerade mig först helt när vi kom hem från sjukhuset (jag har bara varit borta från honom en natt tidigare och det var för ett år sedan när jag också låg på sjukhus). Sedan fick han syn på lillasyster och ropade helt exalterad från sin rutschkana "Bea, Bea!" Sedan rutschade han ner och kom springande. Han aktar noga att vi tar hand om henne ordentligt (=hon ska ha napp och gosedjur hela tiden) och vill helst inte att andra barn kommer för nära, men han ska visa och klappa.
Även jag är förlåten verkar det som.