Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

*KL*

Idag tog Josefin sina först steg helt själv! Hela 3 st! :bump: Sen gjorde hon det och tog 3 till!

Stolt mamma idag! :love:

Kanske är pga att hon är sjuk som hon sover igen? ;)

Sonen åkte på vattkoppor nu med feber, förkylning på hög nivå. Så nu åker nog lillan på det oxå... Ena efter det andra men jag är ändå glad för då har vi det avklarat.
Trist bara då det är sportlov och jag planerade en del lekträffar med föräldrar runt om.. Men dom får väl dra ihop det själva..

Ha ha. Ja det vore nåt. Vi får se vad vädret har att bjuda på i veckan ifall jag bjuder hit någon som haft för lite utelek. Kanske nån vill komma och smitta sina ungar oxå:angel:.
Men än så har båda mina små feber. Dottern sover uselt idag så sambon ligger och försöker sova med henne nu.. Hon sover bättre tillsammans med oss än själv.
Dom kräks oxå. Vet inte vad det är för nån baskilusk dom har. Det är inte magsjuka men båda har en fruktansvärd hosta. Sonen får cocilana inför natten:crazy:. (Fick tillåtelse av en sköterska på 1177). Efter att ha kräkts 4 gånger en kväll pga hostan ringde vi och de sa att vi kunde ge det.
Dottern kräks hon oxå då och då. Mest tjockt slem.
Nu två kvällar i rad har de väckt varandra pga hostan och att de kräks. Igår somnade lillan kl 17. Vaknade kl 21 och fick vara med oss till kl 23.

Härliga tider:grin:. Men jag är sååå glad att det inte bröt ut såhär förän sambon kom hem. Det började som värst på torsdagkvällen nån timme innan sambon rullade in på gården.
Jag svor i måndags när jag anade hur dålig lillan skulle bli att det alltid slår till när han är borta. Men jag hade tur ändå att det inte bröt ut helt förän torsdagen:)
Nu har vi hjälpts åt med varsin unge. Normalt när den ena kräkts och jag är själv så vaknar den andra och skriker sej blå i ansiktet tills jag är klar..

Känner mig så positiv till Norge arbete för sambon när jag läser dina inlägg:p

kl
1 år och knappt en månad tog det innan jag ville ha en till. Hur ser det ut för er andra? sambon är inte alls lika positiv, men tycker ändå jag ska vänta tills utbildningen börjar bli färdig så jag har ca 3 år att övertala honom.

Efter första barnet så tog det typ 3 år innan jag blev sugen på en till. Vågade knappt säga något till min man. När vi pratade om det så var han också lite sugen på en till. Sen var vi inte alls förberedda på att det skulle gå på första försöket, med storebror tog det typ ett år.

Nu känner jag mig klar. Kanske skulle vilja ha en till om jag fick en sex månaders baby. Slippa vara gravid, slippa förlossning och den första bebis tiden...

Med en unge tyckte jag det gick hur bra som helst. Men två barn är inte bara dubbelt så jobbigt utan 10 gånger så jobbigt:o:D.
Men det funkar.. Sambons chefs fru är ensam med 4 barn i nära ålder. Och hon hade inte ens körkort när hon va höggravid med nr 4 utan cyklade med alla ungar till och från dagis och till sin skola..
Kan hon klara det så ska väl en annan palla med lite sjuka barn då o då..;)

kl
1 år och knappt en månad tog det innan jag ville ha en till. Hur ser det ut för er andra? sambon är inte alls lika positiv, men tycker ändå jag ska vänta tills utbildningen börjar bli färdig så jag har ca 3 år att övertala honom.

Hoppas jag inte avskräcker dej med en till efter mina inlägg:o;).

Jag ville bli gravid omgående efter sonens födelse. Men vi hade redan bestämt på förhand hur lång tid vi ville ha mellan barnen och det höll stenhårt på.
Vi pratade ju oxå om en tredje unge men den planen är struken helt.. Men inte pga att det är jobbigt utan för att jag ogillar att vara gravid och förlossningen va en mardröm.
Jag hade kunnat skaffa 3 ungar till trots risken att bli ensam mycket:love:

Haha, nej! Det är bra att se hur det kan se ut. Om sambon hamnar 70 mil bort har vi det tryggt ekonomiskt, men det finns mer i världen.
Visst är han borta mycket men det vore ändå annorlunda om han bodde så långt bort. Dock hade jag fått skynda på i mitt sökande efter vakthund:p

Det stora problemet i det hela är mest graviditeten, eftersom den var jobbig. Men om jag verkligen satsar på att komma i form under den här tiden kan jag nog ha ett bättre utgångsläge.

Skulle vilja ha ca 2 år mellan barnen +/- några månader. Jag är väldigt sugen på ett till barn men inte en till liten spädis på under 3 månader :crazy:. Vi har några vänner som fick en liten tjej i mitten av december och när vi träffas så får jag lite ångest när hon skriker och så, så nej mentalt är jag icke redo för nummer två!

Kl
Idag fyller min lilla Axel 1 år! Han föddes 00.02 och jag var vaken vid midnatt och gav honom en grattispuss då. Faktiskt grät jag en liten tår också när jag tänkte på förlossningen, tar nog ett tag att komma över den... Idag firar vi med babysim och tårta! Det här året har bara flugit fram!
// Qbaby

Det ekonomiska är alltid en fördel. Men annan som jag lagt märke till är att sambon verkligen är med barnen när han kommer hem. Jag får mer stöd och hjälp av honom när han är hemma än flera av mina vänner får av sina sambos som har jobb nära/hemmavid.. Och då tycker jag inte dom är dåliga pappor alls men ingen av dem kan mäta sej med min sambo. Mina vänner ringer och beklagar sej och jag kan aldrig beklaga mej tillbaka:D. Inte på sambon iaf men på min tillvaro ibland som är aningen begränsad..

*spyr* lite på min tillvaro idag..
Sonen har varit extremt rastlös pga många innedagar. Dottern har inte tålt några ljud alls och allra minst har hon tålt att storebror snuddar vid henne. Båda har gråtit och gnällt hela dagen.
Lillan är rejält lös i magen. Som vatten är det. När hon gjorde ner sej i natt och jag lyfte upp henne så droppade/rann det ut på golvet trots blöja och pyjamas:eek:... Jag blev full i skit, hon va ännu mer full i skit på hela kroppen. Sömnlös natt och en hemsk dag.
Tog henne till hc för lite provtagning då jag börjar känna mej lite less det här.. Men hon såg så frisk ut såååå på alla prover. Läkaren tittade i hals, öron och lyssnade på henne.
Igår skrek hon hysteriskt i en timme efter läggdags.. Känner på mej att det blir en till sån kväll..
Näee, nu dags att göra resten av hushållet och elda när allt jag vill är att slänga mej på soffan..

Usch! Antar att du är själv nu också. Stackars lilla tjej, ska hon aldrig få må riktigt bra?

Håller tummarna för er!

*KL*

Min lilla har blivit förkyld! Precis när jag hade börjat trappa ner på nattamningen. Hann prova en natt då tog en timme innan han somnade om. Efter det så åt han som vanligt. Eftersom han är sjuk så kommer jag inte försöka amma mindre, utan vi tar nya tag när han mår bättre.

Igår fick jag pumpa igen:( bröstet var stenhårt och gjorde ont. Undrar när kroppen ska fatta att jag enbart ammar nattetid?

Ja tyvärr är jag själv. Och jag hade enormt svårt att få tag på barnvakt. Syrran som är höggravid kunde inte då hon måste testa ifall hon kan smittas av koppor.
Min bror flyttar 6 månader snart men kunde iaf idag. Svärmora kunde inte slita sej från jobbet vilket hon gärna gör om jag behöver hjälp <3.

Jag är oxå sjuk nu så mitt tålamod är väl inte det bästa..
Jag önskar oxå att lillan får bara vara bra. Känns som allt ska drabba henne.:cry:. Känns så tungt.
Men jag har hört att barn som är dålig första året mycket mår bättre när dom blir större. Hoppas att det inkluderar magbesvär. Lever på hoppet.

Men det händer mycket bra i mitt liv. Min bror som jag nämnde har lidit av sviterna efter en svår cancer i 18 år ska för första gången få chansen att få en utbildning och jobb. Och jag ska bli moster snart. Och samtidigt som lillan är så lös så är jag glad att hon inte är hård och blöder längre.
Så i det stora hela är jag en lycklig tjej:D
Sonen får massor med beröm på dagis för att han är en sån rar kille som sköter sej och är snäll.

Usch vad besvärligt med amningen. Önskar jag kunde komma med bra tips men jag har ju motsatt problem..

kl

Eg skulle jag vilja ha ett till barn. Sambon med.

Men jag hatar att vara gravid och jag hatar att föda barn.
Jag tycker livet är svårt nog att få ihop med enbart ett barn. Men vill ha ett till...

Ja det där med o vara gravid är ingen höjdare. Jag kände det väldigt vemodigt när plusset kom med lillan. Planerat och allt men blev ändå inte riktigt glad. Glad för en bebis i magen men ångest över att behöva gå igenom allt en gång till.

Men när det känns rätt att skaffa en till så glömmer/struntar man i det jobbiga och biter ihop. Så kändes det iaf när vi beslutade att det va dags.
Och ack vad skönt det är när det är klart.

Det med tiden och platsen i livet är en annan svår sak. Det är en väldigt skillnad på att ha ett barn och två.. Där måste man planera lite mer kanske. Men när man väl har två så funkar det konstigt nog ändå:D

Qbaby; Grattis till Axel! :love: Året har verkligen gått fort!

Ang. syskon så hade vi approachen att stora sonen skulle kunna gå att förklara för att han skulle få ett syskon (även om det är omöjligt för ett barn att helt förstå innebörden), att han skulle ha kommit ur värsta röjar-åldern och förstå enklare resonemang. Vi kände att för både vår och hans del (han är ett barn som har bus och energi för sju ;) ) så ville vi underlätta så mycket vi kunde i att inte få det mer slitigt än nödvändigt i fråga om frustration och att slita vårat hår men ändå ha relativt tätt mellan barnen :) Vi ville verkligen kunna njuta av bebisen :) Det kan man säkerligen med tätare mellan barnen också, men det kändes rätt för just oss, utifrån det barn vi redan hade. Dessutom tog det 1,5 år för mig att läka helt efter första förlossningen, så vi kände båda att även det var en viktig punkt.

Ju större stora sonen blev desto mer klara blev vi på att börja försöka i samma veva som han fyllde två, eftersom det ju är en ganska lång leveranstid på en bebis så kändes det som att det borde bli lagom "mentalt" med syskon när han närmade sig tre och så blev det också i slutändan :) - vi har lite mer än två år och 9 månader mellan våra :angel: Det var skönt att han var lite mer än 2,5 när jag blev sjukskriven, då det gick att prata och förklara för honom bra och relationsmässigt med lillebror så känns det som att skillnaden varit perfekt just för dem. Ingen svartsjuka och nu när lillebror börjar komma in i värsta röjar-åldern (när hela vääääääärlden ligger för deras fötter, de inte förstår nej, är snabba som illrar och har NOLL konsekvenstänk ;) ) så är storebror 4 år om ett par månader och i hans egna ögon "stor". Det är helt fascinerande vilka samtal man kan ha med en snart 4-åring! :love:

Så vi har sagt att vi kan fundera på det där med ett tredje barn när lillen fyller två ;) Just nu känns det fullt tillräckligt med de vi har ;)

Jag hade en mardrömsförlossning med första men en bra graviditet (förutom problem med levern mot slutet), så jag kan egentligen inte uttala mig. Tror att det är stor skillnad hur man känner inför ett andra barn om man upplevde graviditeten som öken.

Det jag själv tänkte inför att skaffa ett barn till med tanke på förlossningen så försökte jag tänka att graviditeten och förlossningen kommer att vara avklarat på 9 månader, ett barn till är det meningen att vi skall ha i resten av våra liv. Så sett till i bästa fall 60 år till så kändes 9 månader överkomligt - för mig . Dock skall negativa känslor inför ytterligare en graviditet/förlossning naturligtvis tas på fullaste allvar!!

Min andra graviditet var betydligt tuffare, i alla fall mot slutet, men ändå så ser jag tillbaka på den med glädje och nostalgi och har svårt att säga nej till en trea av den anledningen, så det är nog bara för mig att inse att jag är en sån som inte har något emot att vara gravid :o

Kul att läsa att du är öppen för en till Embe :). Barn är så härliga och man får som du skriver se till helheten i vad man får efter dessa 9 månader:love:

*kl

Tydligen är lös mage värre än hård mage. I morron ska jag på bvc för andra gången den här veckan. + ett hc besök i veckan.

I morron ska vi troligen träffa en läkare då lillan fortsätter att skita typ vatten:confused:. Men idag har hon varit på strålande humör precis som storebror. Pulkåkning va det på schemat med andra mammor och barn.
Sonen lämnade jag med sin farfar på farfars jobb innan jag åkte hem.. Har haft en riktigt lugn kväll så jag mår kanon trots lillans besvärliga mage:)

Dottern har fått matförbud i ett dygn. Enbart vätska får vi ge henne. Inte ens välling får vi ge. En hungrig och ledsen tjej har vi. Besvärligt värre..
Läkaren tror att det är lite obalans i hennes mage och med den här metoden så får mage och tarmar återhämta sej.
Annars blir det till att åka in på barnkliniken igen.. 11 dagar nu med nästan rinnande avföring.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar