Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Men va kul! Grattis!!! :D Blir ganska precis 2 år mellan dom då.

Är bäbissjuk jag också men har inte lust att ställa av hästen riktigt än för det går så jäkla bra för oss nu :angel: :D Nej men han är ingen unghäst längre så jag kommer nog rida lugnt så länge jag orkar och känner att det är okej den dagen jag blir gravid igen. Men runt och efter förlossningen blir han ju still om jag inte får andra problem tidigare då. Har som tur är en man som kan tänka sig att motionera honom lite. Hade det oförskämt lätt med Josefin och red mina gamla häst till v 30 då BM satte stopp :P Men som sagt, ingen ny bäbis riktigt än, men 3 år mellan är rätt lagomt tycker vi ;)

Annars har vi det bara bra i höstmörkret! Josefin trivs ypperligt på sitt dagis och har fått en favoritfröken :) Hon har knappt tid att vinka hejdå till mig på morgonen så jag åker till jobbet med gott samvete.

Åh vad roligt, grattis! :)

Jag skulle också vilja att dottern får ett syskon. Men det känns som att jag äntligen börjat landa lite i livet nu, depressionen är under kontroll, vi börjar komma in i huset, utbildningen rullar på. .. osv. Behöver andas ut lite :) , att köra en till vända med graviditet, förlossning och depression är inget jag har lust med. Det tog så jävla hårt på mig.

Men samtidigt vill jag inte ha för många år emellan barnen.. dilemma :)

Annars går det bra, vi har precis skolat in dottern :)
Tre dagar där någon av föräldrarna var med hela dagen och sen fick hon vara själv en halvdag.
Förra veckan var hon själv på dagis hela veckan och den här veckan blir det tre dagar. Vi kör 8-15, det var tider som passade henne bäst med hennes rutiner.
Hon trivs så jäkla bra, dagisfröknarna säger att det är som att hon gått där jämt. Inte en tår ännu :)
Väntar på bakslag men det är otroligt skönt att det gått så smidigt hittills :)

KL
Hur går det för alla där ute i höstmörkret?

Sedan några veckor tillbaka lämnar vi på dagis utan gråt. Det är så skönt att slippa åka därifrån med en klump i halsen efter man lämnat. Han trivs riktigt bra på sitt dagis. Det har varit en del sjukdom, förkylningar och någon släng av magsjuka men i övrigt går allt bra.
I mars så blir förhoppningsvis Axel storebror:). På RUL såg det ut som en till pojke. BF är 8/3 2014. Nu gäller det bara att komma tillbaka till auroran så fort som möjligt så att jag kan bearbeta förlossningen och strukturera upp för den nya.... Hur f-n ska man våga igen:nailbiting:?

//Qbaby

Men å! Stort grattis! :bump: Bra plan med auroran, lycka till med repandet av mod!

Här rullar det på i vanlig ordning. Vi jobbar 80 resp 85% och Alvar och Vera är på dagis i snitt 15h i veckan. V grät en del i början precis vid lämningen, men därefter så har det gått riktigt bra. Storebror är enormt viktig för henne, hans namn är det första hon säger när hon vaknar och på dagis har hon ständig spaning efter honom och hon skilja ut hans röst bland 100 andra ungar som cyklar förbi utanför fönstret på hennes avdelning :)

Hon pratar och förstår mycket och det är bra fart i henne. Favoritleken för stunden är att skrika HAJAR! HAJAR!! SPRING SPRIIIING! och sedan springer hon och brorsan runt runt mellan kök-hall-vardagsrum. Djur är annars fortfarande det hon brinner mest för och idolen är Pippi Långstrump (Pippilång)...

Vidare så äter hon mycket, gärna och ofta. I första hand sås om hon får välja, men allt går ner. Vi har väntat på att hon skulle slå om och bli kräsen som storebror blev när han var 18 månader, men än så länge så ser vi inga tendenser till detta.

Hur går det på matfronten för små?

beatles_zpsf9eee6c3.jpg

Grattis!! Vad roligt! Bra att bearbeta förlossningen. Min andra förlossning var så mycket lättare än det första, förhoppningsvis blir det så för dig också:)

KL.

Hur är era små i humöret? Lillebror har alltid varit en glad unge som mest har hängt med. Nu har han en riktig egen vilja! Är så envis och blir jättearg om det inte blir som han vill! Ofta är det svårt att hålla sig för skratt:)

Annars sover han bra, äter allt ut fikabröd och godis. Pratar hela tiden, härmar allt! Så gulligt när storebror sitter och pratar så hör man den lilla som härmar.

Dagis går jättebra, går fortfarande 15 h/vecka.

Jag är så imponerad över hur bra dottern tagit dagisstarten. Det är så otroligt skönt för mitt oroliga mammahjärta att hon trivs så bra.

Idag hann jag precis få en kram innan hon stack och hejdå-vinkningen var en liten rörelse med handen när hon sprang in till de andra.

Det känns som sagt jättebra, men samtidigt lite snopet också. Okej att hon är nöjd avskedsritualen, men JAG DÅ :p Det är ingen som tänker på stackars mamman som önskat mera kramar och pussar :D

Haha! Man kan ju inte få allt!

Från början storgrät A när vi lämnade honom på dagis, DET är inte roligt och gör otroligt ont i mammahjärtat. Nu vinkar han hejdå och springer in och leker med de andra små. Sån skön känsla när man går därifrån. Däremot är det svårt att få honom därifrån på eftermiddagen när vi hämtar, men det tar jag som ett gott tecken! Han gillar dagis helt enkelt. Vi är supernöjda med dagiset och fröknarna som jobbar.:D.

//Qbaby

Sån skön känsla när man går därifrån.

Det är så det ska vara! :)

Idag fick jag hämta på dagis tidigare eftersom hon kräkts.
Sen körde vi en kräkning i kvarten fram till sju. Usch vad ont det gjorde i mig när hon började hulka och sen började storgråta innan kräkningarna satte igång.
Blä för magsjuka!

Men stackars liten! :(
Vi har, peppar peppar, klarat oss från magsjukan så Josefin har aldrig haft det och hoppas hon slipper! Men nu är hon inne på ännu en omgång med förkylning. Hostar som en dåre :(

FY!!! Bara ordet magsjuka gör att jag blir stressad och får ont i magen:crazy:.
A har haft två magsjukor, en i maj och en för ett par veckor sedan. I maj blev vi inlagda på barnakuten 3 ggr.
Börja så tidigt som möjligt att ge henne vätskeersättning, 1 tsk var 5:e minut. Vi började i tid vid andra magsjukan och klarade oss undan bra då. Vi fick annars tips av en läkare på barnakuten att om de ratar vätskeersättning så kan man ge dem utspädd saft och salta kex, då får de i sig både salt och socker.

Hoppas hon kryar på sig snarast!!!
//Qbaby

Hoppas hon kryar på sig snarast!!!
//Qbaby

+ FengurLaugar

Tack, jo då hon repade sig väldigt snabbt som tur var :)

Vi måste fått en lightversion av magsjuka. Hon kräktes första gången runt 14.30 på dagis. Sen ca 15.00 hemma och sen rullade det som sagt på fram tills ungefär 19.00
Då åt hon lite lax och nudlar på eget bevåg och drack vatten. Kräktes upp nudlarna en stund senare men troligen blev laxen och vattnet kvar i magen. Somnade.
Vaknade någon timme senare och drack vatten och en dl välling. Somnade.
Var vaken mellan 02-04 och åt lite mer välling och drack mycket vatten. Bajsade en riktigt blöt bajsblöja.
Inget mer kräk alls.
Vaknade 08, pigg och glad. Vi var ut en timme och då var hon pigg. Åt bra med lunch. Dock lite tröttare än vanligt men tacka fan för det.

Så hon kräktes en hel massa mellan 14-19 sen har hon inte kräkts något mer. Är det vanligt med så korta magsjukeslängar?

Men alltså nej. Dottern kräktes igen igår kväll och fick sen hög feber.
vid fyra inatt var det min tur :yuck:

men hon verkar må bättre iaf :)

Ursch och fy! Krya på er!!

Kan det inte varit så att det bara var ett litet bakslag, att det var något hon ätit under dagen som magen tyckte var lite för mycket? Så var det för oss sist... Tydligen kan helt ris och kokt kyckling vara för mycket för en magsjuk mage som sonen fick...

//Qbaby

Jag har också funderat i de tankegångarna. Hon har varit knepig i magen i en vecka så det kan ju ha varit mer känsligt och mottagligt för någon bakterie :-)

*kl

Idag kom paniken hos mej.. Lillan hade en del blod i avföringen. Mer än vad det brukade vara för nåt år sen...
Ringde rådgivningen som kontaktade barn-avd. Läkaren där sa att de inte gör nåt under helgen men jag ska ringa i morron. Det finns massor med saker som kan orsaka blod i avföringen men då detta varit ett så stort problem här finns det risk att dom måste söva henne och gå in bakvägen för att ta reda på vad som är fel:(.
Lite hoppas jag på det då jag får panik över tanken på att det hela ska börja om igen... Men samtidigt vill jag inte att hon ska genomgå den undersökningen:arghh:

Usch stackars din lilla! Ska det aldrig bli bra? Hoppas det ordnar sig på bästa sätt!

KL
Den här veckan är det mycket att fixa, på lördag fyller min stora 5 år och lillebror blir 1 1/2 år! Vi kommer ha två släktkalas och lite senare ett barnkalas. Kommer bli fullt upp! Inte nog med det, den 20 åker jag, barnen och mormor till Gran Canaria i en vecka. Så nu håller jag på att ta fram sommarkläderna igen... Det var inte så lätt att hitta sandaler i affärerna nu:)

För att göra det hela lite lättare(?) så har jag såklart blivit tokförkyld nu! Hoppas barnen klarar sig.

Om det är någon som har bra tips på hur man ska klara av flygresan med den lilla?

Angående magsjuka:
Hittills har vi klarat oss! Storebror har aldrig haft det...än. Mina barn kommer vara lediga hela januari från förskolan, först jullov och sen Thailand. Egentligen hinner de gå några dagar innan vi reser men jag vill inte att de ska bli sjuka. Så jag hoppas vi klarar oss!

Krya på er alla som är sjuka!

*KL*

Idag fyller Josefin 1,5 år! :) Jisses vad tiden går fort och vad mycket som hänt på ett halvår! Kollade på bilder från hennes 1 årskalas igår :P

Hon blev förkyld i början av förra veckan men det är redan mycket bättre så det verkar inte vara av den dryga sorten som sist! Så hon är på dagis idag, pigg och glad :)

Nej men åh :(
Jag hoppas verkligen att det löser sig och går bra!

Är hon sådär hård i magen igen som hon var förut?

Diana. Åh vad kul att åka utomlands! Blir liiite avundsjuk, sol och värme och semester, underbart! :d

Hon är hård men inte alls som förut. Då va det som stenar och stora som tennisbollar.
Hon har inte heller varit ledsen. Ska iväg och hämta ut medicin nu så ska vi till doktorn på torsdag.
Hon har sovit sämre en tid och gråtit mycket. Men på dagarna är hon som vilket busfrö som helst..

Vi har ju haft det så bra så länge nu....:(

:( så kämpigt för er

Här är det totalt tvärtom. Alldeles för löst. Sen har hon ätit dåligt två veckor och magen har inte riktigt varit bra.
Hon var asjobbig att lägga igår kväll... somnade inte förrän 22.15. Upp vid sju, till dagis. Jag kände att något inte var riktigt ok så jag tog tempen men bara 36.6 så iväg till dagis.

Hämtar vid 15. Då hade hon cyklat in i ett staket och fått en smäll i pannan och var alldeles röd.
Trött tjej, trodde det berodde på att hon sovit så lite.
Ville inte äta.
Tempade igen vid 19 och nu hade hon nästan 39 grader. Skruttan ... Usch, har så dåligt samvete att jag inte lyssnade på magkänslan och låtit henne stanna hemma idag. Det hade varit bäst för henne att inte gått till dagis alls idag.

Så nu blir det inte dagis förrän allt känns topp.. Vi måste få ordning på stackars lilla magen igen

Något lugnare nu. Det har slutat blöda. Hon har troligast extremt känsliga slemhinnor i tarmarna. Hon ska träffa en läkare i morron. Dom kommer troligen inte göra någon undersökning då jag misstänker att dom har rätt i det med slemhinnan. Blodet som kom i måndags va så ljust så allt tyder att såret är endast några cm in. Hon har inte ont och har inte gråtit alls över detta. Medicinen har gett omedelbar verkan då hennes avföring är rinnande:o

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar