Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

det häftiga i att vara sådär megastor bara en tvillinggravid kan vara

Misströsta inte ;) - jag blev MYCKET större med min trea än vad jag nånsin var med mina tvillingar (födda i vecka 37). så om du ska ha en till så finns chansen.

Kl

Men attans vilse, jag som hann både hoppas och bli orolig.

Här händer det inte heller mycket, men jag har börjat acceptera att faktiskt får gå två veckor till. Jag får försöka roa mig så gott jag kan, sen behöver man ju alltid städa lite, sy lite och kanske baka lite. Vad jag än hittar på så tar det ju sin lilla tid i rullen eller staplande, samt att kondisen verkar vara nere på noll...

Sambon kommer att vara hemma till efter jul till att börja med så ser vi hur mycket dagar som finns kvar sen osv.

hinner inte skriva så mycket längre men här är en bild på Charlie

image-737075.jpeg

och här ligger han i min älskade sjal. solvind jag läste i sjaltråden att dutycker det är för krångligt,med sjal men efter ett par gånger går det väldigt snabbt att knyta. jag tycker sjalen är bättre än någon sele, speciellt i början. efter ett par månader funkar sele lika bra.

image-748787.jpeg

Iom att jag helammar så är ju det enda min karl kan stå till tjänst med hushållsarbete och blöjbyten, typ. Det känns inte helt rätt att begära att han gör alla tråksysslor så det blev mycket dötid för honom :p jag tror att båda mår bättre av att han har nåt vettigt att syssla med på dagarna faktiskt. Han för att han ska få stimulans och jag för att jag ska falla in i vardagslunken igen :p

Ajdå, snusa katthår låter inte riktigt lika mysigt som att snusa bebis. Håller tummarna för dig inatt!

Min man har nu varit tillbaka på jobbet i två veckor. Det är lite lurigt att sysselsätta/hålla ordning på storebror i kombination med amning. Och det känns jobbigt att behöva säga åt honom att vänta så ofta. Vill ju ha mycket tid för honom också :( måste ofta amma när han ska gå och lägga sig, så jag saknar att ligga och gosa med honom i sängen också... Fast ibland passar det.

Vindvissla, vilket härligt kort på Charlie!

*kl*

Fick ordning på det något så när med hjälp av varm dusch, handmjölkning, ibuprofen och bedövningskräm... Har inte ammat något sedan i går kväll i och för sig. Lillskruttan dricker så girigt ur flaskan så hon verkar vara hungrig den stackaren.

Min man tycker att vi ska pumpamma istället. Han gillade visst inte att hans fru grät och skrek av smärta på natten och flickebarnet inte hade något att äta. :crazy:

Vi får se, så länge han är hemma går det ju bra, men jag tänker inte pumpa fullt och vara ensam hemma med två små barn. Det var ju stressigt med bara en bebis!

Tror du inte att det går bättre när du faller in i det med att pumpamma? Jag skulle ge det en chans om jag inte får igång det hela. Du kan ju alltid göra båda delarna så att säga. Produktionen minskar ju dessutom successivt under den första månaden så det kanske går att få ihop det med enbart amning snart med lite flyt och envis bebis.

Tillbaka från bm.
Inte hänt jättemycket på öppningsfronten, ca 0.5 öppen fortfarande. Dock, så var allt väldigt mjukt nu, jämfört med innan. Så det har ju hänt grejor även om jag inte öppnat mig mer...

Hinnsvepning är gjord, redan påväg till bilen så kände jag av den mer än vad jag gjorde av den förra. Betydligt kraftigare sd, ingen som gjorde ont, men ändå en rejäl.
Flertalet rejäla sammandragningar även nu här hemma, samt att jag är betydligt mer öm i bäckenet än vad jag varit de andra dagarna.

Ska bara låta lunchen smälta lite, sen ska jag fortsätta med storstädningen här hemma. Idag står det på schemat att jag ska hänga upp nya gardinen i köket, samt tvätta fönstret jag kladdat ner där :p
Efter det kommer storstädning av sovrummet (och hänga tvätt :yuck:) och då tänkte ja faktiskt sätta upp spjälsängen med :D

Vi får se vad energin räcker till, jäkligt trött idag med. Men samtidigt vill jag ju vara uppe och röra mig på något sätt, det verkar trots allt vara det enda alla bm är överens om att det kan hjälpa till att underlätta/snabba på förlossningen...

Och tillägg:

Jättesöta bilder på alla era bebisar. :love: Ni vet verkligen hur ni ska göra för att plåga oss sista stackare haha :D :p

Jag läste i allt mitt googlande att en BM sa åt en tjej att gå hem och ha sex med sin karl efter hinnsvepning #2, då blev det fart på det hela så det är väl bara att du färdknäpper som attan idag ;)

Oj vad jag har tjatat om färdknäppar här hemma men det går inte ser ni - karln är nämligen TRÖTT och har ONT I RYGGEN!
Nu lägger han trall på balkongen.

Jädra gnällspik. :meh: :cool:

Intressant, jag upplever inte att nätet i pampers fastnar i rumpan och tycker att det är kanonbra då det mesta av bajset hamnar under nätet (=mindre kladd närmast huden). Sen är Alva lite rund också så det är möjligt att den sitter bättre på henne pga det. Det stora med libero tror jag var att det blev väldigt tight runt låren så man klämde henne för att den skulle sitta kvar runt magen.

Känns det som att det finns mjölk i bröstet men att det inte "får fart"? Han kanske behöver hjälp på traven att få igång den. Håller dock med om att flaska är sååå mycket enklare. Jag skulle gärna flaskmata dagtid och amma nattetid av bekvämlighetsskäl. Vi har ju diskmaskin så disken är inga större problem om man har tillräckligt med flaskor.

Jag tänkte väl att det där nätet inte kunde fastna på alla. Då skulle ju ingen vilja använda de blöjorna :p . Vi fick dra loss blöjorna.

Kändes inte som att det fanns så mycket mjölk. Men den kom igång i morse igen. Fast nu ammar jag igen och Tor är inte nöjd med det som finns. Så det blir att komplettera med flaska denna gång. Verkar som att det tar en väldig tid att fyllas på mjölk när jag ha pumpat.

Kan tyvärr inte iom min vestibulit. Här har inte blivt något sexande sedan mina slemhinnor svullnade i vecka 15-20 eller något sånt :eek:
Annars hade det varit första delen att checka av på listan om hur man sätter igång en förlossning :D

Nu är köket iordning i varje fall. Diskmaskin tömd och ifylld, gardin struken och uppsatt och fönstret tvättat.
Resultat: Ömmande bäcken och ett rejält tryck neråt. Lite sammandragningar av kraftigare slaget, men inget som kan sägas göra ont. :cool:

Liten paus sen fortsätter jag till sovrummet och hänga tvätt :wtf: (finns det något tråkigare?)

Oj vad jag har tjatat om färdknäppar här hemma men det går inte ser ni - karln är nämligen TRÖTT och har ONT I RYGGEN!
Nu lägger han trall på balkongen.

Jädra gnällspik. :meh: :cool:
Du får väl lite fint hoppa på honom? :D Inte ditt fel att du råkar ta på lite ställen så att vissa kroppsdelar vaknar lite till liv :angel: :D

hua, jag lider med dig med amningen!
jag hade/har samma problem och för mig började det med att jag inte alls tänkte på tekniken utan bara lät Viktor tutta bäst han ville. Mycket osmart :banghead:
Natt nr två satt han bokstavligen fast i mina bröst och blåsor och sår var ett faktum. Efter en veckas smärta (ffa i början av amning) började det lätta men det såg fan ut som att bröstvårtorna skulle ramla av ett tag.
Nu är han snart två veckor och bästa tutten är nu läkt och den andra är sisådär.

Men jag har varit med om det här en gång förut och härdar man bara ut första tiden så blir det bra :) i början finns inget mysigt med att amma utan det kommer först när brösten är härdade, tycker jag.

Hoppas du hittar något som passar dig och bebisen! :)

Just det, du hade ju sånt med. Du kanske kan be karln runka i en skål och bara.. Tippa över när han är klar? :D :angel:

Micks: hm, min karl ledsnade till slut på att det aldrig kom igång så när jg lite halvt på skämt berättade om färdknäppens "effektivitet" nappade han och ville ha lite "taktiskt sex" oftare än vad jag var van vid.

och Vilse:

Den här jäkeln spiller ut alla prostaglandiner i duschen istället! Jag undrar nästan hur det blev barn från början? :D
Jag tror faktiskt att han kanske inte är så sugen på sex när bebis liksom "är med" men att han inte vågar säga det. Eller så är han bara lat. :devil:

Vad glad han ser ut. Och din sjal har verkligen härliga färger :) .

Verkar inte bli riktigt bra hur mycket jag än försöker med min sjal. Blir antingen för löst eller för hårt. Gissar att det jag tycker är är hårt egentligen är lagom. Men det ska ju vara bekvämt också. Blir dessutom ännu mer spänt när man sätter sig ner. Men kommer väl fortsätta försöka ett tag till som komplement till selen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka