Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm]
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
vix - 12 mars - pojke f. 12/3

FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars - Flicka f. 4/4 3226g, 51 cm
Eleonora - 25 mars, Flicka f. 1/4 3340 g, 52 cm

Derivata - 23 mars- pojke f. 21/3, 3610g 52cm

Nella84 - 3 april - Pojke f.14/4
Curly - 9 april - pojke f. 16/4
Puma- 13 april - pojke f. 3/4, 3395g, 50cm
Mish - 15 april - pojke f. 16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april - pojke, f. 24/4 3676 g, 52 cm
Lillasnuttan - 16 april, f. 23/4 pojke, 3565 g, 52cm

Jezz - 23 april
Macken22-28 april - Flicka f. 12/4, 2790g, 46cm
Lanzo 27 april - Pojke, 28/4,

Nikki o Fabian - 1 maj Flicka f. 28/4 3510g, 49 cm
Western_Ivy - 2 maj f. Pojke 26/3, 3375g, 51cm
Chloé - 4 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj - Flicka f. 11/5, 3060g, 50 cm
micaelathegreat - 13 maj - Pojke 6/5, 2900 g, 50cm
missmuppify - 13 maj - Flicka f. 21/4, 3005g, 48 cm
Linda.B - 14 maj
Nemo - 14 maj
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj

Kl. Detta med namn. En av mina tamråttor heter Vera och min katt heter Nils.:p
Vår son heter Lukas. :)
Läser varje dag men via mobilen, så jag kan tyvärr inte skriva så ofta.

*kl

Kethets: Kopparspiral va min tanke men tydligen kan det förvärra mensvärkar och det är inte aktuellt för min del. Fanns även andra saker som kom med den så det gick inte alls.
Ja sonen va 2 månader när den mensen kom. Så detta sög fullkomligt.

lanzo: Studierna på på paus och hästen är utlånad tills vidare;)

KL

Angående namn, så heter vår flicka Alma. Vi valde det eftersom det är ett enkelt, klassiskt namn som funkar både på svenska och danska (min pojkvän är dansk). Jag fick idéen från en karaktär i en av mina favoritböcker, Kärlekens historia av Nicole Krauss.

Hur mycket är ni ute bland folk med era bebisar? Alma är sex veckor nu och jag drar mig fortfarande lite för att vara hemifrån för länge. Tror att det har att göra med att hon inte är ett helt lätt barn att ha att göra med, hon blir lätt uttråkad och gnällig och har absolut ingen lust att ligga i en lift/ på en filt och titta. Hon vill helst att man ska bära runt henne hängande över axeln när hon är vaken. Dessutom är måltiderna lite problematiska, det är ungefär gråta-äta-rapa-äta-kräkas-gråta-äta-gråta-kräkas osv i någon timme.

Kanske har ni några tips på hur jag kan övervinna "rädslan" att vara ute bland folk? :)

Annars går det bra med lillan, vi var på kontroll igår och hon hade gått upp till 5 kg och 59 cm och är på väg upp på översta kurvan ;) Läkaren var imponerad över hur mycket kontakt man fick med henne, hon låg och log och jollrade hela undersökningen :p
Hon sover fortfarande på nätterna och vaknar en gång för matning. Fast de senaste dagarna har hon vaknat kl 6 istället för kl 8, det gillas inte! :p

Inte många kvar på listan nu...

*KL*

BF+5 idag!

Har haft väldigt ont i ländryggen idag och när jag satt och läste för sonen så fick jag riktigt ont i magen ett par gånger. Varje gång det gör ont så känner jag: fan jag är inte så sugen på att föda barn iaf... Varför måste det göra ont för? Kan man inte bara hoppa till den där stunden när man får upp bebis på magen:love:

Har tagit alvedon, hoppas det hjälper mot det onda i ryggen. Får se vad som händer ikväll helt enkelt. Funderar lite på när man bör ringa barnvakten, och vem man ska ringa och så vidare. Det var lättare första gången, då var det bara att åka.

Låt det ta den tid det tar. Är oxå aktsam med att ta ut lillan bland folk.. Man ska vara försiktig. En väns son fick rs viruset och har sen dess varit kroniskt sjuk..

Håll dej bland nära och kära och när det känns rätt så utöka era utflykter :)

Inatt föddes våran son! Vi hann bara vara på förlossningen i ca 25-30 minuter, någon bedövning hann jag aldrig få. Tog ju iför sig två Alvedon hemma...

