Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du måste bara ha sett felridna PRE-hästar i så fall de jag har sett är helt underbara Men ryttarna rider dem rätt också
Dom dras ihop på ett annat sätt
halvblodens hals krullas ihop
Barockhästar dras uppåt /bakåt, eller snarare misslyckas med att fås att tänka framåt med halsen...
Jag tänkte mer på alla övergångar som finns i tex GP special mellan passage-ökad trav-passage hela det programmet är det ju mkt stor gång prioritering på.
Där får dom spanska hästarna inte så mycket poäng dom får poäng i kuren (om dom når dit) på sina piaff-passage och piruetter som dom utövar hela programmet igenom känns det nästan som det blir lite tråkigt och inte så varierande
Barockhäst är ett samlingsnamn för ett flertal raser av en vis "typ"....
Om jag inte har fel härstammar de flesta av dessa från den Iberiska hästen.
Ja och de kan ridas av sa gott som alla men pa vilket satt som helst. Mjuk och mer foljsam ridning borde nog flera lara sig. Och ja folk far betalt for dem. Det saljs och kops hastar kors och tvars over varlden, men det ar oftast just svenskar och folk fran norra Europa som inte vill betala...
Gp special bygger på att hästen har en jäkla schwung, PRE har inte så mkt av den varan.
.
Googla
..............
Googla
..............
Gp special bygger på att hästen har en jäkla schwung, PRE har inte så mkt av den varan.
Jag har sett dom PRE som har kommit till internationell GP och det är ju det jag baserar mitt uttalande på , alla andra som skall vara så bra får man väl se när dom når dit vilket dom gör OM dom nu är så bra.
Nja Tyska tävlingsryttare köper ju faktiskt inte heller PRE och om du menar att södra europa köper dom så är ju just södra europa spanien och frankrike och portugal och det är väl inte så konstigt att dom köper dom eller hur?
KL
Nu till Pepinopre och M85
Hur tänker man med aveln nu i Spanien - då fler börjar se mer ut som halvblod och rör sig därefter
Är det för att komma in på en större marknad som de ändrar tror du?
Kanske det ligger något bra i det sätt som man hanterar aveln med lippisarna, de är långt ifrån homogena i sin rastyp