Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Ska höra med er här i tråden. Nog är det så att om man har ett sjukt barn så åker man inte hem till folk, och inte heller hem till folk med en tvåmånaders bebis?
Min lilla skrutt har fått tillbaka febern, så jag valde att avboka en fikaträff vi skulle åkt på idag.
Iofs är febern låg, 37,3 grader, men det märks att hon blir påverkad av den och jag vill inte att hon ska bli slut bland nytt folk eller smitta den andra lilla.
Hur resonerar ni? Resonerar jag knepigt?

Har man själv sjuka barn så stannar man hemma.. Om man inte kommer överens om annat!

dagarna innan julafton 2010 hade min son en hemsk magsjuka. Vi ringde till sambons familj och sa att vi tänkte stanna hemma eftersom sambons syskon oxå har små barn..
Nu kom dom tillsammans överens om att ta chansen och ville att vi skulle komma så då gjorde vi det:)
Har mina barn feber så åker vi ingenstans. Vill folk komma säger jag nej om mina barn är hängiga. Men är dom pigga så jag gå med på korta besök men varnar alltid kommande gäster om att barnen är sjuka.

Förkylningar ska man alltid passa sej för när man har små. En väns son fick RS-viruset och har jobbiga problem efter det:(

Dock är förkylningar det jag är mest slapp med när det gäller de större barnen.. På dagis är det alltid och konstant snoriga ungar som nyser och hostar. Så det går inte att komma undan..

Håll ditt hjärtebarn hemma tills det känns bra att komma ut bland folk;)

Tack för dina tankar och erfarenheter :)

Jag tycker inte heller man åker iväg med sjukt barn till andra barn, i det här fallet en tvåmånaders bebis. .
Men det blev så grinigt mot mig, lät nästan som att jag gjort min bebis sjuk med vilje . Men det kan också bara ha varit besvikelse från människan ifråga.
Hur som helst kändes det bäst att stanna hemma med mitt lilla trollbarn.

Det är så konstigt, hon pendlar att ligga 0.3-0.5 grader över sin normaltemp. Det vetesjutton om man kan kalla det feber, men lite över normaltemp är det som sagt. Hon har haft så över en vecka nu...

Ska på 3 månaderskollen på måndag. Vaccinering .. (hua, är lite skraj efter att ha läst era kommentarer ang vaccineringen). Ska höra med BM vad hon tror om tempen.

Senast ändrad:

Jag kan berätta att det inte märktes det minsta på Nils efter vaccinationen:) Han var pigg och glad precis som vanligt!

Tack. Jag har också tänkt på det :)

Idag verkar hon må bättre, ska tempa snart vid blöjbyte. Men hon har varit mycket piggare idag, pratat mer :)

Jag resonerar som Lady_Mike i fråga om sjuka barn :) Informerar alltid de som tänkt komma hit så de själva kan avgöra hur de vill göra (om barnen/vi inte är så sjuka att vi inte orkar ha besök, naturligtvis!), och vi tar inte med oss sjuka barn bort - både för de vi ska till och för barnens skul.

Om det är så pass lite som 0,3-0,5 graders förhöjd temp på något av barnen så hade det nog berott på var vi skulle och varför, om de var pigga f.ö. Det är ju en sak med närståendes bröllop tex (och då skulle vi själva vara de enda som hade närmare kontakt med barnet, naturligtvis) och en annan med en vanlig fika med kompisar, tänker jag.

Jag skulle nog i ärlighetens namn inte riktigt klassa det som febern här hos oss, då både jag själv och stora sonen pendlar lite från dag till dag utan att vara sjuka, lillen har jag inte tempat mer än ett par gånger sen födseln, ännu - kanske är han annorlunda! :), men en del blir ju påverkade av väldigt lite förhöjd temp, som vi konstaterat förut! :)

Hör med BM tycker jag, även om du trots allt känner ditt barn allra bäst, och bör gå på din egen magkänsla :)

Hur som - det jag "egentligen" tänkte skriva var att varken vår store eller vår lille son blev påverkade av vaccineringarna, eller var särskilt ledsna alls, när de fick dem. Store sonen blev inte ledsen i ö h t första gången, och för lillen gick det över på några få sekunder :) Så det kan gå bra, också!

kl

Jag hade tänkt sätta in kopparspiral, har haft det förr och tyckte det var OK. Gillar inte tanken att ha en massa "onaturliga" hormoner i kroppen. Men när det var dags för "besiktningen" så kände jag mig inte redo att hantera den eventuella smärtan isättningen skulle innebära. Så jag väntar, ammar 100% och hoppas det räcker den dagen vi kommer ha vettigt sex igen. Har inte haft det på länge nu, har inte provat sen sista besvikelsen :(
Jag saknar att ha sex med min sambo :(

Får du nån hjälp via mvc eller liknande om det här? Du ska inte behöva ha det så. Ni ska inte behöva ha det så. Jag kan inte alls tänka mej hur det måste vara :(

Ja isättningen va inget höjdare men det gick bra. Jag är inte öm längre eller så men jag va grymt spänd av rädslan för att jag har varit så öm.. Redan innan förlossningen hade jag allmänt skitont "där"..

I övrigt så älskar jag nu min spiral. Jag har läst massor och känner mej mer och mer glad över att ha den där. Jag ogillar tanken på iaf två biverkningar.. Acne för det är något jag har haft problem med i många år. Och viktuppgång. Jag vill ju ner ca 25 kilo.. Men annars känner jag mej skitglad och tror det här kommer bli kanon för mej :)

Ha en bra kväll alla :)

Senast ändrad:

Inte fått någon hjälp, har inte bett om någon heller.

Har efter åratal av dåligt sex äntligen kunnat njuta IBLAND, hade sett fram emot förlossningen så man skulle bli lite slappare :o :p . Men så blir det tvärtom *sucka*

Någon som blivit slappare som önskar en trängre som vill byta med mig? :D

Jaja, har tänkt försöka någon gång till nu i sommar, med ledighet och allt :love: . Blir det inte bättre får jag söka hjälp, men det hade varit trevligt att slippa det.

Någon som vet om det går att bli större/slappare? Genom operation? Annars får jag väl genomlida en till graviditet och förlossning och be dem att INTE sy ihop stramt!

Sp skönt att isättningen gick bra, då kanske man själv vågar på sig det snart igen :)

Pepp till viktnedgången! :bump:

Justja, det blev ingen vaccinering idag.
Jag låg däckad med migrän och sambon valde att avboka tiden (inte pga migränen alltså, utan för att dottern inte varit helt kry)

Prata med din bm på mvc.. Jag såg ett sånt där informations-program om olika sexfrågor. Då va det en kvinna som va för tajt. Dels trodde dom att hon spände sej efter dåliga erfarenheter. Hon fick iaf något dildoliknande att använda lite likt som en slapp använder sej av geisha-kulor.. Först små och sedan ökade det stegvis i storlek. För att lixom tänja ut sitt underliv.

Det här va en brittiskt program med det borde väl finnas här oxå?

Jaha, ha ha. Jag tänkte på det programmet när jag läste ditt inlägg. Men får sällan tid till att skriva så mkt här pga lilla gaphalsen min:D..

Jag tror jag vet ungefär vad du går igenom och jag lider med dig :( En sak har jag dock lärt mig efter min första förlossning - att det blir MYCKET bättre med tiden *pepp pepp* Även om man inte tror det när man är där du är nu, så blir det det, för de allra allra flesta, om man skall tro alla de läkare som jag hade i samband med/efter min förra förlossning.

Efter den så gjorde det så vansinnigt ont att ens försöka det allra minsta (dvs nudda runt slidöppningen) att jag bara grät. Efter 6 månader så lyckades min man i ö h t komma IN, men ONT, det gjorde det. Jag kan säga att jag började seriöst ställa in mig på att aldrig mer kunna ha sex, än mindre föda ett barn till. Nu har jag gjort bådadera ;)

Det tog 1,5 ÅR innan jag fungerade som vanligt igen (vilket inte verkar alldeles ovanligt i tid sett) - dvs vi var inte förpassade till enbart ett par olika ställningar osv. Nu innan vi fick nr 2 så kände jag mig som vanligt igen! Så du kan gissa att jag kände mig en aning tveksam till en vaginal förlossning till ;)

Det var tack vare de läkare vi hade efter förlossningen som vi orkade kämpa på för de hade utförligt beskrivit att det skulle bli bra men det skulle ta tiiiiiid och att det enda som hjälpte var att träna, träna och träna (det var första och förmodligen sista gången jag blev ordinerad en dildo, av en läkare ;) - men det gjorde så ont att jag behövde mannens stöd, så den skippade jag - dildon alltså...). Hade de inte påtalat så hårt att det skulle göra ont, ta tid MEN bli bra, så hade jag nog gett upp långt tidigare.

Mycket glidmedel är behövligt också! Var det för oss, i alla fall...

Tusen peppkramar!

Senast ändrad:

KL

Algot har nu blivit 8 veckor. Äter, sover och är nöjd för det mesta. Hänger med på både det ena och det andra och tar det mesta med ro.

Läkarbesök idag som gick bra. Han fortsätter viktkurvan rakt upp och väger nu 6700 g till 61 cm. Storlek 62 på bodys och tröjor är för litet redan och pyjamas i 68 börjar rensas ut. Betydligt större än vad storebror var vid samma ålder

Algot är ett så fint namn! Ville egentligen att Nils skulle heta det men sambon förklarade för mig hur det skulle låta på värmländska så fick ge upp den idén (äääälgööööööt typ)

*kl*
Vi har haft en del problem med viktuppgången sedan han var ungefär 6 veckor (innan dess gick han upp i raketfart) så Nils väger nu 6800g och är 63 cm lång (men har växt ut de flesta strl 62 nu). Men han får mellan 1-2 mål ersättning om dagen och resten amning och hittils fungerar det. Jag har en teori om att det är mensen som ställde till det för mig då den kom när han var runt 6 veckor och för att han alltid behöver mer ersättning när jag har mens.

Sen är tänderna på g här så han har börjat bitas som bara den och dreglar några liter dagen. Han ska också få börja kladda lite med potatis så fort vi har skaffat en egen matstol till honom:)

Algot är ett så fint namn! Ville egentligen att Nils skulle heta det men sambon förklarade för mig hur det skulle låta på värmländska så fick ge upp den idén (äääälgööööööt typ)

Verkar som om vi gillar samma typ av namn då vi har en liten Nils Algot här :love:

Sonen gick oxå upp sämre när ersättning kom in i bilden. Jag förknippade aldrig att min mens kanske fick mej att sina förändra nu. Jag fick ju den då i samma veva. Men då tog det helt slut. Jag fick mens efter bara en månad sej här gången och har fått kämpa för att inte sina igen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar