Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Ja men dåså. I morron smäller det. Inskolning för lillan samt storebror på stora avdelningen..
Nervös och vill verkligen inte.. Speciellt eftersom jag inte fått jobb än..

Tänk positivt, barnen kommer säkert älska det! Antar att det är 15h/vecka som gäller för er också. Det tycker jag är alldeles lagom! Skolade in min stora när jag var arbetslös och det kommer bli samma för lillebror. Vill att dom ska få en mjukstart och inte börja med typ 8h varje dag.

Fast det känns så klart i mitt hjärta också att min lilla bebis ska börja... Fast jag vet att han kommer gilla det.

Vi vet redan att lillan hatar dagis. Hon grät konstant när vi lämnade och hämtade lilleman. Dom planerade in 3 veckors inskolning direkt. Sonen börjar på nya dagiset och han längtar som en tok iaf :)

Usch det lät inte kul. Men det kan ju ändra sig! Hon kanske hittar någon fröken hon gillar eller någon speciell kompis. Kommer ihåg att storebror hängde efter en flicka när han var liten, dom lekte ju inte direkt men gillade varandra ändå.

Men vissa barn har svårare för dagis än andra, skönt att det redan är bestämt med tre veckors inskolning. Ett stort plus är att du inte behöver känna dig stressad över att du ska börja jobba!

Lycka till imorgon!

Om två veckor börjar hennes kompis på samma dagis. Så då blir det nog lite roligare. Sen vet jag redan att hon gillar en fröken jag känner privat. Så förhoppningsvis hittar hon trygghet där.
Lite galen tajming att jag börjat vänja bort nappen men så blev det. Hon får ha sin mimmi-nalle och filt som tröst där jobbiga stunder.
Samtidigt ville jag att hon skulle sluta med tutten innan dagis. Sonen va lika stor när han slutade och gick då redan på dagis. Förknarna då va mkt skeptisk till att han fick sluta. Det va väl ett bra sätt att få tyst på ungarna.

Hoppas hon snart kommer känna trygghet och glädje på förskolan! Förstår att det inte känns bra i hjärtat med ledsen tös :( Usch... Skönt med 3 veckor inskolning då, håller tummarna för att lillan sedan kommer att gilla sin förskola så du kan få slappna av i visshet om att båda barnen har det bra.

Vår lille har aldrig velat ta napp (jo, en dryg månad som 2-månaders, sen ville han aldrig mer...), och jag funderade på alternativa trygghetsgrejer till förskolan, men han har ingen direkt gosegrej hemma heller. Några snuttefiltar ligger i sängen, men ingen som är någon favorit eller något han bär runt på utan de ligger enbart i sängen. Tog med en av dem till förskolan ändå att använda vid behov men han verkar ty sig till pedagogerna istället om han vill ha lite närhet.

Vi har underbara pedagoger på vår förskola, det känns verkligen bra nu när våra föräldrahjärtan sörjer över att båda barnen nu är så stora att tiden hemma är förbi...

A har inte heller använt varken napp, tumme eller någon typ av snutte tidigare, men som över en natt nu för ca 1 månad sen så började han med napp (Babynova) och bestämde att ett lakan som han har skulle vara snuttefiltO_o, det gäller att hänga med i svängarna känner jag....
Det måste ändå kännas skönt att er kille hellre tyr sig till pedagogerna än annat tycker jag...

kl
Idag var andra dagen på inskolningen. Han var inte lika blyg idag, och ville heller inte gå hem när det var dags. Känns som om det kan funka med dagis iaf:). Pedagogerna verkar vara bra och de tar det väldigt lugnt med inskolningen, vilket passar A utmärkt.

//Qbaby

Lillan har fått en väldigt härlig pedagog på dagis. Hon har lila/rosa och svart hår. Lillan gillar henne väldigt mycket. Jag sitter och gömmer mej i en soffa mestadels. Hon kommer ibland och letar efter mej men sen springer hon iväg igen.
Hon älskar att vara ute så det har dom varit idag. Känns mkt bättre nu. Även om lillan fortfarande måste ha koll att jag är kvar.
Sonen älskar sin nya avdelning men sa att han ville gärna till sin gamla. Men om nån vecka så ska hans kompisar börja så då blir det nog roligare.

Och håll tummarna för på onsdag ska jag på återintervju om ett jobb jag sökt. Hoppas innerligt att jag får det..

Vi har försökt med snutte, storebrors gamla, i typ ett år. Men plötsligt en dag så visade han intresse för storebrors(såklart!) lilla Bukowski kanin. Så nu har han den när han sover. Napp har han aldrig gillat. Känns lite skönt att han har hittat en snutte innan dagisstarten.

+ lady_mikeSkönt att inskolningen börjar bra!

kl

Nu har magen ballat ur på min kille:( Ca en veckas halvförstoppning (bajsade bara en gång dag, gick trögt) Söndags: Först "förstoppningsbajs" sen diarré, natten var helt fruktansvärd med skrik, fortsatt diarré men kom en vanlig korv innan det kom massa svart diarré. Kom tre sådana sen vanligt diarrébajs igen (var inne till vc, skulle avvakta om han inte fick ont igen).
Blev trögt igen tisdag+onsdag (bajs onsdag kväll). Nu var det diarré igen och då har han varit orolig inatt:(

Som om jag behöver mer och oroa mig över...

Det måste ändå kännas skönt att er kille hellre tyr sig till pedagogerna än annat tycker jag...

kl
Idag var andra dagen på inskolningen. Han var inte lika blyg idag, och ville heller inte gå hem när det var dags. Känns som om det kan funka med dagis iaf:). Pedagogerna verkar vara bra och de tar det väldigt lugnt med inskolningen, vilket passar A utmärkt.

//Qbaby

Ja, superskönt! Jag blev verkligen glad när hans ansvarspedagog med glädje berättade att hon nästan kände sig fascinerad över hur snabbt han tytt sig till dem, otroligt skönt att veta.

Hoppas inskolningen fortsätter lika bra för A som den verkat göra hittills :up:

Men fy vad jobbigt!! Låter verkligen tufft för er alla :( Har du bra kontakt med er BVC-sköterska så du kan ringa dit? Annars hade jag nog ringt och hört med sjukvårdsupplysningen tror jag...eftersom det hållt på så pass länge.

Usch stackars liten! Mitt värsta minne med storebror är när vi fick åka till akuten(helg inget annat öppet) och dom sprutade in Klux i stjärten mot förstoppning. Vi blev tvungna att hålla fast ett gallskrikande barn:( Fick ge en omgång till hemma dagen efter, mutade med allt vi kunde komma på...

Har han fått medicin eller trodde dom att det skulle gå över av sig själv? Hoppas han mår bättre snart! Annars är katrinplommon och kiwi bra mot tröga magar, men det vet du säkert redan.

Nej, vi sov förbi telefon tiden till bvc idag... Men har pratat med 1177 iallafall (som sa ring till bvc...)

Diana: Han har inte fått någon medicin, är ju blandat med diarré nu. Men nu har det inte varit något i blöjan på några timmar så är väl trögt igen...

Kom en vanlig bajs på kvällen (första på över en vecka) men han fick utslag under näsan istället.

....
Jäkla barn

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar