Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Nu har vi klarat första natten utan mat!!! Det gick bra men det blev lite tårar första gången han vaknade, det är då han brukar äta. Sov ganska oroligt några timmar men han sov iaf! Det verkar inte som han behöver äta på natten för han har inte ätit än och humöret är på topp!

Nu hoppas jag bara att jag slipper pumpa snart!

Vad ger ni era små att dricka? Hur mycket dricker dom om dagen?

Här leks det bara med drycken, har provat vatten, utblandad päron och äppeldryck eller mjölk. Han tar in lite i munnen och spottar sedan ut det. När han har varit sjuk har jag fått i honom lite äppeljuice eller bob saft (ja, vad gör man inte när de är sjuka och värgrar dricka, alla principer flyger åt skogs:D) men bara om han fått i sin vanliga flaska med napp anpassad till bebisar mellan 2-4 månader, han vägrar dricka ur en annan napp.

Eftersom att dricker så dåligt så får han fortfarande mjölkersättning på kvällen och på morgonen, då vet vi att han fått i sig vätska i alla fall. (Fortfarande med minibäbisnappen han vänder bara bort huvudet vid större napp)

Angående pipmuggar, spillfria muggar etc så har vi testat varje sort tror jag, lilleman dricker som sagt var inte, men han lägger ned fasligt med engagemang på att försöka få ut vattnet så att han kan kladda :D

Senast ändrad:

*delvis kl

Tack för alla svar. Nu dricker hon något bättre men jag ser gärna att hon får i sej mer.

Ny fråga. Är era små svartsjuka? Lillan har stora problem med att jag gosar med sambon eller storebror. Hon försöker slå honom om han är ledsen och vill sitta hos mej en stund eller om han bara vill kramas. Naturligtvis blir han 10 gånger mer gosig och kramig när han märker att det retar lillan.
Jag markerar tydligt nej till lillan och gosar med sonen.
När jag sitter med sambon i soffan försöker hon knuffa isär oss och pussar är hon anti och skriker för fullt om hon råkar se en mellan oss.
Sambon tycker synd om henne och kan hoppa över en och annan puss men jag vill gärna att hon lär sej acceptera det.

Vi ger Nils en del mjölk, är lite godare att dricka och då går mer ner.

Han är inte avundsjuk men en sju helvetes vilja har han.

Har inte märkt någon svartsjuka alls, inte från någon av dom. Men det kan ju komma när som helst.

Jobbigt för er, men hon vänjer sig väl snart.

*KL*

Har märkt att min lilla gillar när man tex inte har långbyxor eller lite urringat. Kommer jag från duschen i handduk så kommer han och nyper mig i benen eller som idag när jag hade en tröja där man såg nyckelbenen, då är han där och nyper och skrattar. Han gör så på storebror också när han inte har byxor. Konstig unge...

Jobbigt är det inte. Jag tycker hon får vänja sej. Jag pussar min sambo och min son och hon får väl gapa och skrika bäst hon vill över det:o. Puttar eller slår hon sonen får hon inte sitta med mej just då.. Jag anar att det är en övergående fas.. Sambon är dock svag för sin lilla tjej och undviker pussar med mej då hon ser..:crazy:

Och sen är det dax för nästa fas:rofl:Barn är helt underbara men ibland önskar jag att det var lite längre mellan faserna:)

Ha ha. Ja de där faserna.. Sonen har avverkat ett helt gäng en tid nu.. Den värsta hittills va när han istället för att prata och berätta vad han ville så började han storböla eller gnälla... Och då kunde det handla om något så simpelt om att jag stängde en dörr som han ville stänga. Han sa aldrig att han ville stänga utan när dörren va stängd så exploderade han i ett gråtande.. Sen tar det säkert 5 minuter innan han kan klämma fram vad han ville..:crazy:
Något bättre med det nu...

Men skit oxå!!!! :D

Jag och sonen bakade muffins!. Sonen fick lite smet medans jag fyllde formarna.. När jag tittade upp satt lillasyster med hela ansiktet fullt av smet och en slickepott i handen!!!!!!:eek:
En mycket nöjd lillasyster som tycker storebror är oerhört snäll och generös!

Vem här tror att lillasyster hädanefter kommer acceptera att få tråkiga smörgåsrån när vi andra äter kakor mm ??????:D

Andas! Än så förstår hon inte att den där smeten blir muffins:D Nils har fått tårta och lite annat söt, men än så länge är han nöjd med sina rån när vi fikar.
Dock fick han botten på en mums mums när vi åkte hem från mina föräldrar sist för fridens skull. Sen när vi kom hem ställde jag dem på bordet, där hade han ner dem sen:D Jag är slutar aldrig impas utav hur mycket han förstår.

kl
Jag har fått lite dagis-ångest. Är dags nu efter sommaren och jag trodde jag ville ha honom på det kommunala. Men nu vet jag inte längre, det finns ett föräldrakoprativ med ur och skur inriktning som alla är väldigt nöjda med, bara 24 barn allt som allt. Men det blir mycket extra jobb då.
Men vi ska dit nu på onsdag och kolla så får jag se vad magkänslan säger.

Förstår hur du menar med dagisångest. Josefin står i kö på dagiset här där vi bor utanför stan men det har varit fullt länge och äldre barn på kö så vi var oroliga att vi skulle vara tvungna att ha henne i stan ändå... Men så gjorde kommunen en kraftansträngning och lyckades få tag i en lokal till här uppe i anslutning till det vanliga dagiset så alla 12or kommer få plats i augusti så vi är mycket lättade!

Härligt! Plats får han nog på båda ställena, men är så svårt att veta hur man ska göra. Jag vill ju att han ska få det bästa!

Ja precis! Vi ville verkligen inte ha henne i stan just för att vi bor här ute och hon kommer gå i skolan här, så det bästa var att hon skulle få dagis här och det löste sig som tur var, men det såg mörkt ut en period.

angående dagis.. vi har inte ställt oss i kö någonstans.

Jag vill flytta så jag vet inte riktigt vart vi bor i höst :/

Nja inte att det blir muffins kanske. Men nog har hon räknat ut att det vi mumsar på till fikat är godare än smörgåsrån alltid! Hon slänger sina "kex" på golvet och skriker efter våra:D.. Nåja, hon gillar polarkaka så det får hon nu ist..

KL

Har era knoddar några leksaker som de väljer före andra?

Vera är ganska allround, men det bästa hon vet är djur av alla sorter och slag. Hon älskar att traska omkring med ett leksaksdjur i handen och emellanåt så 'går' djuret på bord, stolar och golv samtidigt som hon gnäggar(skriar med gäll stämma... Hon gillar små figurer också, duplogubbar och Pippi, Tommy och Annika-gummidockorna. När hon håller dom skriar hon också, men inte riktigt på samma sätt som djurskriet utan man hör att de 'pratar'.

Vidare så blir Vera alldeles galen när man bläddrar i Hööks- och Börjeskatalogerna :) Och sedan älskar hon att stå på fönsterbrädet och titta ut i hagen på hästarna. Innan var alla djur "Ebba" (vår ena hund heter Ebba och det har Vera sagt sedan hon var 6 månader) men nu börjar hon fatta att alla hästar förstås heter Gaia (dvs min häst, hennes andra mamma försöker sälja in namnet på sin men det har hon inte lyckats med, haha!).

Kl
Nu har vi varit på 1 års kontroll. 81 cm och 11,5 kg så han växer som han ska. Nu är det också konstaterat att han har reflux och får nu medicin. Läkaren tyckte att vi skulle provocera med mjölk för att se om han reagerar, ingen av oss tror att han är överkänslig längre så om några veckor testar vi...
//Qbaby

Josefin har inte precis nån favoritleksak utan använder lite av varje :)

Men hon ÄLSKAR våra djur! Katten, hunden och hästarna! Bådar gott med en hästtjej ;) När hon ser hästarna i hagen eller hon sitter i vagnen och jag kommer med nån av dom sitter hon och jublar och hoppar för hon blir så glad :)

Axel har inga absoluta favoritleksaker utan det varierar en hel del.
Djurmässigt så är han inte nämnvärt imponerad av hästar.. Hundar så är det bara våran spaniel som är gosig att ligga och mysa med och borra in huvudet i pälsen på henne. Katter däremot är han näst intill besatt av, säger aouh när han ser dem om vill gärna klappa och gosa med alla han ser. Inte alltid uppskattat av katterna. :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar