Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Han ser inte så annorlunda ut än den senaste bilden jag la ut. Vart den nu är någonstans. Tänkte lägga ut ny bild sedan när han blivit av med sonden :)

Skönt att mjölkstockningen verkar vara på bättringsvägen. Den där febern är inte rolig. Man blir ju helt borta. Konstigt att man kan bli så dålig bara av lite stopp i mjölkflödet.

Märkt något att mjölken minskat? Jag har fortfarande inte hämtat mig i produktionen. Hoppas den ökar nu när amningen nästan är igång för fullt.

Smörgåstårta ;) jag trodde att jag skulle vara halvdöd när jag kom hem från BB men det var jag verkligen inte :) snarare tvärt om.

Då menade du vad jag misstänkte (efter en stunds intensivt tankearbete)! ;)

Åh, hoppas jag också får en energikick efter BB! Det behövs kan jag säga, har ju snart inga muskler kvar... :o

Smörgåstårta hade inte varit så dumt. Är JÄTTE hungrig nu. Har en djupt sovande, snarkande bebis på bröstet och sambo har gått och lagt sig. Så verkar inte bli något att äta för mig än på ett tag :mad:

Du når inte att sparka lite på sambo så han vaknar då? :devil:

Nä det droppar och har sig fortfarande och har gjort hela tiden men det droppar från "fel" körtlar antar jag. Det var ju bara ett litet område på ovansidan som var stopp men det är fullt i bröstet i övrigt fortfarande. Nu har jag haft ganska hög produktion från start också så det kanske spelar in ? Det är liksom så att nattetid rinner det till så jävligt att bh:n plaskar på morgonen trots inlägg så jag har gett upp det hoppet och sover på stora, vikta handdukar utan bh i stället :p bh:n blir så kall när den är blöt.

Haha! Känner igen det! Jag har varken muskler eller kondis att skryta med så jag jobbar på med mina promenader ;)

Tyvärr inte. Han ligger i ett annat rum :cautious:

Lyckades lägga ifrån mig bebis och slängde i en tvätt och tänkte äta. Hann inte mer än tanken innan Tor vaknade och var vrålhungrig. Så nu ligger han nöjt och suger och jag har fortfarande inte fått i mig någon mat :meh:

Så typiskt! :cool:
Får hoppar Tor blir mätt snart så du kanske kan smita iväg och äta!

Kl

Ni vet att det finns smöråstårta att köpa färdig va? ;) jag har ätit det två gånger om under de här nio månaderna :)

Nu verkar han mätt och samtidigt har sambo vaknat och ska fixa mat till mig :)

Edit. Eller verkade mätt. Nu startade nästa omgång ...

Trots sömnbrist har jag också lite energikick. Eller så. Jämfört med innan iaf... :angel:
Har redan tappat 13 av de 17 kg jag gick upp (!!!) och det gör väl en del. Det enda som hindrar monsterpromenader är att snittet fortfarande ömmar lite, så vi går 3-4 km åt gången än.

Kommer snart klappa till maken som gnäller över att han är sååå trött. Inatt fick han sova ostört mellan midnatt och 12.00 (!!!!!), med ett kort break mellan 5,00-6,20 när Tova var helt hopplöst gapig och jag var tvungen att få sova lite. Karlelände.

Ja på något konstigt sätt verkar det som att Tor blir hungrig precis när jag ska äta :p . Oftast brukar sambo kunna underhålla honom medan jag äter men är ju svårt när han sover

Alva är mest snuttig hela tiden och dissar nappen så när hon är relativt nyäten brukar jag försöka koppla bort skriken och kasta i mig maten. Det är ju inte lätt för henne att veta att man måste äta för att kunna generera mat.

zews: att du orkar med den där karln... :o

Kl.

Är i färd att bestämma mig för bärsele, får i födelsedagspresent av svärföräldrarna :love:

Kikat på manduca och babybjörn one.. Har ni någon sele?

Har köpt en babylonia tricot slen som borde komma vilken dag som helst med..

Senast ändrad:

Pan: Jag har en Ergobaby som jag var väldigt nöjd med från ca 3 månaders ålder (på barnet alltså).

Här är vårt lilla hjärta:
1368038764.jpg

Vilken liten sötnos! :love:
Visade sambon och han frågade chockat om "hon fått en gris???" - han såg nämligen bara gosedjuret först... :D (som jag nog skulle artbestämma som koala eller?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka