Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Lilla E har inga favorit leksaker. Han gillar saker som går att bita på eller sånt som man inte får leka med. Pappas ena vinylspelaren och skivor står på en väldigt bra plats tycker lilla E. Storebror bygger "lilla E stoppare", dvs ställer för grejer så att vinylspelaren är skyddad en stund.

Han älskar diskmaskinen, kylskåpet och tvättmaskinen. Ny favorit är hammocken!
*KL*

Precis innan jag skulle lägga honom i sängen ikväll så kräktes han! Hela min tröja, hans pyjamas och sovrumsgolvet var nedkräkt! Ca 3 dl + lite mat kom upp! Inte så mysigt... Visste knappt vart jag skulle börja. När jag skulle sätta på ny pyjamas så upptäckte jag att han hade bajsat också. Bara att byta igen... Varför händer sånt här bara när man är själv med båda barnen?

Nu sover båda och jag hoppas att det bara var en engångsgrej och att det inte kommer mer kräks.

kl. svarar från lite olika....

ang avundsjuka så har jag inte märkt någonting, det enda är väll om jag sitter med ett annat barn i knät på t.e.x babycaféet och då vill han ha lite extra koll på mig, men inte så att han ngonsin har börjat gråta eller så.

Lukas ska skolas in 1/7 på dagis och det är lite blandade känslor jag har för det.

favoritleksak har lukas, dvs det finns en leksak som ALLTID funkar när inget annat passar. men det är inte så att han måste leka med bara den utan han leker med allt han kommer åt. sen har Lukas en "activity walker" (f.ö ett av mina bästa köp till honom!!) och den är himmla kul tycker Lukas och leker mer än gärna med den.:) annars är katten ganska kul eller mina tamråttor.:p

tänkte jag kunde slänga upp lite underbara bilder på Lukas när han fyllde ett år (25 februari), han fick en egen tårta som han fick kladda med. dock åt han inte speciellt mycket men att kladda med den var desto roligare!;)
121sx88.jpg

309lqi1.jpg

1676url.jpg

En period va lillan väldigt inne på dockor.. Hon gillade att peta på deras ögon.. Nu dissar hon alla sina egna leksaker och hugger enbart efter storebrors bilar.. Hon brummar runt med dem för alla krafter och hoppas på att överrösta storebror:D
Så nu när hon blir ett får jag väl införskaffa lite egna bilar åt fröken utöver de bebisleksaker hon har som är bilar:D

kl
Nils ville inte följa med hem från dagiset så jag tror vi ställer oss i kö där:D

Leksaker: Nils byter ofta favorit, just nu är det ett gammalt dammusgarrör, då kan man både dammsuga och nå saker högt upp!

*kl

Lillan har öronvärk :( Men inte öroninflammation iaf.. Va på hc nyss. Men det blir en lugn och tyst hemmadag. Solen skiner med det blåser så jag och lilleman har inte varit ute nån längre stund.. Brr.

Lillan fick testa yogurt igår.. Det är försök 2 att börja med mjölk. För två veckor sen blev hon stenhård och sprack igen då jag försökte första gången.. Men då tänkte jag mej inte för eftersom hon inte gjort ifrån sej dagen innan. Kan ha varit en bidragande orsak. Och jag lät henne endast smaka på leverpastej så jag va osäker på om det lilla kunde ha orsakat ett sådant totalstopp.
Idag va hon nästan lös i magen och det bådar ju ändå gott eftersom hon åt hela 4-5 skedar yogurt. (hur det nu stavas:confused:)..

Är det någon mer än jag som drabbats av hysterisk trötthet? Jag har aldrig varit så trött som jag är nu. Jag är inte den som somnar hur som men jag har nästan somnat varje kväll med sonen och jag somnade till på soffan igår. Det har aldrig hänt tidigare.

Idag va det oxå 1 år sen dom ville sätta igång mej på förlossningen. Jag hade gått nio dagar över tiden men fick storpanik och klarade inte av det. Som jag grinade på undersökningen.. Jag som aldrig gråter annars tyckte det va hemskt.. Huhh:crazy:
Det blev två hemska hinnsvepningar och sen hem igen..
På torsdag blir min lilla tjej 1 år.. Hur gick det till? Jag som fortfarande ser på henne som en bebis. Det gjorde jag inte med sonen när han fyllde ett:o Är det för att det är slut på bebistiden helt för mej tro?

*KL*

Hej och hå vad Josefin börjat gå mycket! Hon väljer nästan det mer än att krypa nu :) Tog på henne gympaskorna igår och gick ut en sväng så hon fick gå ute och det är svårare att gå i skor, men håller hon mig i handen går det som bara den! Hon blir 1 år 11 maj, hur är det med gåandet hos era små? :)

Min lilla kan gå lite. Men hon är lite fessig så hon väljer att krypa mest. Men hon vill gärna gå när man håller i henne. Och hon skriker hysteriskt om jag inte har tid för det.
Roligast tycker hon det är när storebror hjälper henne att gå. Mycket glada skratt för varje steg!

min kille började gå små steg(mellan 1-4 max) för en månade sen, när han var 1 alltså (född 25 feb), men på långfredagen så lossnade det totalt och han bara sådär ställde sig upp och gick typ 4 meter!:o och har sen fortsatt i den takten.

Min lilla, som blir 1 år den 10 maj, har inte börjat gå än. Men står själv utan att hålla i sig så det är nog inte långt kvar.

Storebror gick vid 11 månader och jag tror att det blir typ samma för lillebror.

*kl

För ett år sen va dom i full gång att sätta igång mej.. Kl 19:55 kom min lilla prinsessa ut:love:

Senast ändrad:

Blev visst dubbelt. Nu ska det förberedas för morrondagens 1-års kalas.. Kan inte ha det idag eftersom sambon jobbar och kommer hem kl 22 ikväll.
Men att städa med en skogstokig liten tös är inte det lättaste. Vet inte om det är mjölken hon fick som bråkar eller om det är tänderna.Hon gräver sej i munnen och har ju öronvärk än.
Men jag har iaf fått iväg en beställning på tårta.. Lite sent men dom brukar ställa upp för mej på vårt lokala bageri tack och lov:o
Tjejen som sk göra tårtan är en kompis lillasyster som jag kännt sen hon va en lite parvel för annars hade det nog inte gått:o Bästa bageriet i världen:D

Grattis till lilltejen!

Kl
Nils har gått sedan han var 11 månader, idag har vi varit på VC där han har levt rövare. Sprang överallt utom dit vi skulle, väntrummet med alla folk var bäst

Sitter och kollar på klockan hela tiden.. För ca 1 timme sen insåg jag att jag började få verkar, nu tog dom vattnet, om en timme skulle de sätta en eda och misslyckas tre gånger, inte hitta hjärtljuden, slita och dra i mej åt alla håll:crazy:.
Kl 19 va jag öppen 10 och de hade precis lyckats sätta en eda och jag va skogstokig och blåvägrade krysta på 40 minuter:o.
Som jag ångrade att jag började krysta.... Jag minns smärta med ångest och jag känner att jag inte alls kommit över det hela än idag:cry:.. Men ut kom en liten argbigga som gjorde det värt allt besvär och smärta:love:
Jag sa till min sambo direkt att "henne får vi problem med" och ack vilket humör hon har:D:D Sambon har påpekat några gånger hur rätt jag haft...

Tony skriker konstant. Inte för att han är ledsen eller har ont utan för att få uppmärksamhet. Det går inte längre att ha en konversation över middagsbordet för att han för så mycket väsen. Jag hoppas innerligt att det är en fas och att den går över fort ;) Pratar man med honom så går det dock bra men det kan man ju inte göra jämt och ständigt. :D

*kl

Lite tidigt att säga något men det tycks som att lillans mjölkallergi har gått över..... Har gett fröken mjölk i små mängder och gradvis ökat på. Igår åt hon våfflor med grädde...
Inga problem såhär långt.. Hon har gjort ett lass i toan idag som vanligt.. Hon protesterar som vanligt gråter lite smått. Men det är inte hårt alls utan har snarare varit lite löst. (iaf för att vara henne)..
Hoppet har börjat stiga rejält här hemma.. Om nån månad ska jag testa fisk för hon har fått utslag av vad jag tror är fisk..

Skönt att det värkar försvunnit! Hur gjorde du när du började provocera? Vilka mängder gav ni? Vi ska snart provocera Axel för mjölk men väntar till helgen då sambo är hemma ifall det blir grinigt och ont i magen. Han ammar fortfarande nattetid och igår åt jag en mjölkchokladbit (herregud va gott det är!!!!:d) men har inte märkt något på A.
//Qbaby

Vi började ju med små mängder. Hon fick smaka lite av leverpastej som innehåller mjölk. Lite mindre än en tesked och sedan en hel osv.. Sen ökade vi på dag för dag och igår testade vi stort med våfflor.

*KL*

På torsdag blir Josefin 11 månader, har en tid på BVC då. Tror sköterskan var vilsen sist och tror att Josefin är 1 månad yngre än vad hon är för det borde vara 10 månaders kontroll nu tror jag och hon hade skrivit 8 månader i boken senaste besöket och då var hon 9 månader och några dagar :p

Nu går hon mestadels och har fått börja prova gå i skor så hon sen kan vara med ute :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar