Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kompis dotter 'la inte beställningen' riktigt ordentligt under de där första dagarna efter förlossningen, så mamman producerade sedan inte tillräckligt med mjölk. Följden blev maratonamningar som var väldigt jobbiga, men BVC sa mest 'fortsätt så'. Till sist orkade inte min kompis längre utan kontaktade amningsmottagningen på BB. De rådde henne att genomgå en akupunkturbehandling om 3-5 tillfällen hos dem. Redan efter första omgången började mjölken rinna till ordentligt och hennes dotter började äta 'normalt' antal gånger och 'normalt' länge! Något att prova kanske?
Mjölk finns det så det är inget problem. Han har börjat äta varannan timme nu och det känns väldigt skönt! Fast nu var det 3 timmar sedan han åt och visar inga tecken på att vilja vakna snart... men mina bröst ville att han ska det
Ni som ammar: hur länge äter bebisen? Ett eller 2 bröst? Carl äter mellan 20-30 min och ett bröst per gång. Ibland äter han på båda, kanske vid ett tillfälle varannan dag.
KL
Jag har varit rädd för att göra saker själv med fjanten, har inte ens vågat gå ut med vagnen själv, men nu har jag varit i köpcenter 3 gånger och igår träffade jag en kompis på stan. Hon som född i v24 om ni kommer ihåg att jag skrev om det. Hennes lille kille är otroligt stark! Han har syrgas ännu men i övrigt var han som den 7 veckors han borde vara. Han har lite av prematurutsendet men inte mycket.
Carl har tydligen växt ur storlek 50 nu (han är 5,5 veckor). Jag skulle ta på honom en boby som han hade förra veckan men idag var den ca 2cm kort i ärmen Det är bara på längden han växer ur, han är lång och smal min lille fjant
Bara en vecka kvar med skenan för höften nu också och jag längtar som tusan efter att få ta bort den. Man kommer inte sin bebis lika nära med den. Jag vill ju känna hans små ben och rump Och då kan vi får redan på hur långa han är också! han vägde 4290g i måndags, en ökning på 190g på en vecka.
Imorgon ska vi leta upp motionsspår här i Lindome så vi kan gå långa promenader. Jag har knappt 1kg kvar av bebis kilona men jag tänkte gå ner 15 till innan jul så det blir till att motionera för man ska ju inte banta när man ammar.
Vårat största problem är att hon helst vill att jag ska lägga henne på kvällarna, kan bli lite kaosartat om J blir hungrig samtidigt... !
När jag nattar S brukar jag amma M samtidigt. Eftersom jag bara behöver finnas i samma rum när hon ska somna så ligger jag på sängen och ammar samtidigt som jag surfar på fånen!
Åh vart har du fått tag på maiden-bodyn???
Åh vart har du fått tag på maiden-bodyn???
Det har Nils med+ en från Kizz Köpte en Ramones body förra veckan i present till några, så det finns en hel del roliga bodisar!
Det har Nils med+ en från Kizz Köpte en Ramones body förra veckan i present till några, så det finns en hel del roliga bodisar!