Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Surt! Annars brukarförkylningar mm komma som ett brev på posten ca 1 vecka efter första dagen.
Hoppas liten kryar på sej fort så ni kan börja snart :)

Lånar min knapp.

Idag blev det tuffa tag... Dottern ville inte att mamma skulle lämna henne idag.. Jag tänkte stanna men pedagogen sa att när jag börjar jobba kommer vi inte kunna ha den lyxen. Så det är lika bra att vänja in henne nu när dagarna är korta att mamma lämnar och åker. Så jag fick lämna över mitt gråtande barn och gå:(
Men då jag glömde galonkläderna i bilen så gick jag in igen efter ca 1 minut för att lägga dem på hyllan och då tjoade lillan glatt med de andra barnen.:) Så jag åkte med ett lättat hjärta iaf. Njöt av att ha hela två timmar själv hemma och njuta av mitt kaffe och lugnet hemma. Blev inte mycket gjort då jag anar lite feber och är tung i huvudet. Men skönt iaf att lämna bort mina två trotsiga och busiga barn och få rå om mej själv.. (hu vad jag kände mej hemsk när jag skrev det)..:nailbiting:

Åh, men va skönt att du kunde ta det lungt och rå om dig själv!! :) Själv terapistädade jag hela huset första dagen prinsen var själv några timmar på dagis.... Inget njuta här inte....:o

//Qbaby

Vi har lyxen att hallen är i ett stängt rum så man kan stå och lyssna:)
Vi har lämnat två gånger, imorgon blir det vanliga tider första gången (8-13)

Ha ha, Ja lillan går ju sin tredje vecka nu så nog kan jag slappna av. Sista inskolningsdagen i morron. Nästa vecka blir de hemma med pappan och jag jobbar. Sen börjar allvaret.

Nu verkar dom inte sjuka alls. Världens kortaste förkylning? Fast det kommer väl snart en ny...

Den lilla är typ överallt, drar ut grejer ur lådor, klättrar upp och står på stolar, upp på bordet osv. Blir galen ibland! Tur att han är lättare ute, där roar han sig med att äta bär!

Nu älskar han sin gosekanin! Blir glad när han ser den och kan ibland be om den, diin diin säger han.
Idag när vi gick in och skulle äta lunch så sa jag att vi skulle äta pannkaka då gick runt och ropade kaka!

Det är så kul med alla ord som kommer:love:

Knepiga baciller. Mina har haft nåt snabbt dom oxå. Mina lilla har oxå gosedjur som hon älskar. Hon kan inte sova utan dem. 3-4 ska det va + snuttefilt. Och språket är så härligt att höra utvecklas. Lillan har massor med ord och det kommer nya varje dag:)

Jag tyckte lillan va besvärlig med att klättra och stå högt och på allt. Storebror va snäppet värre dock.
Men igår träffade jag en väns dotter som är 12 dagar yngre än min tjej. Jag har aldrig mött ett sådant vilt barn:eek:. Hon va överallt, hela tiden, ramlade typ 100 gånger ordentligt men sa inte ett ljud. Min lilla hade inte klarat en bråkdel av de smällarna.
Hon hämtade saker KONSTANT att använda till att klättra upp på. Hon rev mor och far i håret, sparkade och sprattlade så mkt när de bar henne så hon titt som tätt gav sin far kickar på juvelerna, mamman hade blåöga då hon nockat henne med bakskallen.:nailbiting:. Typ när de bar ner henne från lobryggan eller från något annat olämpligt.
Jag bara gapade när jag va där. Sötare än sötast men hjälp vad magsår jag skulle få. Jag som är lite av en hönsmamma...:o

Jag har då väldigt lugna barn som brås på sin far. Den lilla tjejen jag träffade igår va typ som mej i den åldern:D

Sådär ja.. Då va mammaledigheten slut:nailbiting:. Idag va jag på mitt nya jobb. Jag fick då köra ponny runt en travbana. Nån som kan gissa om jag gillade min första dag??:D:D

Grattis till jobbet! Vad härligt!! :up::bump:

Idag har jag och "lillen" varit på 18-månaderskontroll. Lillen är allt annat än liten - 13,3kg och 87,5cm :p Inte konstigt att han känns tung att bära runt på...Jösses, vad de växer!

Han satte in hela charmoffensiven och var som en enda stor sol, trots att han blev vaccinerad :love: Nu är det bara att hoppas att han inte får några biverkningar av vaccinet.

Vår lille börjar nu vara en riktig dagiskille, dock sover han lite för lite på dagis, han är för nyfiken. Sover bara en halvtimma-timma vilket är för lite honom. Detta gör att han är trött på kvällarna och vill lägga sig redan halv sju.

Vi försöker att begränsa tiden på dagis för honom, grundschemat är 8-15 men i alla fall två dagar i veckan försöker vi hämta honom vid lunch.

Vi var på återbesök för förkylningsastman förra veckan och hade genomgång inför kommande medicinering vid förkylningsdags. Då var lillen 84 cm och vägde 11 kg. Han är spenslig.

Ska bli spännande den dagen vi ska till BVC för vägning och mätning igen, blir vid 18 månader alltså i november. Har inte varit där sen i maj, veckan innan hon fyllde 1 år! Hur mycket är det "meningen" att dom ska gå upp på ett halvår? Då vägde hon ca 10,5 och nu när vi vägt henne på badrumsvågen väger hon ca 11,5 med kläder och allt. Mätt henne med tumstock till ca 80 cm :P Känns som hon gått upp lite lite, men är absolut inte mager!

Hur går för era små på dagis?
Den här veckan är Josefins första riktiga vecka och har gått mån-ons 7.30-16.15, tors var hon hos farmor och idag går hon 7.30-16.15. Hon har blivit rätt ledsen mån, tis och ons när jag lämnat henne :( Kanske blivit lite mammig när jag jobbat hela sommaren och helt plötsligt lämnar henne på dagis på morgonen istället. Men igår var hon nöjd med hon fick vara hemma med farmor och idag gnällde hon bara lite när jag lämnade henne, inte ledsen :) Så idag kändes det bra att åka till jobbet! Ska hämta henne själv sen då jag slutar kl 16 på fredagar, går annars till 17 så hennes pappa hämtar henne vanligtvis.

Nästa vecka går hon bara mån-ons 7.30-16.15, sen hos farmor torsdag och hemma med pappa på fredag :)

Axel gick ner 300g från maj till 18 månaders kontrollen i augusti. Då vägde han 12,2 kg och var 86 cm lång. Nu har han väl gått upp lite så han är uppe på 12,5 kg när han har börjat äta lite mer igen. Han är verkligen ingen storätare utan det är mer något onödigt i hans ögon....
Hans reflux verkar också bli bättre, vi har inte hört att det "åker hiss" i halsen på honom på några veckor men vi fortsätter att medicinera ett tag till.

Angående lämningar på dagis så gråter han varje gång vi lämnar, det spelar ingen roll om jag/pappa sitter med i 30 minuter och sen lämnar/säger hej då, eller om vi bara är med i 5 minuter... Det går över fort och sen är han glad resten av dagen på dagis. Han går inte så långa dagar 8.30 - 15 och ledig fredagar.
// Qbaby

Snart är min lilla färdig med inskolningen! Idag var han där själv mellan 8.30 och 10.30. Imorgon är han med och äter. Hittills har allt gått jättebra! Han går gärna dit och har inte varit ledsen än.

Kommer bli så tomt hemma när han börjar på riktigt, kommer vara helt själv 15 timmar i veckan! Det är då jag ska hinna göra alla saker som jag inte kan göra när barnen är hemma:)

kl

N är inskolad och färdig, men jag skulle inte vilja påstå att det går bra.
Det är gråt och fastklamrande varje gång, idag började det samma sekund vi gick innanför dörren. Men idag hade han tur, skulle bara ta foto så jag var med hela tiden (tog närmare halvtimmen innan han släppte mig) och sen åkte vi hem och jag lämnade honom hos farmor:)

*KL*

Förra veckan var Josefin ledsen varje dag jag lämnade henne på dagis utom i fredags :) Då bara gnällde hon till men inget mer! Skönt! Idag sa hon ingenting utan såg ut att vilja gå in direkt till sina kompisar som redan var där och lekte. Hon vinka och var glad när jag lämnade över henne till ena fröken så det kändes bra att åka till jobbet idag :) Hennes farbror ska hämta henne idag då jag och min gubbe ska på banken efter jobbet, ska bli spännande och höra hur hon regera när hennes älskade farbror kom till dagis :P

KL
Hur går det för alla där ute i höstmörkret?

Sedan några veckor tillbaka lämnar vi på dagis utan gråt. Det är så skönt att slippa åka därifrån med en klump i halsen efter man lämnat. Han trivs riktigt bra på sitt dagis. Det har varit en del sjukdom, förkylningar och någon släng av magsjuka men i övrigt går allt bra.
I mars så blir förhoppningsvis Axel storebror:). På RUL såg det ut som en till pojke. BF är 8/3 2014. Nu gäller det bara att komma tillbaka till auroran så fort som möjligt så att jag kan bearbeta förlossningen och strukturera upp för den nya.... Hur f-n ska man våga igen:nailbiting:?

//Qbaby

Åh grattis!!!!

Vi har sagt att det med största sannolikhet inte blir fler barn, kanske i framtiden med idag varken orkar/hinner eller har ekonomin för det.

Men grattis!!!! Vad spännande!! Så himla roligt!! Blir lagom åldersskillnad tycker jag då.
Och vågar gör du. Du har ju redan vågat;). Och jag är lite avundsjuk.. Det är så mysigt med bebisar..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar