Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får normalt sett ur 60-100 ml per bröst var tredje till fjärde timme, nu har jag redan fått tillbaka mensen och får ut mindre 30-70 ungefär men det har börjat öka nu igen mot slutet av mensen
Var glad för det! Vi får mata med ersättning två ggr om dagen för att mjölken inte räcker. Skulle va lycklig om min mjölk rann lika bra som i början.
Fast det kan fortfarande bli mjölk lite överallt om liten släpper taget när det sprutar som värst
På tisdag blir Axel 4 månader, helt otroligt! Den mjölkfria dieten verkar ha bra effekt, Axel verkar må bra och vara glad, han vill dock bli buren hela tiden och min bärsele Ergo Baby, passar inte riktigt så jag tänkte testa och köpa en Babybjörn begagnat.
// Qbaby
Jag vet inte varför jag inte trivs med den selen, men tycker inte han sitter bra i den. Nu när sambon testat den har det funkat hur bra som helst. Får kanske ge den en chans till. Sjal verkar kanon men jag är lite rädd för knytningen av den...
Angående mjölkpris dieten så blev det värre än någonsin i ca 3 dagar efter jag slutat med mjölk för att därefter bli bättre. Vi har blivit ofrivilligt provocerade 3 ggr vilket resulterat i kolik och magproblem i säkert 3 dagar efter. Det kommer efter 12h. Det räcker dessutom med så lite som att steka lite köttfärs i margarin för att han ska bli dålig. Hans kolik var att han var gnällig och skrek hela dagarna. Vissa dagar bara gnäll andra skrik. Inget hjälpte för att trösta, ibland gick det att få honom tillfälligt lugn genom att amma.
Ibland var hans bajs grönfärgat, han var väldigt torr i huden så vi smörjde in honom 3 ggr/dag. Tydligen kan det vara sådana symptom på mjölkallergi. Har man fått i sig mjölk och ammar kan det ta upp till 2 veckor innan det är helt ute ur din kropp och ytterligare 2 veckor innan det försvinner helt ur bebisens system.
Jag kommer inte provocera Axel innan han blivit 1 år.
// Qbaby
delvis kl
Jag har lagomt med mjölk just nu tycker jag. Hon blir nöjd och belåten utan att det rinner över
...förutom om hon missar en amning på natten, då kan jag vakna i en pöl av mjölk
...
När det gäller att sitta i Ergon så kanske han fortfarande är i minsta laget för att sitta utan spädbarnsinlägg? Jag har inte kommit överens med inlägget utan burit ändå, men då lagt en lite kudde (ihopvikt liten handduk t ex) under rumpan för att de ska komma upp lite i selen. Men bra om du ger selen en chans till, och köp annars nästan vad som helst utan en Babybjörn... är mitt tips!