Allt gick bra. Jag blev tappad på urin i förebyggande syfte, så att kroppen ska få vila ordentligt innan jag kliver upp. (svimmade två gånger efter förra förlossningen)

Bebis väger 4,1 och är 52 cm lång med mkt hår:love: Just nu ligger han och piper lite i sömnen.

Algot har hunnit bli 3 veckor och det känns som om vi alltid har varit fyra i familjen. Vi har fått en nöjd unge som sover mycket, till skillnad för hur storebror var. Det enda som stör är ont i magen.

Med en treåring hemma har Algot fått hänga med på det mesta redan vilket han tar med ro. Älskar sin vagn samt att ligga på skötbordet.

BVC besök igår visade att han senaste veckan gått upp 500 g. Han är nu 1 kg tyngre och 4 cm längre än när han kom ut! Fixerar blicken och följer en leksak. "pratar" massor och idag kom första riktiga leendet :love:

Allt fungerar bra med storebror som är väldigt mån om att hjälpa till

Grattis till den lille!!

kl

Här har vi haft 2 månaders kontrollen gjord, Axel väger 6,3 kg och är 61 cm lång.
Däremot åkte vi alla på magsjuka för några veckor sen, det var inte roligt att ha en spädis med magsjuka, han har ju redan innan problem med magen och magsjuka gjorde det inte bättre. Vi fick till och med åka in till barnakuten för att han inte blev bättre. Hans mage är fortfarande lite rubbad och han kräks mycket mer nu än innan, men på BVC säger de bara att så länge han går upp i vikt är det ingen fara.... Nehej nä....

Nu går det även att få honom att somna i vagnen, så länge man kör den sover han, så jag är ute och går på vägen fram och tillbaka, fram och tillbaka i flera timmar, annars sover han inget alls under dagen. Jo man kan iof ut och köra med honom i bilen, då somnar han också... Det har ju hänt att jag gjort....

Nej nu kräver Axel uppmärksamhet...

//Qbaby

Grattis :)

Även våran son har tittat ut nu, i måndags morse kom han till världen, förlossningen var lång och smärtsam men så värt det nu i efterhand :)
Tio dagar över tiden, nästan 5 kg vägde han, 56 cm, mycket hår och alldeles perfekt.

& vi har fått en liten tjej! Punktligt på dagen för bf, i måndags. Vattnet gick på natten, och en ganska smidig förlossning senare så kom hon strax efter 12. :) 3200g o 49cm lång. Underbart! :) Grattis till er andra!

+Diana
+nemo

Grattis! Va härligt att ni äntligen fått. Känns så längesedan jag fick min lille kille och har följt er (alla) hela tiden, har bara väntat jag med, haha...;) :)

Cloé.
Vilken stor kille di fick! Folk reagerade på att min son var stor.:0 ;)

Jag skrivet så sällan nu. Hinns knappt inte med. Har fortfarande problem med blödningar så jag ska till läkare nästa vecka. Och nästa vecka ska även Lukas på sin 3 månaders kontr. Va det gått snabbt! Vi planerat för fullt med den tänkta namngivningsfesten vi ska ha för honom. Förstår inte hur vi ska hinna allt!

Annars är allt jättebra, det enda " problemet" vi har är att han är ett väldigt vaket barn som kräver mkt uppmärksamhet. Man får verkligen "övertala" honom om att han faktiskt är trött och borde sova. När han ska äta så måste det vara lugnt och jag måste lägga en filt över hans huvud, annars tittar han bara på allt annat... Och blir sur p.g.a att han är hungrig. Haha...;)

Grattis :)

Även våran son har tittat ut nu, i måndags morse kom han till världen, förlossningen var lång och smärtsam men så värt det nu i efterhand :)
Tio dagar över tiden, nästan 5 kg vägde han, 56 cm, mycket hår och alldeles perfekt.

Min dotter är två månader nu, hon väger 4,7 kg och är 56 ,5 cm lång.

Hur gick förlossningen? När jag tittar på dotran så blir jag mållös...kan inte få in i mitt huvud att en så stor kluns ska lyckas komma ut ...

Annars är allt jättebra, det enda " problemet" vi har är att han är ett väldigt vaket barn som kräver mkt uppmärksamhet.

vi har samma "problem" vi med. Idag vaknade hon runt tio imorse, och förutom en halvtimme plus ca tio minuters slummer i bilen har hon varit vaken hela dagen och är det fortfarande. Men just nu är hon RIKTIGT trött :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar