Solvira

Trådstartare
Varför är nästan alla tävlingsarrangörer så dåliga med att hålla det där om att ryttarmeddelande ska finnas tillängligt en vecka i förväg?! Jag blir mer nervös när de inte håller det, och det känns som om allt är fel. Jag vågar inte ställa in mig på att det är tävling förrän jag verkligen fått bekräftelse i form av ryttarmeddelande och startlistor. :crazy:

Upplever ni andra också att arrangörerna är ganska dåliga med det?

Vissa tävlingar ja varit på har varit otroligt dåliga, då har man fått ryttarmeddelandet och ev. startlistor dagen innan. Dagen innan är ju tok på för sent. Sen finns det vissa som är jätteduktiga med att lägga ut ryttarmeddelandet och startlistor redan nån dag efter anmälningstiden gått ut och det är bra! Men självklart klarar inte alla av det eftersom det borde ju ta ett tag att fixa startlistorna om det är många startande speciellt.

jo en del har man fått dagen innan..vilket är lite väl sent. Helst vill man ju ha det måndagen samma vecka som tävlingen är (om tävlingen är lör el sön..) gärna tidigare..TR säger ju att man ska ha det tillhanda senast en vecka innan..så..
eftersom de flesta lägger ut på internet o så tycker jag inte det ska vara ett så stort problem som det är med att få ut ryttarmedelandet i tid!!

Har inte läst TR angående det, men det är alltså så att man ska ha det en vecka innan?

Det har väl i stort sett aldrig hänt mig! :D
Vanligtvis kommer det på onsdagen när tävlingen är samma helg.
Har även fått det ngn torsdag.

Det är en ganska ny regel. Jag tror den kom 2003.
Den säger att meddelandet skall vara tillgängligt senast en vecka innan tävlingens start. Det räcker alltså med att det läggs upp på hemsidan i tid även om klubben också skickar ut det i pappersform.

En sak att komma ihåg när man väntar på att något ska läggas upp på internet är att det mycket väl kan finnas där men att din dator visar dig en gammal version av sidan. Oftast räcker det då med att ladda om sidan, (reload), men ibland fungerar inte det (t.ex. om den adress du skriver in bara pekar vidare till den adress där hemsiden verkligen ligger, jag har också sett det på sidor med komplicerad frames-struktur). I så fall kan du högerklicka på länken till den undersida du vill åt och välja att öppna i nytt fönster och så gör du reload på det fönstret sedan.

Generellt: om det inte står i propositionen att meddelandet läggs upp på webben, så ring om du inte har fått det i tid. Samma sak om det ska ligga på webben och det inte gört det.
Det blir visserligen jobbigt för arrangören om alla anmälda ringer och frågar efter meddelandet, men å andra sidan så kanske de ser till att få ut det i tid nästa gång :D

Mitt problem är att jag bara har dator på jobbet.
Så därför vill jag alltid ha det hemskickat.

Tycker inte det är ngt problem om ryttarmeddelandet inte kommer förrän till torsdagen. Men är det inte med ens på torsdagen om tävlingen är på söndag (onsdag om den är på lördag) brukar jag ringa.
För jag vet "fall" där faktiskt inte anmälan gått fram till arrangören.

En tävling jag var anmäld till i våras, ställde in.
Jag hade som det står "tydligt angett" att jag ville ha ryttarmeddelande per post.

Klubben i fråga hade inte skickat ut ngt per post att det var inställt, likaså hade de inte ringt och meddelat det. Jag hade både telefonsvarare och nrpresentatör vid tillfället.
Inte heller min tränare som var anmäld hade inte fått ngt telefonmeddelande om att det var inställt.
En bekant till henne hade de ringt till.

Som tur var fick jag ryktesvägen höra att det var inställt, men hade jag åkt i onödan (drygt 10 mil enkel resa), så hade jag krävt klubben i fråga på reseersättning.

Fick senare av en kollega på jobbet som har "ponnybarn" att just denna klubb förut ställt in en ponnytävling, vilket deltagande ekipage fått veta när de kommit till tävlingsplatsen!
En skylt "tävlingen inställd" stod där! :mad:

Vi försöker få ut det så snart efter anmälans utgång så att de som vill stryka sig gör det så fort som möjligt. Helst lägger vi ut den dagen efter anmälans utgång.... Då kan man ju ta in andra som inte fått plats.... Vi har RM ute hela tiden och även startlistorna som vi uppdaterar dagen innan tävling så de är så färska som möjligt

Jag önskar att alla tänkte som ni!

Nu har jag dock fått mitt efterlängtade ryttarmeddelande. :)

Arra en tävling själv så ska du se att det inte bara är att skriva ihop det och lägga ut... det är MÄNGDE med info som man måste veta innan man kan lägga ut det till ryttarna. Dessto mer störande är att så gott som allt som alla ringer och frågar om står i ryttarmeddelandet så det känns nästna lite menlöst att lägga ned så mkt jobb på ngt som ingen verkar bry sig om.

/ Fia vars föräldrar haft mkt ansvar för tre SM de senaste åren + fälttävlan vilket kört slut på dem toalt.

Hörrudu, jag har mkt väl koll på hur mkt arbete som krävs för att en tävling ska bli till överhuvudtaget. Det behöver inte -du- komma och tala om för mig!

Sen så är det ju lite skillnad på SM och en liten lokal tävling... :smirk:

Vet du verkligen det?? sekretariatsmässigt är det inte någon större skillnad på om det är SM eller en lokaltävling, eller rättare sagt så är det faktiskt snarare lättare med SM än med en lokaltävling.

Sv: Varför?!

Jag har anmält mig till en tävling den 29:e och anmälan går ut den 25:e.

De får svårt att få ut meddelandet i tid! :)

Men jag håller med, inte ofta det finns en vecka innan...

//C

Sv: Varför?!

Oj! Där måste det medges att man kan förstå att arrangörerna har ett tajt schema. :crazy:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 476
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 963
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka