Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

ang barn så vill jag väldigt gärna ha fler, har velat sen sonen var ca 6 månader.:s men till nästa sommar när jag är klar med pluggandet låter bra för mig, haha, och då är Lukas ca 2,5 år, lagom!;) *laeikinois planerar*

annars har vi varit dundersjuka båda två i ca 2 veckor nu. Lukas har fått krupp igen och jag/vi har fått medicinera mot den ett par ggr, inte fler ambulansbesök iaf men läkarbesök. jag har förkyllning och en ordentlig hosta så jag har ont i revbenen nu t.o.m.
jag fick en "kollaps" för ett par veckor sen och fick åka till akutpsyk (sonen var inte inblandat eller påverkad av något som hände, bra att säga!!!) så jag går nu på ångestdämpande och antideprisiva. massa strul med Lukas pappa har kommit upp som jag inte tänker ta här så det är uppe nu i familjerätten all skit. hoppas det löser sig så vi slipper gå så långt som domstol.
som grädde på moset strular även ekonomin rejält nu.
såatte, det är kaos i mitt (vårt) liv just nu, vill bara att det ska reda ut sig.

på 1 årskontrollen sist nu i onsdags så var lukas 79 cm lång och 11.200g, dvs han har bara gått upp 20g sen december. så vi ska på extrakontroller för att ha koll på vikten så han går upp som han ska. det beror nog nu på att han varit så sjuk sista tiden så helt naturligt. Lukas säger mamma, Tack, titta, och kissen. växer massa från dag till dag och det är så härligt med alla hans framsteg och han är en så gad och gó unge.:)<3

ang sömn på föreg. sida...
*Lukas vaknar ca 09.00-11.00 på morgonen (lyx, jag vet.;))
*sover sen vid ca 13.00 i max en tiimme.
*på e.m vid ca 5 sover han en kort stund till, ca 30 minuter.
*vid 20.30-21.00 lägger han sig för natten och sover hela natten.
*hans mamma (jag) har inte lika lätt med sömnen, ofta inte i säng innan 01.00, och vaknar massa. så vi är omvända Lukas och jag.xD ;)

kort uppdatering från oss.

Får hon äta som vanligt sen eller hur blir det då? Håller tummarna att det blir bättre!

Oj, hoppas du mår bättre och att problem löser sig! Angående vikten så blir det säkert bra om han får vara frisk ett tag, tror inte min lilla har gått upp så mkt heller med magsjuka och förkylningar som kommer och går.

Härligt sömn rutin han har, skulle gärna byta! Hoppas du får sova bättre snart!

Inatt så åt lilla E bara två gånger, kl 23 och kl 04. Lyckade få honom att somna om en gång utan mat men när han vaknade vid 05 så gick det inte. Han somnade först men vaknade när vi la oss i sängen. Så nu har vi varit vakna en stund och ska gå och byta bajsblöja...

Idag ska jag och en kompis gå på Pomp de Lux party och shoppa fina barnkläder! Det kommer bli dyrt nu när jag har två att handla till...

Yeyy! Lillans diaré tycks vara över! Ikväll får hon äta välling igen!!

Och idag fick hon en klänning av sin gammelmormor. Som hennes gammelmormor själv använde för ca 75 år sen! Den måste lagas och hållas lite fuktig ett tag. Men jag kan looova att det blir foton på henne i den!!!!:love:

Vilka problem ni verkar ha med hennes mage :(

Men otroligt skönt att det verkar ha blivt bra igen! :banana:

kl
Herregud vad sjukdomar det går här! Imorgon tänkte jag ta med mig Nils till babyrytmiken men överväger faktiskt och sprita händerna på honom där kontinuerligt. Nu är vi typ friska men Nils har istället fått ett infekterat nagelband som jag klämde var ur:( Var inte kul, försökte sätta på ett plåster med jodsalva på men det satt inte mer än i någon minut. Får hoppas ändå att det gjorde någon nytta!

Tror inte man ska använda handsprit på barn under ett år. Jag gjorde det på lilla E en natt när jag hade svinkoppor och han råkade röra mig i ansiktet. Fick lite panik på natten och kladdade på lite, såg sen på morgonen att det stod så på flaskan. Men en gång gör nog inget, för han verkar inte ha tagit skada av det:)

*KL*
Vi har haft en riktigt bra natt! Han somnade 19.30, vaknade 00.45 och åt. Somnade om strax efter ett och sov till fem. Sen var han vaken en liten stund, höll dock på att somna på storebrors matta:) Sov sen till 6.20!

Jag vaknade halv fem och kände mig utvilad och kunde inte somna om...

Han är över ett;) Får använda hudlotion sen bara. Kan nog vara bra för hans infektion också och tvättas.

Och härligt med sömn! Personligen är jag besviken över att Nils har börjat gå upp vid 7 istället för nio, men idag ska vi ändå dusch/bada (har badkaret bredvid duschen och eftersom att det inte har börjat gå¨och bada honom förens nu så badar jag alltid först med honom sen hoppar jag in i duschen)

*KL*

Liten uppdatering om Josefin :)

Hon blev 10 månader igår och är fortfarande en väldigt glad bäbis! Hon har kunnat stå själv korta stunder i ca 1 månad men nu gör hon det mycket oftare och tar 1-2 steg själv mot saker för att sen ta tag i dom och hon går flera steg om vi ställer henne en bit från oss så hon går fram till oss :) Kanske inte borde säga så, men jag tycker det ska bli kul när hon kan gå så hon kan vara med ute på gården utan att behöva sitta i vagnen hela tiden, hon vill gärna vara med när vi grejjar inne :)

Hon börjar bli så stor och duktig nu jag faktiskt känner ett sug över att bli gravid igen och få en liten till :angel:

Vad ger ni era små att dricka? Hur mycket dricker dom om dagen?
Min lilla dricker vatten och ibland svagt blandad juice. Även avslagen coca cola då läkaren rekomenderade det för oss. Lillan dricker jobbigt lite. Jag sitter ofta med gamla sprutor och ger henne på det viset för då får hon i sej mest. Men inte bra nog.
Jag blandar även hennes välling svagt titt som tätt för att det ska vara blaskigt så hon får i sej vätska och det tyckte bvc va bra. Men jag skulle känna mej bra mycket gladare om jag slapp fiffla med vällingen och fick i henne ordentligt om dagarna ist.

Min lilla har oxå börjat uppskatta att sitta på toan nu. Igår vägrade hon göra nr 2 förän jag satt henne på toan. :D När det inte är diaré så underlättar det nog väldigt för henne att sitta där.
Avföringen har iaf funkat något normalt den senaste veckan.

Josefin dricker mest vatten, men har börjat få mjölk till middagsmålet ibland även till lunchmålet, men vatten till alla andra mål och hon dricker duktigt tycker vi. Aldrig tänkt på hur mycket det blir sammanlagt, men tycker inte hon dricker för lite iallafall.

Lilla E dricker bara vatten. Han dricker ur nappflaska, han fattar inte hur pipmuggarna fungerar han bara biter på dom. Han gillar sin vattenflaska så ger man den till honom så dricker han. Det gäller bara att komma ihåg att ge honom den...

*KL*

I torsdags var vi på BVC på 10 månaders kontroll. Den lilla väger 9,2 och är 75 cm lång. Utvecklingsmässigt såg det också bra ut, han kunde det man skulle kunna vid 10 mån.

Nätterna går så mycket bättre nu. Någon natt så vaknade han bara en gång! Igår så vaknade han kl 23 och åt, sov sen till 03. Sen var han vaken 30 min, blev tvungen att byta blöja och pyjamas för det hade läckt! Sen sov vi till sju. Han var riktigt arg när jag försökte söva honom, låg och "skällde" på mig:(
Nästa vecka tänker jag sluta amma helt, ska bli skönt! Tror dock att jag kommer få pumpa för att inte få allt för ont. Ena bröstet gör ont i dag, har fått pumpa två gånger :(

Dottern dricker vatten ur pipmugg till varje mål förutom vällingen. Det blir nog runt 1-2 deciliter varje gång, dvs 2-3 ggr/dag.

Nu har haft ettårskalas :D

Grattis till er lilla!!

*kl*
Min lilla gick idag! Flera gånger och 1-3 steg!!! Min bebis kan gå:o.. 11,5 månader.. En månad senare än storebror. Nu fick jag smått panik för nu är ju bebistiden över... Ingen mer bebistid här hemma igen :cry:

Tur syrran bara har en månad kvar så jag får gosa med en liten snart igen!

*kl*

här har inte jag skrivit på evigheters tid känner jag, vi har inte någon egen dator hemma och skriva från mobilen är både osmidigt och tar extremt mycket tid.
Men våran lille har hunnit bli 10 månader, kryper snabbt som attan, står utan att hålla sig i, går bra med gåvagn nästan springer med den.
Han säger mamma och titta. Äter själv med händerna. Älskar sin babyrytmik vi har en gång i veckan, han dansar så fort det är en låt han gillar på radion, skrattar mycket.
Jag ska så smått börja jobba halvtid nu, ska bli skönt att komma ut i arbetslivet igen :)
Ja det va ju lite kort om oss just nu :)

Tack alla :)

Ballongerna var bästa grejen!

... och att blåsa ut ljus på tårtan såklart, klarade det nääästan själv , inte långt ifrån iallafall :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar