Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Första veckan på föris för lillen. Han är rätt blyg och tar inte gärna spontant kontakt med andra vuxna, speciellt inte kvinnor. Män som oftast bara tar det lugnt och inte pratar med honom brukar han i regel själv börja interagera med så småningom.

Men det har gått jättebra, i går var barnen ute själva när föräldrarna satt i fikarummet och det hade gått super, en av pedagogerna hade till och med fått bära honom.

Känns som att det kommer att gå bra det här :)

Han tycker att det är så roligt med andra barn, i sommar har han knappt fått träffa några andra småttingar då vi inte har några i släkten samt att våra vänners barn börjar bli tonåringar. Det lugnar mitt mammahjärta lite att se hur kul han tycker det faktiskt är.

*kl
Idag lämnade jag lillan på dagis för första gången i ca 15 minuter. Hade precis lämnat sonen på sin förskola och gått med lillan till sin. Då ringer min svåger och ville låna min son några timmar. Så då lämnade jag henne och hämtade sonen och skickade iväg honom till svågern som va utanför och väntade.
Det gick kanon. Lillan reagerade inte det minsta. Hon sa knappt hej när jag kom tillbaka:p

Kom en vanlig bajs på kvällen (första på över en vecka) men han fick utslag under näsan istället.

....
Jäkla barn

Det låter som att det är något han reagerar på. Allergi mot mat, växter, djur (rimligtvis någon mat gissar jag på)?
Har det hänt något som han blivit stressad över ?

Jo, känner också att de borde vara allergi, mat antagligen. Kan inte komma på något mer än att det är jobbigt så fort mamma går utanför dörren som borde stressat honom.
Men får höra vad bvc har att säga på måndag, verkar inte vara någon där idag.

*KL*

Idag var vi på första inskolningsdagen på dagis och det gick jättebra :) Josefin gick rätt in, stannade och kollade vad det var för människor där, fick syn på leksakerna, sa "däääär" och så var hon igång och lekte sen ;)

Bra start på inskolningen:) Hoppas det fortsätter gå lika bra!

*KL*
Kethets: hur är det med din lille? Har ni fått någon läkartid?

Min lilla har blivit lite jobbig inomhus, han ser tusen olika saker som han ska ha. Brorsans tuschpennor, ketchupflaskan osv... Suck! Missnöjd typ hela tiden, pekar, gnäller och klättrar efter det han vill ha. Tar man bort något från honom så blir han skitarg! Är man ute så är han så glad! Knasiga unge:love:

Nej, ingen läkartid. Men magen har bättrat sig, nu återstår bara om det håller sig så här

kl
Jävlar vilken fas det är nu, vilken ilska! Vilken sorg! Inskolningen börjar imorgon men har redan bestämt att det kommer ta längre tid än de tre dagarna som de ville ha. Han är inte sig själv just nu och jag behöver inte lämna 4tim/dag än på två veckor så vi börjar lugnt.

Här har vi föräldraaktiv inskolning och det är på en vecka. (sista dagen lämnar man). För oss har det gått super. Men jag tycker det är sjukt jobbigt att lämna. :crazy:

Ja, i vanliga fall är det tre dagar.
Men vi drar ut på det, idag var vi där lite över en timme och det gick bra :)

Svarar båda :)

Vi har också föräldraaktiv inskolning fast i två veckor, varje dag 9-11.30, känns jättebra :) Jag har varit med två dagar nu sen sköter min man resten eftersom han är föräldraledig två veckor till.

*kl

Här har inskolningen gått fantastiskt. Första gången jag lämnade henne blev hon tårögd men sa inget. Dom andra dagarna har hon vinkat glatt och väntat på vad pedagogen ska hitta på.
Nu är sambon där på besök med lillan. Mest så de skulle få träffa honom. Men vi bor i ett så litet samhälle så de flesta vet redan vem han är.

Jag fick oxå jobbet jag sökte. Som personlig ass. Mamman som är arbetsledare gillade mej skarpt. Men det känns inte så jobbigt med tiderna. För det första är det inte klart på hur många procent jobbet ska vara på. Någonstans mellan 60-100%. Det är ganska långa pass så det blir färre dagar. Men då det är en bit att åka oxå så får helt enkelt min mamma, bonusmamma, pappa, svärmor turas om att hämta barnen på dagis dom dagarna. Är det måndag/fredag så får sambon ta pappaledigt nån dag då och då.
Sen arbetsledaren anser att jag som mamma måste se efter mina barn i första hand om vill gärna slå knut på sej själv för att mina barn ska ha det bra och inte vara på dagis 10 timmar om dagen. Hon är mkt villig att pussla med ändra för att det ska funka för mej och mina barn.
Jag va så glad igår att jag nästan grät. :bump:

Tack :) Det känns jättebra. Men nervöst.. Jag har inte jobbat på rätt många år utöver några få ströturer på sommaren..:D

*KL*

Inskolningen går jättebra! Är inne på andra veckan nu och på måndag för min man jobba igen så då är det skarpt läge :) Idag lämnades hon för första gången själv och hon hade bara vinkat och flinat åt sin pappa när han skulle gå, så det var inga problem :)

Vad kul att det gått bra :) Känns så bra när de trivs :)
Jag börjar på fredag så mina skulle börja på dagis på riktigt nästa vecka. Men sambon hade för mkt semester kvar så han är ledig nästa vecka.

*KL*

Imorgon är det dags för första inskolningsdagen! Han kommer nog få jättekul, iaf när jag är med...

Just nu är han inne i en skrikperiod. Får han inte som han vill då skriker han högt! En underbar fas:)

Lycka till med inskolningen!

Kl
I fredags blev Axel officiellt inskolad på dagis, idag har vi första VAB dagen... Feber och lite snorig.

//Qbaby

Tack! Tyvärr så blir inskolningen inställd, har en liten snorig och varm kille här hemma. Storebror är också hemma en extra vecka eftersom han med är förkyld.Trodde dock att lillebror skulle klara sig. Bra början på hösten...:banghead:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar